od dany v čtv 24. zář 2015 23:07:00
V kostce a vezmu to od konce...
skupina "A" má vlastně neomezené možnosti úprav. Pokud budeme uvažovat nějaké "skoro" "B", které je upraveno někde nad rámec a není tedy možno ho dát do skupiny "B", není problém aby to auto jelo se skupinou "A", ale protože v této skupině jsou auta s rámem, je třeba jak souhlasu majitele a jeho podpis že tak činí i přes upozornění na vlastní nebezpečí, tak je nutné, aby auto mělo funkční všechny prvky pasivní ochrany, tedy homologované sedačky, pasy a hlavně funkční airbagy...
Dá se přeneseně říct, že vlastně v "A" skupině můžete ty airbagy vyměnit za rám...
Co se týká skupiny "B" tam je jasně řečeno, že auto musí vycházet ze sériové verze, tedy:
- motor musí mít původní typ, žádný SWAP, je povolena úprava motoru jako jsou písty, vačky, klapka může být větší (jen musí být zachován počet klapek, tedy u nás nesmí být čtyřklapka) a přeplňování je povoleno pouze pokud je v základní verzi auta
- podvozek po všech vyjednáváních může být dneska také libovolný, uložení v unibalech je povoleno
- pneu jsou povolené semislick a můžou mít jak E4 tak i mezinárodní DOT homologaci pro běžný provoz
- interier musí mít koberec, stropnici, zadní plasty a být kompletní kromě zadního plata a zadních sedaček
- exterier musí týt také sériový, nelze ani měnit blatníky a dveře za laminátové kopie, vyjímkou je pouze kapota. Šířka vozu musí být sériová a kola musí mít takové ET, aby nikde nepřekračovali obrys auta a "nečouhali" z blatníku... Je jedno jestli to je 1mm, 1cm nebo 1m, ale pokud mají kola takovou šířku v kombinaci s ET, že se nevejdou pod sériový blatník a ten je třeba upravit, tak to již prostě je nesériová šířka vozu a není to "B"
poslední benevolencí je, že pokud to je upravené auto, které nelze dát díky rozsahu úprav do kategorie B daného obsahu a majitel auta nesplňuje bezpečnostní předpis pro "A" kategorii nebo v ní nechce jet, může jet v kategorii B5
u motorů je obava, že za chvíli by tam začali jezdit různé CRX a jiná lehká auta se swapnutými silnými dvoulitrovými motory.
Takže je na každém, buď se přizpůsobí, nebo ne, ale opravdu tohle jsou na druhou stranu nejvíce benevolentní pravidla, která najdete... Doporučuji si přečíst, jak musí vypadat eNko třeba v rally pod hlavičkou FIA...