Celkem v tichosti, jak jsem to plánoval, proběhl první ostrý test již zakapotovaného AttackaGTR na okruhu CzechRing v rámci našeho TypeR.cz Racing dnu...
Na okruhu panovalo neskutečné vedro, nelze se divit je to původní termín letošního Hondaye
, takže podmínky rozhodně nelze označit jako ideální, ale zase to poměrně významně otestovalo techniku
až v extrému. To nám paradoxně mohlo do budoucna pomoci a ušetřit mnoho bezesných nocí při dalších testech...
Celkově můžeme test hodnotit jako úspěšný, ačkoli tentokrát jsme se již potýkali s problémy...
Pokud se však zaměříme na jízdní vlastnosti auta, byl jsem velmi příjemně překvapený. Čeká nás samozřejmě ještě kus práce, ale již teď je řízení AttackaGTR velmi zábavné...
Auto přes zadní nápravu přenese výkon 300HP kompresorem přeplňované K20 bez problémů, dokonce jsem spíš stále pociťoval drobnou nedotáčivost a po pořádném zahřání Nitto NT01 již byl docela i problém zatáčku projet smykem
Auto se nijak "nekouše" a pokud se dostane do smyku, zvládá ho, na rozdíl ode mě, celkem v pohodě a s lehkostí, zatím co já toho mám plné ruce
, ale ani jednou jsem se nepřetočil, což svědčí o tom, že je auto hodné...
Velmi dobré je také vyvážení na brzdách. Absence všech pomocných elektronických systému je určitě přínosem
. Dokonce jsem mohl celou dobu jezdit s plným tlakem zadní brzdové soustavy, což ukazuje na správné propočty a v případě, kdyby se na "velkém" okruhu pak objevil náznak přetáčivosti zadní nápravy na brzdách, může se to krásně řešit...
Je neskutečně zábavné si v zadní sekci okruhu v táhlé zatáčce lehce přibrzdit levou nohou a auto dostat lehce "pod tlak", čímž dochází k eliminaci lehké nedotáčivosti a zatáčkou auto "klouže" příjemným lehkým náznakem smyku...
Díky nízko položenému těžišti auta, které je celkově vysoké jen 103cm, prostě sedí jako přibité
Také pocit z auta, když je zakapotované, je úplně někde jinde než odkapotovaná motokára a již zařazení prvního rychlostního stupně sekvenční převodovky vyvolá nedočkavé cuknutí celého auta, zvedá okamžitě adrenalin a nahání husí kůži ... No a když se rozjedete, je to jako cesta do pekla
...
Auto reaguje na všechny pokyny ochotně, velmi rychle, dokonce mě ani nenapadlo, že řízení bez posilovače bude tak strašně příjemné a čitelné, má obrovskou zpětnou vazbu a člověk přesně ví, co se s autem děje. Tomu samozřejmě pomáhá i světlá výška 4cm...
Ještě dnes nedokážu všechny pocity vstřebat a správně roztřídit, prodloužená rovinka v Hradci měla trošku otestovat vyšší rychlost a abychom se nenudili, ale pocit z jízdy i řízení auta je prostě tak adrenalinový, že se ani nudit nejde
No a teď k problémům, tedy negativa, co se objevila během testu a musí se vyřešit:
- Kamera ... zjistil jsem, že je třeba ji také zapnout, aby nahrávala
, tudíž máme pouze jedno roztřesené video natáčené mobilem, neboť v autě to s člověkem hází poměrně dost
, to jen pro odlehčení...
- Přehřívání auta... Toto rozepíšu trošku víc, neboť jsem se již doslechl, že nám padl motor a převodovka, tak abych zabránil spekulacím...
Nejsme si úplně jistí, ale pravděpodobně všechny problémy jsou způsobené teplotou. Jak díky extrémním teplům panujícím na okruhu, tak nízkým dosahovaným rychlostem na okruhu, ačkoli na hlavní rovince to bylo přes 180km/h, ale i velký difusor, který brání současně i přístupu vzduchu k motoru a tím jeho efektivnějšímu chlazení ...
Všechno toto dohromady mělo za následek, že teplota oleje stoupala přes 140 stupňů a bylo tedy nutné auto častěji chladit, dalo se jet naplno jen pár kol. Celkově jsme odjeli ostrých 37minut, což není tak úplně špatné, protože to bylo během dopoledních dvou hodin na malém okruhu a přes most se nám pak jezdit už moc nechtělo
Jedinou vážnější komplikací bylo, že zvýšená teplota v motorovém prostoru pravděpodobně způsobila trošku zvětšení vůle na lanovodech sekvenčního řazení a převodovka během testu začala trošku zlobit. Neřadila tak jak jsem byl zvyklý z předchozích testů, takže jsem několikrát nedořadil, což mělo za následek jak vylítnutí otáček motoru k 10000rpm (asi zapnu omezovač
), což by ale nemělo motoru bez zatížení vadit a také řazení šlo "přes zuby". Tato situace rozhodla, že jsme testy ukončili asi o 20min. dříve, než bylo původně plánováno a nesvezl jsem všechny co jsem chtěl...
Takže před dalšími testy raději převodovku zkontrolujeme a uvidíme, jak se to bude chovat na velkém okruhu, příště pravděpodobně již Most...
Alespoň jedna ochutnávka v podobě roztřeseného videa z telefonu ...
https://www.youtube.com/watch?v=YZ0j2u7uzag