Změna rozložení brzdného účinku - předek/zadek

Změna rozložení brzdného účinku - předek/zadek

Příspěvekod LK7R v ned 04. led 2009 22:53:09

Máte někdo zkušenosti se změnou rozložení brzdného účinku po instalaci větších brzd na CTR 7g? Mám na autě 6ti pístek od AP Racing s 330mm plovoucími kotouči. Koupil jsem kit za příjemné peníze a tak jsem neřešil jestli 4 nebo 6 pístků. Auto brzdí brutálně, ale bylo by dobré trošku změnit bias brzd a zvětšit brzdný účinek na zadní nápravě. Pomohla by změna brzdného válce za jíný s jiným brzdným poměrem? Zadní kotouče jsou po 96 000 km celkem ostrého ježdění stále v perfektní kondici a nevypadá, že by byly nějak příliš zatěžovány. Používám na zadní nápravě desky EBC YS a na přední Ferodo DS2500. Díky. Dan
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Změna rozložení brzdného účinku - předek/zadek

Příspěvekod willy2.0 v pon 05. led 2009 21:05:36

Proč bys to dělal??Měnil?Zbytečný,naopak na asfaltových soutěžích" v rally,jako je Corsica"nebo Katalánsko",dělaj teamy ještě to,že jezdcům"přibrzdujou předek ještě o trošku víc,než normálně...Tobě jde hlavně o to,aby se zakusovali přední kusadla,sice 6pístek,už je docela luxus a na trošku bordelu i zbytečnost,ale určitě bych zadek nechal přibrzžděnej,tak jak je :shock: !!!!Pokad myslíš Tiltona"apod...rozdělovače brzdnýho tlaku,určitě bych ho neřešil,na CTR"je EBD"jako na Cliu Sport a myslím,že u obou to funguje moc dobře...Pokad si dal 6písty jen si získal...
willy2.0
 

Re: Změna rozložení brzdného účinku - předek/zadek

Příspěvekod dany v pon 05. led 2009 21:42:06

Hlavni problem vidim v pouziti nevhodnych materialu pro zadni brzdy, je treba si uvedomit jak funguji, rozhodnout se jestli budu pouzivat ABS nebo ho vypnu a podle toho zvolit vhodne materialy. Nejvetsi chybou je si naladit predni brzdy na "mekko" a k tomu zadni brzdy nechat uplne seriove nebo seriove kotouce a jeste si na to nalozit tvrde desticky. Kombinace Ferodo DS2500 predek a EBC YS zadek neni vhodna ani u uplne seriovych brzd, natoz pri pouziti prednich sestipistu.
Sestipisty maji, v pripade zapnuteho ABS, rychly nastup, ktery sice evokuje dojem, ze neni nutne na brzdy tolik slapat a ono to stejne brzdi, ale v tom pripade bohuzel EBD ani nestaci pustit do zadu dostatecny tlak, aby poradne zadek brzdil.
Vhodnejsi pro normalni jezdeni jsou urcite ctyrpisty. Ale i u nich jsem pri ruznem testovani brzdnych materialu zjistil, ze pri pouziti ruznych desticek na stejnych kotoucich byl mezi nejkratsi a nejdelsi brzdnou drahou na okruhu v Moste z cca 220km/h rozdil temer 50m !!! a to je hodne.
Jinak ja pouzivam ctyrpisty s kotouci 330/32mm (zaklad EBC TG s vlastni upravou) a vzadu mam kotouce EBC TG seriovych rozmeru. Hodne zalezi take na materialu tech kotoucu. Take volba vpredu zavodni kotouce AP a vzadu seriovy material kotoucu bude fungovat dobre tak akorat na okruhu.
Je treba vzdy presne popsat, jake desticky vpredu, jake vzadu, jake kotouce vpredu, jake vzadu, jaka brzdovka a jestli je ABS zapnute nebo vypnute.
AC se to mozna nezda, rozdil materialu kotoucu je hodne velky.
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Změna rozložení brzdného účinku - předek/zadek

Příspěvekod dany v úte 06. led 2009 1:19:26

willy2.0 píše:Proč bys to dělal??Měnil?Zbytečný,naopak na asfaltových soutěžích" v rally,jako je Corsica"nebo Katalánsko",dělaj teamy ještě to,že jezdcům"přibrzdujou předek ještě o trošku víc,než normálně...


To je ale zase extrem, normalne je brzdeni zadku take dulezite a zadouci, jen pro info kdyz jsem zkousel ruzne desticky a kotouce jen na zadni naprave, docela me prekvapilo, ze ackoli pomer brzdneho ucinku je kolem 10:1 ve prospech predku, presto dokaze pomoci dobre brzdici zadek zkratit brzdnou drahu z 200km/h o nejakych 20m a to urcite neni zanedbatelne.
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Změna rozložení brzdného účinku - předek/zadek

Příspěvekod LK7R v úte 06. led 2009 23:35:27

Chápu.

Máme tedy takovouto situaci a jaké jsou východiska (pokud nějaká jsou)?

1) Dát dozadu TG kotouče s měkčí směsí (RedStuff třeba)
2) Zachovat OEM kotouč a dát na něj OEM nebo jiné "měké" destičky (Ferodo Premier např.)
3) Vyměnit přední i zadní desky za jiné

Jezdím s ABS, na okruhu mi zatím ABS nepřekáželo (dosavadní setup neměl dost síly ani na zahřádé RE040 natož na Rally slicky nedej bože nové okruháče...)

ABS se dá vypnout pouze vytažením pojistky? Nebo tím vypnu i EBD systém?

díky

Dan
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Změna rozložení brzdného účinku - předek/zadek

Příspěvekod dany v stř 07. led 2009 1:17:01

1) Dobra mysleka, avsak ani RS s TG nebudou fungovat optimalne, ale mozna to bude dobre, kdo vi, zalezi na predku
2) Nejhorsi varianta
3) Ani desticky vsude jine to vyresit nemusi, zalezi na prednich kotoucich

Stale totiz neresis, co mas vlastne za kotouce na prednich brzdach, nejsou to nahodou zavodni kotouce? Nebo jsou to jen tuningove? Jaky to je material? To je vsechno dulezite...
... proto si ty brzdy kompletuju sam (vcetne uprav kotoucu) abych vedel, co je to zac, vyhnu se potom zbytecnemu zkouseni...

Asi bych to musel videt, ale z toho co pises by mohla fungovat zmena prednich a zadnich desticek, pripadne zadnich kotoucu.

Jaky typ desticek je na tech sestipistech vpredu? FRP216H?
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Změna rozložení brzdného účinku - předek/zadek

Příspěvekod LK7R v stř 07. led 2009 10:24:38

Tak desky ve předu jsou:
CP5070D51-DS2500
http://www.apracing.com/info/products.asp?product=AP+Racing+Pad+Shapes-CP5070D51_2512_993

Kód EBC je #DP4032R - cena 82.24 GBP

Co je za kotouče vepředu ti neřeknu, protože to sám nevím. Tipnul bych to na nejaké tvrdé racing... ale to je jen doměnka.

Takže teoreticky by mohlo fungovat:

Předek YS
Zadek TG kotouč + YS

Obávám se, že RedStuff bude na ty přední kotouče slabota.
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Změna rozložení brzdného účinku - předek/zadek

Příspěvekod dany v čtv 08. led 2009 0:44:22

Pokud to jsou zavodni kotouce, tak to fungovat nebude, to by se musel dat jeste tvrdsi material, pravdepodobne BlueStuff (3.000,-) a zadek TG + neco (jeste se nad tim musim zamyslet), nebo predek udelat uplne trvdy zavodni material a zadek TG + neco, to vsak by fungovalo bez problemu pro rychlou jizdu na okreskach, kde jsou brzdy stale zahrate a ne na dalnici, kde jsou vychladle, mohl by z toho byt problem pri nahle potrebe prudce zastavit...

Takovy orisek :( kdyz clovek nevi, co tam vlastne je
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Změna rozložení brzdného účinku - předek/zadek

Příspěvekod LK7R v čtv 08. led 2009 9:57:17

No bude asi chtít aby jsi se svezl, okouknul to a uvidíš.
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50


Zpět na Brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron