Český supersport Attack GTR

Život našeho závodního teamu...

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod R4ms3S v ned 22. čer 2014 21:24:47

pecka jako blázen Dany! :o
Honda CTR 7G - XYZ SuperSport + BuddyClub + Spoon N1 Replica + EBC TurboGroove
http://www.r4ms3s.cz/ctr/ & http://www.honda-club.cz/forum/viewtopic.php?t=43746
Uživatelský avatar
R4ms3S
 
Příspěvky: 53
Registrován: stř 15. srp 2012 21:15:09
Bydliště: Praha / Zojmo

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod jarka v pon 23. čer 2014 7:43:02

Ten výfuk, to je skoro umění :) (jak barvy tak tvar). Jsem zvědavej co s tím udělá aerodynamika, hádám že to bude lepidýlko jako sviň.
jarka
 
Příspěvky: 226
Registrován: pát 04. zář 2009 21:50:11
Bydliště: Liberec

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod dany v pon 23. čer 2014 7:50:17

jarka píše:Ten výfuk, to je skoro umění :) (jak barvy tak tvar). Jsem zvědavej co s tím udělá aerodynamika, hádám že to bude lepidýlko jako sviň.


ano, vezmi si že ze svého auta sundáš skoto 1/3 hmotnosti a přidáš navíc skoro 1/3 výkonu... No a jsi tam :lol:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2426
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod dany v stř 30. črc 2014 8:45:23

Celkem v tichosti, jak jsem to plánoval, proběhl první ostrý test již zakapotovaného AttackaGTR na okruhu CzechRing v rámci našeho TypeR.cz Racing dnu...

untitled-3211.jpg


Na okruhu panovalo neskutečné vedro, nelze se divit je to původní termín letošního Hondaye :) , takže podmínky rozhodně nelze označit jako ideální, ale zase to poměrně významně otestovalo techniku :) až v extrému. To nám paradoxně mohlo do budoucna pomoci a ušetřit mnoho bezesných nocí při dalších testech...
Celkově můžeme test hodnotit jako úspěšný, ačkoli tentokrát jsme se již potýkali s problémy...

untitled-3250.jpg


Pokud se však zaměříme na jízdní vlastnosti auta, byl jsem velmi příjemně překvapený. Čeká nás samozřejmě ještě kus práce, ale již teď je řízení AttackaGTR velmi zábavné...
Auto přes zadní nápravu přenese výkon 300HP kompresorem přeplňované K20 bez problémů, dokonce jsem spíš stále pociťoval drobnou nedotáčivost a po pořádném zahřání Nitto NT01 již byl docela i problém zatáčku projet smykem :lol:
Auto se nijak "nekouše" a pokud se dostane do smyku, zvládá ho, na rozdíl ode mě, celkem v pohodě a s lehkostí, zatím co já toho mám plné ruce :lol: , ale ani jednou jsem se nepřetočil, což svědčí o tom, že je auto hodné...

untitled-3251.jpg


Velmi dobré je také vyvážení na brzdách. Absence všech pomocných elektronických systému je určitě přínosem :twisted: . Dokonce jsem mohl celou dobu jezdit s plným tlakem zadní brzdové soustavy, což ukazuje na správné propočty a v případě, kdyby se na "velkém" okruhu pak objevil náznak přetáčivosti zadní nápravy na brzdách, může se to krásně řešit...
Je neskutečně zábavné si v zadní sekci okruhu v táhlé zatáčce lehce přibrzdit levou nohou a auto dostat lehce "pod tlak", čímž dochází k eliminaci lehké nedotáčivosti a zatáčkou auto "klouže" příjemným lehkým náznakem smyku...
Díky nízko položenému těžišti auta, které je celkově vysoké jen 103cm, prostě sedí jako přibité ;)

untitled-3880.jpg


Také pocit z auta, když je zakapotované, je úplně někde jinde než odkapotovaná motokára a již zařazení prvního rychlostního stupně sekvenční převodovky vyvolá nedočkavé cuknutí celého auta, zvedá okamžitě adrenalin a nahání husí kůži ... No a když se rozjedete, je to jako cesta do pekla :twisted: ...
Auto reaguje na všechny pokyny ochotně, velmi rychle, dokonce mě ani nenapadlo, že řízení bez posilovače bude tak strašně příjemné a čitelné, má obrovskou zpětnou vazbu a člověk přesně ví, co se s autem děje. Tomu samozřejmě pomáhá i světlá výška 4cm...
Ještě dnes nedokážu všechny pocity vstřebat a správně roztřídit, prodloužená rovinka v Hradci měla trošku otestovat vyšší rychlost a abychom se nenudili, ale pocit z jízdy i řízení auta je prostě tak adrenalinový, že se ani nudit nejde :o

untitled-3889.jpg


No a teď k problémům, tedy negativa, co se objevila během testu a musí se vyřešit:
- Kamera ... zjistil jsem, že je třeba ji také zapnout, aby nahrávala :lol: , tudíž máme pouze jedno roztřesené video natáčené mobilem, neboť v autě to s člověkem hází poměrně dost :) , to jen pro odlehčení...

