Co se týká dalších věcí na CTR 9G, které potřebují trošku "optimalizovat", tak nejhorší jsou asi kotouče, díky děrování praskají poměrně brzdy, alespoň mě ano, takže jsem udělal jinou verzi kotoučů.
Jedná se o velmi kvalitní materiál kotoučů jaký používáme na závodních autech do více pístových brzdičů pro vytrvalostní závody a z těchto odlitků jsem udělal dvoudílné plovoucí kotouče do původních Brembo brzdičů. Na poprvé je třeba koupit kotouče i středy (19tis), následně se pak mění již jen kotouče (14tis).
Kotouče jsou směrové s radiálním žebrováním pro lepší chlazení na rozdíl od sériových, která mají jen nesměrové kolmé žebrování. Zajímavé je i inovované řešení žeber uvnitř.
Na kotoučích jsem udělal drážkování, jako se používá na závodních kotoučích od Bremba, když už ty brzdy na autě Brembo jsou, tak to dobře vypadá a kdo se vyzná to ocení...
Pro tyto kotouče jsme si nechali ve Ferodu udělat na zakázku lepší směs i pro destičky, není to ani DS2500 ani DS3000 ani DS1.11, je to směs, kterou jsem podle charakteristiky vybral z několika desítek směsí co Ferodo vyrábí, chová se hodně podobně jako ta sériová, žádné zahřívání nebo nadměrné pískání, ale vydrží o něco větší zatížení a teploty.
Cena není nijak hrozná, bavíme se o 6500,- za sadu na předek, na zadek pak máme dostupné destičky DS2500 za 4000,- a ideální je vyměnit i brzdovou kapalinu, na poprvé dvě balení EBC BF307+ (balení po 400,-), při následných výměnách stačí již jen jedno balení...
Upgrade brzd není tedy nic extrémně drahého... Kotouče i desky mám již odzkoušené jak ze sériového provozu tak i ze závodního nasazení...