Sice trošku se zpožděním, ale přeci jen se konečně dostávám k sepsání postřehů z testu, kterým jsme 2. června 2014 úspěšně ukončili první testovací fázi silničním testem na letišti v Panenském Týnci.
Na prototypu bylo na základě výsledků z prvního testu provedeno poměrně velké množství úprav od změny zpřevodování, přes nastavení diferenciálu, úpravy světlé výšky, přenastavení geometrie až po drobnou změnu SW motoru, takže nyní použitelné otáčky motoru vrcholí na hranici 9400rpm, ačkoli vzhledem ke křivce kroutícího momentu budou tyto otáčky použity pouze například při sprintu, potřebě maximálního zrychlení či krátkodobému využití vyššího výkonu. Pokud bude prototyp používán v kratších závodech jako sprinty, závody do kopce a podobně, pak bude motor točit 8800rpm, u vytrvalostních závodů pak 8400rpm.
Test z mého pohledu dopadl dobře a ačkoli nás ještě “pár” drobných změn čeká, přesto to ve mě vzbuzuje optimismus. Auto je teď bez problémů ovladatelné, což je vizuálně nejmarkantnější posun. Vy to můžete posoudit sami na přiloženém videu. Vyplatí se počkat do konce, kde je navnadění v podobě ukázky zrychlení prototypu...
Video Minulý týden proběhlo základní dovážení prototypu na profi váhách a stále to vypadá, že se s hmotností vejdeme pod 800kg...
V současné době je zase poměrně dost věcí rozmontovaných a probíhá finální složení auta včetně finalizace elektroinstalace. To samo obsahuje také výrobu například přístrojové desky a konečně již montáž kapotáže na auto. Pokud půjde vše dobře, mohl by se prototyp dostat ve druhé polovině prázdnin do své druhé testovací fáze, tedy na okruh
. To bude zase ale další porce práce a doufejme úspěšné...