Ráno jsem při zapnutí světel zjistil, že mě pohaslo podsvětlení ovladače topení na středovém panelu palubní desky. Cestou jsem se tedy stavil v servise Hondy, kde mě ochotně prodali (asi za 50,-Kč dva kusy) žároviček s tím, že teď mají bohužel moc práce (po vánocích a k tomu po sněhové nadílce práce vždycky dost ) a že celá operace zabere asi tři hodiny práce. Jsem nerv a nesvící žárovka mě fakt točí, tak jsem se rozhodl výměnu provést doma v garáži. Zkoušel jsem pátrat na internetu, ale asi špatně, žádný návod na rozebrání palubky jsem nenašel – takže pouze podle popisu kluků v servise jsem se do toho pustil.
Nejdříve je třeba odmontovat hlavici řadicí páky, která je jištěna kontramatkou – žádný problém. Následuje vytažení spodní části panelu a to tak, že jej uchopíme skrz gumový převlek otvorem za vnitřní strany a pomalým tahem „vycvakáme“ z klipsen, jsou tam asi 4 a zároveň odpojíme vlevo konektor od kabeláže výstražného osvětlení a vpravo od zásuvky zapalovače viz. šipka č.1.
Následuje vytažení autorádia z držáku pomocí originálních plíšků a odpojení veškeré kabeláže a konektorů od rádia. Potom uchopíme vnitřní plastovou část a vyklapneme ji z panelu, viz. šipka č.2.
Jakmile máme tuto středovou část venku, musíme skrz vzniklý otvor odšroubovat dva šroubky, které drží zbytek konstrukce. Bohužel nemám přesně nafoceno, ale pro představu alespoň tento obrázek, viz šipka č.3.
Šroubky se musí uvolnit klíčem a to nešťastně z vnitřní strany dutiny, tzn že z našeho pohledu nevidíme hlavičky šroubků, ale jen závitovou část. Naštěstí je tam místa tak akorát na malý klíč a obě ruce.
Tím se nám uvoní celý zbytek panelu a můžeme jej opět vykliknout z klipsů, po obvodu jich je 7, viz předchozí obrázek. Panel nám však „odskočí“ pouze o cca 3cm, což je na výměnu žárovek stále málo, takže musíme přistoupit k vyháknutí táhel od ovládání topení a polohovače rozvodu vzduchu. Neuvolníme je ale na našem uvolněném panelu, ale na druhém konci. K jednomu se dostaneme skrz odstraněná dvířka přihrádky spolujezdce, viz obrázek.
A k druhému se dostaneme tak, že odšroubujeme plastové kryty pod volantem, tím se nám odhalí skrumáž kabeláže, skrz kterou se musíme dostat opět k lanku – tato operace je nejnáročnější co se volného místa na ruce týče, žádné tam totiž není Nicméně to provést jde. Tady jedna poznámka – toto lanko slouží k ovládání přívodu teplého vzduchu a u mě docházelo k jejímu častému vysmeknutí, tomu jsem zabránil navlečením gumové závlačky na čep za kocovku lanka a problém je vyřešen, vše funguje bezvadně.
Nyní nahoře vytáhneme i konektor od ovladače vytápění zadního okna a spínače klimatizace.
Teď už nic nebrání vyklopení panelu směrem nahoru a zespodu uvidíme obě objímky na žárovečky. Jejich pootočením je uvolníme ze zámků a můžeme je vyměnit.
Nezapomeňte na žárovečky navléct i barevné návleky z již vyjmutých žároveček. Stejným způsobem objímky opět vrátíme do otvorů – není to snadné, místo na kleště tam není, pomůžeme si tedy plochým klíčem a objímkou pootočíme pomocí něho.
Teď doporučuji vsunout klíček do zapalování a vyzkoušet funkčnost žároviček – pro jisotu.
Pokud žárovečky svítí, nic nám nebrání panel složit zpátky dohromady, přesně v opačném pořadí, než když jsme jej demontovali.
Celá operace mě v garáži při 2°C trvala přesně dvě hodiny včetně shánění nářadí a následného úklidu, ovšem kdybych nemusel tápat jak na to, šlo by to i rychleji
Přeji pevné nervy a málo odřené ruce!