Pokud se podíváme na letošní sezónu, musíme jednoduše konstatovat, že byla suprová, AttackGTR se nám podařilo uvést do stavu, kdy je schopen se zúčastnit závodů (ačkoli nás čeká ještě hodně práce) a naše Hondy Civic dokázaly, že jsou výborným závodním náčiním, tedy …
… naše auta dojela všechny závody, ve kterých startovala
… nepotkaly nás žádné neřešitelné problémy a vyhly se nám technické závady
… dohromady jsme vyhráli všechny vytrvalostní závody, přičemž v závodech kde startovala obě auta současně máme double
… kromě drobných výletů mimo trať jsme neměli ani žádné jezdecké chyby, kompletní team šlapal jako hodinky, mechanici bez chyb, prostě úžasná sezóna…
Vezmu to od konce, kdo bude chtít, přečte si i ty další…
… Posledním závodem a velkou neznámou bylo LeBrno II… To tu již také jednou bylo, kdy jsme na poslední závody odjížděli s možností celkového vítězství, ale bohužel v závodě se to nějak „pokazilo“ a nakonec jsme brali jen celkové druhé místo…
Takže co letos? Navíc některé díly jako poloosy, stálé převody a podobně se blížily ke konci své životnosti… V celkovém pořadí patřilo 7G dělené první místo a 8G třetí místo se ztrátou 2 body. Takže bylo o co bojovat…
Počasí v Brně bylo tentokrát velmi příznivé a přivítal nás slunečný jasný den. Po krátké ranní poradě nakonec zůstalo vše beze změn, takže na start se do 7G posadil Kaufi a do 8G Petr. Start proběhl bez problémů, auta nasadila sice rozvážnější tempo, ale vytrvalostní závody se nevyhrávají v první hodině závodu. První část probíhala celkem bez problémů, naší skupinu vedla Octavia z bývalého OctaviaCupu, které patřilo celkově dělené první místo s naší sedmičkou. Náskok Octavie narostl na 30s nicméně ve chvíli, kdy jsme zrovna přemýšleli, že budeme muset trošku „zatopit“, vyjel na trať SafetyCar a bohužel pro nás se trefil přesně mezi Octavii a naší sedmičku, to má samo za důsledek, že Octavia dorazila konec startovního pole, vlastně tak zdarma dostala další dvě minuty a naše ztráta vzrostla na téměř jedno kolo…
Přišla doba na první střídání, nejdříve u osmičky kde bere závodní sedačku Tomikuss a o chvíli později i u sedmičky, kde zase bere místo za volantem Jirka. V tuto chvíli zjišťujeme, že to nebude vůbec jednoduché, protože Octavia má nově i velkou nádrž 100l, tudíž kluci vydrží delší dobu za volantem…
Během stintu přemýšlím, jak dál, ale přeci jen to je dlouhý závod, tedy nemá cenu věšet hlavu. Proběhne střídání v osmičce a za volant jde Honza, pomalu se i já začínám připravovat na svůj první stint, koukám ještě na časy, všichni tři kluci v osmičce si zatím vedou velmi dobře a zajíždí dobré časy, za to u nás v sedmičce jsou sice časy srovnatelné s osmičkou, ale to je pro nás spíš zklamání, umíme jezdit i rychleji, tak se jen rozhoduji, že za to zkusím trošku vzít…
Jdu tedy na to, šlapu na pedál a okamžitě stlačuji čas pod 2:32, bohužel v mém úsilí mě zase stopne penalizace, zpětně z kamery večer zjišťuji, že jsem opravdu špatně odhadl rychlost vozidla před sebou během žlutých vlajek a předjel ho ještě asi 20m před stanovištěm se zelenou vlajkou, nicméně ještě v autě si myslím, že to je nespravedlivá penalizace, odbydu si 1min Stop-And-Go, během stání na hanbě si uvědomím, kolik jsem ztratil času, to mě trošku nakopne a hned po vyjetí zpět na dráhu zrychluji na 2:31 a držím tento čas téměř po celý stint, což nakonec vydělá více času, než jsem ztratil.
Přijíždím na výměnu a do auta usedne znovu Kaufi. Dozvídám se, že během mé doby v autě proběhla bezproblémová plánovaná zastávka u osmičky, do auta šel Loko a byla přehozena kola. Také se dovídám, že hned v úvodu mého stintu postihly problémy Octavii, tedy jsme se dostali do vedení závodu, proto jsem to auto ani jednou neviděl, i když jsem jel o několik vteřin na kolo rychleji. Tak uvidíme jak rychle to kluci opraví a jak to ještě dopadne…
Probíhá výměna u osmičky, Loko zajel velmi rychlé časy a do auta jde znovu Petr, chvíli poté doráží i sedmička, přehazují se přední pneu a do auta jde Jirka. Během těchto stintů již kalkulujeme, jak potřebujeme dojet, aby se i osmička dostala v celkovém pořadí před Octavii, víme že celkové první pořadí sedmičky je na dosah a může nás o něj připravit také technická závada nebo hloupá chyba.
Další střídání u osmičky, do auta jde Tomikuss a začíná se lámat chleba, na trať vyráží i opravená Octavia a začínáme počítat náskok kol… Teď již víme, že pokud auta nepadnou, dojede sedmička první, osmička by měla být druhá a protože Octavia jede aktuálně až pátá, tak by v celkovém pořadí měla osmička Octavii přeskočit. Domlouváme se tedy ještě na jednom střídání na osmičce a jdu na to.
Poslední stinty již jezdíme na jistotu, hlavně když máme takový náskok, 30min před koncem již začínám věřit, že to všechno dobře dopadne. Pět minut před koncem zpomaluji a čekám na osmičku, ta mě dojíždí v posledním kole a společně projíždíme triumfálně cílem…
Sedmička letos startovala třikrát a všechny své starty proměnila ve vítězství, takže i přes absenci jednoho závodu zaslouženě získala celkové první místo. Osmička pak také startovala třikrát a patří ji jedno první a dvě druhá místa, celkově tedy, i se štěstím díky problémům Octavie v posledním závodě, obsadila druhé místo. Octavia letos byla více než zdatným soupeřem a zaslouženě skončila třetí…
TypeR.cz Racing team letos dohromady tedy zvítězil ve všech závodech, dvakrát získal double v závodech a celkově také vybojoval double… Myslím, že to byla úspěšná sezóna…
Rekapitulace časů:
CTR 7G race ... celkem 172kol ... 929km ... avg 115.40 km/h
1. stint ... Kaufi ... 28kol ... Best – 2:34.269
2. stint ... Jirka ... 29kol ... Best – 2:33.416
3. stint ... Dan ... 27kol ... Best – 2:31.004 ... avg 128.81 km/h
4. stint ... Kaufi ... 31kol ... Best – 2:34.922
5. stint ... Jirka ... 31kol ... Best – 2:38.449
6. stint ... Dan ... 26kol ... Best – 2:32.592
je třeba podotknout, že ve druhých stintech po odpadnutí Octavie jsme se dohodli na konzervativním přístupu a jeli jsme na jistotu, bylo třeba auto hlavně dovést do cíle... Já naopak na konci posledních pár kol druhého stintu zatáhl víc, protože jsme již o první místo díky náskoku přijít nemohli a já chtěl dojet 8G, nakonec jsem na něj čekal... Takže časy jsou opravdu spíš orientační a důležitější je “teamový duch”
CTR 8G race ... celkem 168kol ... 908km ... avg 112.76 km/h
1. stint ... Petr ... 23kol ... Best – 2:34.801
2. stint ... Tomikuss ... 25kol ... Best – 2:34.879
3. stint ... Honza ... 24kol ... Best – 2:36.363
4. stint ... Loko ... 28kol ... Best – 2:33.588
5. stint ... Petr ... 27kol ... Best – 2:34.434
6. stint ... Tomikuss ... 21kol ... Best – 2:36.978
7. stint ... Honza ... 20kol ... Best – 2:35.974