eso-sannycars píše:auto bude primarne urcene pro okruh a vrchy, a tak jsem hledal vsemozne info, jaky rozmer kol a gum pouzivaji treba japonci....setkal jsem se casto s naslednym:
predek: 16" kola, pneu 215/45
zadek: 15" kola, pneu 195/55
průměr kola s pneu 215/45 R16 je 600mm
průměr kola s pneu 195/55 R15 je 596mm
takže to vypadá jen na to snížení neodpružených hmot.
Já třeba zkoušel na okruhu v Mostě tyhle kombinace:
předek 200/605 R17 slick matador x 200/605 R17 slick matador
předek 200/605 R17 slick matador x zadek 215/40 R17 semi falken
předek 225/605 R17 slick matador x zadek 215/40 R17 semi falken
předek 225/605 R17 slick matador x zadek 225/605 R17 slick matador
předek 225/605 R17 slick matador x zadek 240/605 R17 slick matador
předek 240/605 R17 slick matador x zadek 215/40 R17 semi falken
předek 240/605 R17 slick matador x zadek 240/605 R17 slick matador
Ačkoli jsem věděl, že některé z nich jsou nesmyslné, někdy jsem třeba jinou možnost neměl (sjeté nebo zničené pneu) a někdy jsem si chtěl ověřit v praxi, jestli to co platí v rally, platí i na okruhu. Je to složitější, takto jsem si ověřil, že opravdu rozhoduje víc parametrů. Proto nemá cenu rozebírat, jak se která kombinace chovala...
Asi největší roli hraje šířka pneu, tvrdost směsi, tlak v pneu, geometrie auta a nastavení tlumičů. Paradoxně se mi poměrně často podařilo doladit chování nastavením tlumičů a tlakem v pneu tak, že výsledné časy se nijak dramaticky nelišily a až na pár vyjjímek jsem atakoval dvě minuty...
Přesto nejvhodnější kombinací je dle mě stejná šířka slicků vpředu a vzadu (dle dostupnosti a výkonů auta 200, 225, 240) s tím, že vzadu by měla být měkčí směs. Dále vhodné tlaky (záleží na šířce a průměru disků) a geometrie...
eso-sannycars píše:potrebuju vybrat rozmer kol a slicku na 1000kg tezkeho civica, vykon nekde na hranici 400koni, ale musi se vejit rozhodne vetsi brzdy...prakticke zkusenosti bude mit asi malokdo, ale i teorie by pomohla
Při tomto výkonu bych šel asi do slicku o šířce kolem 220mm, celkovém průměru kola kolem 600mm. Dozadu rozhodně měkčí směs a protože bude stejně velký problém přenést ten krouťák v zatáčce na trať, nebude docházet k tak velkému zatěžování zadních kol, je možné zkusit dát do zadu užší měkčí slick okolo šířky 200mm