V pátek 7.11.2014 jsme se rozloučili se sezónou posledním testováním... Máme teď hodně dat a informací ke zpracování, které si musím nějak v hlavě analyzovat a rozhodnout se jak pokračovat dál...
Na testu díky nevlídnému počasí nebylo sice moc aut ani lidí, ale to neznamená, že jsme nebyli ostře sledováni ...
Ačkoli nás nepřivítalo počasí, jaké bychom si představovali, podařilo se nám nakonec i na mokré trati otestovat všechno, co jsme před zimní přestávkou potřebovali...
Největším přínosem testu na mokru je vždy poznatek jak je auto vyváženo, neboť drobné nedostatky se na suchu neprojeví, ale na mokru je každá nestabilita jak při akceleraci tak hlavně deceleraci strašně znatelná. Tady jsem byl překvapen velmi mile, neboť stabilita je výborná a dokonce na brzdách pro mě až nepochopitelná , to jak to auto brzdí se semislickem na mokru jsem jen těžko pobíral...
Nakonec tento test dopadl vůbec nejlépe v tomto roce a poprvé jsme během testu neměli ani jeden technický problém, technika fungovala naprosto spolehlivě a my najeli cenných ostrých 140km ve třech stintech...
Vypadá to tedy, že se nám podařilo vyřešit všechny dětské nemoci a můžeme se již doufejme plně soustředit na vyladění jízdních vlastností auta, takže co více jsme si před zimní odstávkou mohli přát...
Pokusím se tedy ještě shrnout největší pozitiva letošní testovací sezóny:
- motor kompletně naladěn a připraven podávat plný výkon v maximálních otáčkách
- vyřešeno chlazení motoru, teplota oleje motoru se nyní pohybuje do 115°C, což by mělo být v pohodě i v parných letních měsících
- odladěno řazení bez spojky pod plným plynem, nastavení diferenciálu i finální odstupňování převodovky
- brzdy jsou vybrané správně co do velikosti i použitých materiálů, příjemně se dávkují za sucha i mokra a nastavení přepákování pedálů je výborné, díky dimenzi není problém auto zastavit i se setrvačností motoru, opotřebení je i po ujetí 400km ostrých neznatelné, neumím si představit použití menších
- prvotní problémy s praskajícími prachovkami na kloubech poloos jsou také snad již minulostí, nyní mají již klouby najeto přes 200km ostrých bez náznaku problému, hlavně již drží i v dlouhých stintech
- otestován máme vliv geometrie auta na sjíždění a teploty zahřívání pneu, z toho můžeme stavět v dalších testech
- již jsme trošku pochopili chování auta a jeho reakci na různé druhy nastavení
- máme základní představu vlivu nastavení přítlaku zadního křídla na aerodynamický odpor auta
A co nás čeká během zimní pauzy a jarních testů:
- rozebírka auta a kontrola opotřebení hlavních dílů
- přenastavení geometrie předních ramen
- zvětšit přítlak na přední nápravě
- finální dopracování difusoru pro lepší "vyplachování" motorového prostoru
- přepracovat zadní křídlo pro získání lepšího poměru přítlak / odpor, to nás prozatím dle testů stojí několik vteřin na kolo, na takto agresivní nastavení máme asi malý výkon motoru
- základní test aerodynamiky pro správné umístění horního křídla do neturbulentního prostoru
- test teploty oleje v převodovce při plném hodinovém stintu, případně také vyřešit externí chlazení
- no a prostě vymyslet mnoho dalších nápadů, jejiž cílem bude zrychlit auto v zatáčkách bez ztráty rychlosti na rovince, nejraději i její nárůstu...
- jakmile budeme z jara spokojeni se srovnávacími testy na stejném semislicku, přejdeme na slicky a finální doladění auta
http://www.youtube.com/watch?v=fWChwwx76r0
Loučím se krátkým videem, které trošku přiblíží, jak to vypadá zvenku, díky malému provozu je to slyšet dobře ...