- Přehřívání auta... Toto rozepíšu trošku víc, neboť jsem se již doslechl, že nám padl motor a převodovka, tak abych zabránil spekulacím...

Nejsme si úplně jistí, ale pravděpodobně všechny problémy jsou způsobené teplotou. Jak díky extrémním teplům panujícím na okruhu, tak nízkým dosahovaným rychlostem na okruhu, ačkoli na hlavní rovince to bylo přes 180km/h, ale i velký difusor, který brání současně i přístupu vzduchu k motoru a tím jeho efektivnějšímu chlazení ...
Všechno toto dohromady mělo za následek, že teplota oleje stoupala přes 140 stupňů a bylo tedy nutné auto častěji chladit, dalo se jet naplno jen pár kol. Celkově jsme odjeli ostrých 37minut, což není tak úplně špatné, protože to bylo během dopoledních dvou hodin na malém okruhu a přes most se nám pak jezdit už moc nechtělo :lol:

Jedinou vážnější komplikací bylo, že zvýšená teplota v motorovém prostoru pravděpodobně způsobila trošku zvětšení vůle na lanovodech sekvenčního řazení a převodovka během testu začala trošku zlobit. Neřadila tak jak jsem byl zvyklý z předchozích testů, takže jsem několikrát nedořadil, což mělo za následek jak vylítnutí otáček motoru k 10000rpm (asi zapnu omezovač :) ), což by ale nemělo motoru bez zatížení vadit a také řazení šlo "přes zuby". Tato situace rozhodla, že jsme testy ukončili asi o 20min. dříve, než bylo původně plánováno a nesvezl jsem všechny co jsem chtěl...

Takže před dalšími testy raději převodovku zkontrolujeme a uvidíme, jak se to bude chovat na velkém okruhu, příště pravděpodobně již Most...

Alespoň jedna ochutnávka v podobě roztřeseného videa z telefonu ... https://www.youtube.com/watch?v=YZ0j2u7uzag
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2426
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod dany v sob 23. srp 2014 20:01:17

Tak máme za sebou hodně očekávaný první ostrý test na okruhu v Mostě a dá se říct, že byl úspěšný... Z mého pohledu dopadl lépe, než jsem čekal, přeci jen to je kompletně nové auto a nedaly se čekat zázraky...

37.jpg

Ale pojďme na to od začátku...
Na vytrvalostní závody série LeMans do Mostu měly jet původně oba tajpáry. Jenže hlavní člen posádky CTR 8G se dostal do konfliktu se svým pracovním vytížením, které mu znemožnilo účast na závodech. Takže i když jsme ještě nebyli na 100% připraveni, během dvou dnů jsme dodělali AttackaGTR tak, aby byl schopen se závodů zúčastnit, alespoň v testovacím režimu...

24.jpg

Nikdo nečekal zázraky, dokonce já byl poměrně hodně nervózní, což se mi již delší dobu nestalo, bez jakéhokoli zkoušení se postavit rovnou na start do ostrého kola byla sice výzva, ale současně jsem cítil obrovský respekt a pokoru, takže nervozitu ze mě asi bylo cítit hodně... Jsem vedoucím projektu, takže všechny problémy padají na mou hlavu a navíc představa, že s autem někde bouchnu byla také dost děsivá...

23.jpg

Poměrně rychle tedy bylo rozhodnuto, že tyto závody pojmeme opravdu jen jako test a šest hodin trvající závod využijeme hlavně k testům různých nastavení v krátkých stintech se zaměřením na to, aby nebyla ohrožena servisní připravenost pro závodní CTR 7G, které jelo na výsledek...
Po dohodě s vedením závodu jsme se postavili na poslední místo startovního roštu, abychom se mohli soustředit pouze sami na sebe...

27.jpg

Po zaváděcím kole přichází letmý start, cítím lehkou nervozitu zadní části, která tam v Hradci nebyla, dávám tedy pouze dvě instalační kola, zahřívám pneu a brzdy a jedu na kontrolu do boxu...
Zjišťujeme, že se nám z neznámých důvodů povolil jeden z unibalů, tak ho dotahujeme, odpouštíme tlak v pneumatikách a po kontrole auta dávám další dvě instalační kola...
Znovu zajíždím do boxů a nastavujeme tlak v pneumatikách již na zahřátých pneu, ale zjišťujeme, že se nám roztrhla manžeta pravé poloosy, ta by to nevydržela, tak se rozhodujeme neriskovat poškození kloubu a opravujeme poloosu...

29.jpg

Po opravě vyjíždím znovu na okruh a protože se cítím překvapivě dobře, dávám tři rychlejší kola, ačkoli mám neskutečnou rezervu na brzdách, průjezdech zatáček a na plyn chodím opatrně, přesto naprosto bez problémů klesá čas na kolo pod 1:58 a najednou je Attack GTR třetí nejrychlejší auto na trati...
Bohužel se ukazuje, že problémy s přehříváním budeme mít i na velkém okruhu, takže chladím auto a jedu do boxu..

30.jpg

Zjišťujeme, že díky vysoké teplotě je manžeta poloosy dost nafouknutá, takže necháváme auto chladit a hlavně přemýšlíme, jak dál...
Je rozhodnuto sundat provizorně difusor, aby bylo jasné, jak moc ovlivňuje jak chování auta a jeho přítlak, dále pak zda se bude auto lépe chladit...
Vyjíždím znovu na dráhu a dávám zase tři rychlejší kola, absence difusoru nemá na chování auta velký vliv, přítlaku máme až dost, takže dávám dvě ostřejší kola a čas na kolo celkem bez problémů padá pod 1:55. Na to že jedu na semi Nittech již za polovinou své životnosti, jsem spokojen... Vracím se na kontrolu do boxu a zjišťujeme opětovné poškození manžet poloos, kdy došlo jednoduše k explosi vlivem nafouknutí poloosy, měřením zjišťujeme teplotu kloubu 180st...

28.jpg

Tak pro jistotu dáme jiné celé poloosy a rozhodujeme se, že již budeme jen krátkými stinty testovat...
Zkouším vliv nastavení přítlaku křídla na maximální rychlost, měníme tuhosti tlumičů a měříme ohřívání pneumatik pro správnou korekci geometrie a tlaků v pneu...
Ačkoli jezdím opravdu 2-3 kolové stinty a rozhodně na to netlačím, motor nevytáčím přes 7500rpm čímž přicházím asi o 25HP, kdykoli dojedu nějaké jiné auto, je strašně cítit obrovský potenciál auta a je úžasné s jakou lehkostí se s předjížděním vypořádává...

35.jpg

Nejlepší čas sice není důležitý, ale hodnota lehce nad 1:53 je nakonec pro mě velmi příjemným překvapením a vůbec nedokážu odhadnout, jaký čas může auto po doladění zajet, natož až se na auto dají nové čerstvé pneu či dokonce slicky...
Auto neskutečně odjíždí z rohů, s tím jsem tak trošku počítal, proto ten kompresor :lol: , ale auto si zachovalo naprosto atmosferický charakter, v což jsem doufal ;) , je opravdu dobře ovladatelné i když teď ještě trošku víc nedotáčivé než bych chtěl, ale tohle všechno včetně toho lehkého přehřívání půjde vyřešit... Ale co musím vyzdvihnout a přihřát si polívčičku, přál bych Vám zažít tu převodovku a řazení :twisted: to je neskutečná paráda, jak to tam padá a jak to funguje... Tohle se nám povedlo a musíme se pochválit :D ...

VIDEO Z TESTU ... https://www.youtube.com/watch?v=TrqwU8P7I5Q
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2426
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod maxxi v sob 23. srp 2014 20:41:35

Na tento test jsem se hodně těšil auto jede neskutečně, gratulace!!!

Ps: ale slicky by si určitě zasloužilo ;)
Uživatelský avatar
maxxi
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř 09. lis 2011 23:13:05
Bydliště: Hostivice

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod dany v sob 23. srp 2014 20:43:20

jj, to je pravda, ale mam jeste 4 predni a 6 zadnich pneumatik Nitto NT01 :lol:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2426
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod maxxi v sob 23. srp 2014 21:17:47

dany píše:jj, to je pravda, ale mam jeste 4 predni a 6 zadnich pneumatik Nitto NT01 :lol:


JJ taky budu mít nějaké NT01 na prodej :D
Uživatelský avatar
maxxi
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř 09. lis 2011 23:13:05
Bydliště: Hostivice

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod jarka v sob 23. srp 2014 23:48:56

Z popisu a fotek je vidět, že si celý tým musel pěkně máknout - každopádně výsledek stojí za to - gratulace.
jarka
 
Příspěvky: 226
Registrován: pát 04. zář 2009 21:50:11
Bydliště: Liberec

Re: Český supersport Attack GTR

Příspěvekod hydrant v ned 24. srp 2014 9:18:46

Ahoj. Pekna prace kluci... jen pro info... prisli jste na to proc se tolik ohrivaji ty poloosy?
Moje auto: Dieslova sracka co by Vas nezajimala :-)))
Uživatelský avatar
hydrant
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon 15. pro 2008 11:54:50
Bydliště: Slany

PředchozíDalší

Zpět na TypeR Racing Team

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron