Český supersport Attack GTR

Život našeho závodního teamu...

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod dany v úte 30. zář 2014 8:51:41

DSE_9566.jpg

Dne 29.9.2014 proběhl další test AttackaGTR na okruhu v Mostě.

DSE_9573.jpg

Základním úspěchem, byť jen dílčím, je doufejme definitivní odstranění problému s poloosami respektive s přehříváním a praskáním prachovek. Tento "drobný" problém nám znepříjemňoval život od zakapotování auta a znemožňoval nám provést kompletní testy...

DSE_9584.jpg

Test byl krátký, nicméně jej lze považovat za úspěšný. Viditelný posun byl zaznamenán v oblasti podvozku, bylo otestováno nové nastavení tlumičů (jiné pružiny i charakteristiky tlumících sil), nově rozvážené auto (přidáno 8kg závaží do přední části), nové nastavení geometrie náprav, vše podle výsledků z prvního testu...

DSE_9592.jpg

Současně byl částečně vyřešen problém s chlazením, kdy jsme dostali díky přepracovanému difusoru dolů dalších 10stupňů z teploty motorového oleje, což nám umožnilo otestovat auto i v kompletním 20min stintu.

DSE_9590.jpg

Chlazení není ale úplně optimální a při vyšších venkovních teplotách by bylo určitě nedostatečné, takže teď nás čeká instalace externího chladiče oleje a předpokládáme, že další testovací den by mohl být již kompletně zaměřen na nastavení tlumičů, přítlaku auta a vylepšení jízdních vlastností.

DSE_9599.jpg

Je to vše zdlouhavé a někdy až mravenčí práce, pro malý team jako jsme my dost náročný, ale NEJVĚTŠÍM úspěchem testu je bezesporu finální doladění nastavení převodovky, která dostala před testem optimálnější stálý převod a jiné nastavení svorného diferenciálu. HLAVNĚ ovšem se nám podařilo doladit robotické řazení, které již plně spolupracuje s ECU motoru a převodovka ŘADÍ již spolehlivě BEZ spojky s dobou přeřazení okolo 100ms, tedy dost se přibližujeme klasické sekvenční převodovce...
Jak to řazení vypadá se můžete podívat v krátkém onboardu ... https://www.youtube.com/watch?v=mAChkMz9l7c
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod Nesva v pát 10. říj 2014 13:26:40

dany píše:kolik tedy bude reálný čas Attacka GTR na Nittech NT01 , co myslíte ??? :lol:

Známej to dal loni s atmosferickou K20 v odladěným Lotusu Exige S1 za 1:44.881 http://www.lotus-sport.com/?p=170, takže budu optimista a cca 1:45:0 bych tipl i pro Attacka
black CTR 7G 30th edition
Uživatelský avatar
Nesva
 
Příspěvky: 99
Registrován: čtv 06. srp 2009 10:15:53
Bydliště: Brno

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod dany v pát 10. říj 2014 13:42:03

Jenze to je fabricke auto za 100tis €, to nevim zda je uplne srovnatelne...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod dany v sob 01. lis 2014 11:02:57

DSE_9646.jpg


Další test AttackaGTR na okruhu v Mostě proběhl dne 30.10.2014


DSE_9658.jpg

Test byl zaměřený hlavně na chlazení vozu. V autě byl nově nainstalován externí chladič oleje a všechny zajímalo, jak tato změna ovlivní teplotu oleje. Vzhledem k výsledku testu můžu nyní chytře prohlásit, že jsem to opravdu měl udělat od začátku, ale zase díky postupnému vývoji se nám podařilo "inteligentně" a jednoduše umístit chladič oleje a vše vyřešit daleko levněji, než jsem v prvopočátku zamýšlel...

DSE_9634.jpg

Nikdo nevěděl, jak bude test dlouhý a pokud by byl nějaký i drobný problém test by byl okamžitě ukončen, neboť před testem došlo ke kompletní rozebírce motoru a jeho prohlídce, více opotřebená ložiska byla vyměněna za nové (předpokládáme že vyšší tření bylo způsobeno nižší mazací schopností přehřátého oleje) a motor doladěn do finální specifikace, nyní tedy můžeme využít plného výkonu 320HP a maximálních otáček 9600rpm.

DSE_9607.jpg

Přestože již tedy můžeme využít plný výkon a otáčky, v testech se to dít nebude, je naprostá škoda motor ničit a hlavně kvůli porovnání času na kolo je třeba jezdit ve stejných otáčkách aby případná změna času vyjadřovala zlepšení chování vozu a ne vyšší výkon, proto v testech budeme i nadále točit max. 8000rpm, tedy budeme pracovat s výkonem cca 280HP a o něco horším průběhem.

DSE_9612.jpg

Test ve třetím stintu přerušil chvíli před koncem únik oleje ze spoje externího chladiče, prostě člověk nemůže mít vždy štěstí a přesně toto je daň za vývoj. Chladič má nakonec nějakou drobnou výrobní vadu, ale toto negativum přetavíme v pozitivum, protože jsme zjistili, že se nám tam vejde ještě o kousek větší chladič, takže hned v pátek došlo k objednání tohoto většího a je možné, že ještě příští týden vyrazíme naposledy tento rok testovat...

DSE_9603.jpg

Příští test, pokud to počasí dovolí, by ukázal porovnání snížení teplot vlivem většího chladiče, což by mohlo být užitečné v případě, že v parných letních měsících pak bude potřeba chladit olej ještě více.
Dále bychom testovali auto při delších úsecích celý 25min stint, teď jsme ho drobnými zastávkami dělili na 3 části, dále pak by se doladilo nastavení pozice zadního křídla pro maximální rychlost na rovince při minimálních ztrátách přítlaku v zatáčkách....

DSE_9668.jpg

Jak jsem psal v úvodu, test byl pojat odpočinkově, takže byla možnost svést spolujezdce, můžete se tedy podívat, jak vypadá smrt v očích před výjezdem na trať :lol:
Jak to vypadá po návratu do depa může napsat třeba Maxxi, člověk prostě chvíli nevěří, že některé věci jsou možné a jezdit s takovýmto autem vracák a pod matadorem smykem, je také jiný zážitek :twisted:

DSE_9651.jpg
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod maxxi v ned 02. lis 2014 16:03:09

Tímto bych chtěl poděkovat Danymu za možnost svézt se na sedačce spolujezdce, bylo sice náročné se do auta dostat /já 190cm-120kg/ale nakonec se to povedlo :D a musím říct že to stálo za to ;)

Teď zkusím shrnout svůj zážitek do několika řádků. Tak nějak jsem čekal že auto pojede rychle, výkon vs váha tomu napovídá ,ovšem zrychlení které jsem zažil po výjezdu z boxové uličky z rychlosti cca 50km/h mě neskutečně rozhodilo a zapasovalo do skořepinové sedačky i přes kuklu vidím že to Danymu udělalo velkou radost :D no nic rovnám se tedy v sedačce dotahuji ještě o něco víc pásy a pravou rukou chytám bezpečnostní rám. Teď jsem ready na další kilometry na okruhu ;) toto naivní přesvědčení mi Dany vyvrací velkými brzdami před vlásenkovou pasáží, pomáhám mu tedy brzdit jak nohama, tak očima :lol: s překvapením vidím že jsme to oba zvládli o cca 100 metrů dříve než jsem čekal. Tak jo už je mi jasné že tohle je jiné auto než moje FN2 JRSC ,velice rychle si zvykám na přetížení a začínám si všímat věcí kolem. Odjíždíme několik kol auto funguje parádně, krásně reaguje na změnu směru, řazení je bezchybné! Několik zatáček projíždíme řízeným smykem. Vracíme se do boxu na kontrolu tlaků v pneu a na rychlou prohlídku auta vše je O. K. a mi se vracíme na dráhu a vjíždíme do našeho rychlého kola, které zajíždíme v čase 1:53.

Mě už je teď vše jasné vím, že tento čas není vůbec důležitý, je velice brzy udělat nějaký závěr o tom jak bude auto rychlé, je stále ve vývoji. S každým dalším kolem co jsem v tomto autě zažil i přes pro mě neuvěřitelné přetížení které toto auto vytváří, můžu teď napsat, že jsme nejeli zdaleka na limitu toho co je toto auto schopné zvládnout. Bylo by zbytečně tlačit na best time v těchto prvních testech kde si vše teprve sedá, to moc dobře ví i celý team Typer.cz. Už se těším na další testy ještě jednou díky Dany!
Uživatelský avatar
maxxi
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř 09. lis 2011 23:13:05
Bydliště: Hostivice

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod maxxi v ned 02. lis 2014 18:43:37

ještě několik mých fotek z této akce

https://plus.google.com/u/0/photos/1000 ... 9687135745
Uživatelský avatar
maxxi
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř 09. lis 2011 23:13:05
Bydliště: Hostivice

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod jarka v úte 04. lis 2014 0:32:41

Moc pěkný počtení od obou, těším se na pokračování. Jen Martine, ta galerka nejde a asi nejsem sám kdo je zvědavej, jak tě z toho auta tahali :D (teda doufám, že ten in-out proces někdo fotil).
jarka
 
Příspěvky: 231
Registrován: pát 04. zář 2009 21:50:11
Bydliště: Liberec

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod dany v úte 04. lis 2014 0:37:15

Nafotil, ale je pristupny az po zaplaceni poplatku nekolik tisic...
Eur
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod maxxi v úte 04. lis 2014 19:28:13

dany píše:Nafotil, ale je pristupny az po zaplaceni poplatku nekolik tisic...
Eur


To je pořád málo to nesmí nikdo vidět ;) bylo to fakt peklo :? netřeba prezentovat :!:
Uživatelský avatar
maxxi
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř 09. lis 2011 23:13:05
Bydliště: Hostivice

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod dany v ned 09. lis 2014 23:07:54

maxxi píše:
dany píše:Nafotil, ale je pristupny az po zaplaceni poplatku nekolik tisic...
Eur


To je pořád málo to nesmí nikdo vidět ;) bylo to fakt peklo :? netřeba prezentovat :!:



Nebylo to tak hrozné, jak si asi lidi teď představují :lol:
Žádné zbytečné drama...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na TypeR Racing Team

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků