TypeR racing day součástí HD2013

Plánované a uskutečněné akce

TypeR racing day součástí HD2013

Příspěvekod dany v sob 09. úno 2013 17:13:28

Na základě dohody s pořadateli Honday 2013 došlo k úzkému provázání našeho klubu s HD2013...

Konat se bude v termínu 27-29.7.2013 na okruhu v Hradci Králové - CzechRingu...

Honday sice uzná nějakých změn, ale také bude pro širší skupinu lidí. Bude možné si zajezdit na okruhu, vyzkoušet si duální závody i si zasprintovat, ale třeba jen si pokecat a trávit čas v kempu na okruhu...

S největší pravděpodobností si vezmu na hrb kompletní racingový program, takže se tam ukážeme i se závodními auty a několika dalšími projekty, bude možné se svést se závodním autem na okruhu na místě spolujezdce a podobně...

Pokusím se na celý víkend dohodnout i motokáry a můžeme si poměřit síly i jinak :D

BUDE TO SUPER...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: TypeR racing day součástí HD2013

Příspěvekod rattray v čtv 14. bře 2013 17:50:24

jak říkáš ;)
Honda Civic ED7
Uživatelský avatar
rattray
 
Příspěvky: 4
Registrován: úte 28. srp 2012 12:39:50
Bydliště: Rakovník

Re: TypeR racing day součástí HD2013

Příspěvekod dany v úte 23. črc 2013 13:14:12

Takže píši orientační program pro racingový víkend, který se bude měnit podle zájmu o jednotlivé bloky, časy jsou tedy jen orientační, jak to odhaduji já...

Sobota Racing day:
08.30 – 09.15 ... registrace pro jízdy na základním okruhu
09.15 – 09.30 ... povinné školení jezdců
09.30 – 12.00 ... jízdy na základním okruhu v blocích po 15(?) minutách
10.00 – 10.15 ... dodatečná registrace pro jízdy na základním okruhu
10.15 – 10.30 ... dodatečné povinné školení jezdců

12.00 – 12.45 ... pauza na oběd, přestavba trati

12.45 – 13.15 ... registrace pro závody na duální trati
13.15 – 13.30 ... povinné školení jezdců
13.30 – 15.00 ... tréningové jízdy na duální trati se skokem
15.00 – 15.30 ... rozlosování dvojic, povinné školení jezdců
15.30 – 17.00 ... čas bude aktualizován dle zájmu o tréningy ... duální více kolové vyřazovací závody (pro účast na těchto závodech je třeba absolvovat tréningové jízdy a školení od 13.15)

17.30 ... vyhlášení výsledků

17.45 – 18.00 ... dodatečná registrace a dodatečné povinné školení jezdců
18.00 – max 20.00 ... volné jízdy na okruhu


Neděle sprinty:
09:30 - 12:00 - zkušební jízdy
12:00 - 15:00 - ostré jízdy
cca 15:30 - vyhlášení výsledků


ZÁKLADNÍ PRAVIDLA pro jízdy na okruhu...
Po dlouhém přemýšlení se nám myslím podařilo vymyslet systém (rozuměj najít kompromis), aby na okruhu byla možnost jízdy jak s přilbou tak i bez ní, nicméně stále platí několik základních pravidel a potom ještě několik pravidel přidaných... Přečtěte si to prosím celé a pozorně, předejdete tak nedorozumění při vjezdu na trať a tím i blokování ostatních jezdců...

- Okruh není není veřejná komunikace, neplatí na něm tedy ani povinné a ani havarijní pojištění, všechny škody způsobené na vlastním majetku či majetku třetích osob budou na Vás přímo vymáhány a budete je muset uhradit ze svého
- Na okruhu je třeba myslet hlavou a rychlost přizpůsobit svým schopnostem, zejména si nejdříve pomalejší jízdou okruh “osahat” a teprve poté případně trošku “zatopit”
- Skok budeme jezdit s ohledem na bezpečnost v rozmezí tachometrových 45-55 km/h, tím nikdo žádnou výhodu nezíská a vyhneme se poškození aut
- PŘILBA zůstává tedy VÝSLOVNĚ doporučená, avšak na svobodném rozhodnutí účastníka. Ten, kdo bude mít přilbu, bude mít výrazně zjednodušenou registraci a bude zvýhodněn i jinak, viz níže. Osvobození povinnosti přilby je spíše z důvodu umožnění seznámení s okruhem i pro ostatní auta, která si chtějí trať projet ve výletním tempu a je pro ně díky tomu chápanou nepřiměřenou zátěží
- Povinná je vhodná pevná obuv (u výletníků alespoň sandále) a dále bude kontrolována povinnost být připoután a mít zavřená okna při vjezdu na trať

... Registrace sobotní “okruhová”:
- Kategorie jezdců UNLIMITED ... ten kdo bude celou dobu používat na okruhu přilbu, dorazí k registraci pouze s platným občanským průkazem, podepíše jednoduchý formulář o akceptaci odpovědnosti za způsobené škody, dostane speciální barevné označení a následně musí již jen absolvovat rozpravu s jezdci, která bude po skončení registrace. Díky barevnému odlišení bude jasné, že bude patřit do kategorie Unlimited, ale zase na druhou stranu již nebude bez přilby na okruh vpuštěn
- Kategorie jezdců RACE ... ten kdo nebude chtít používat přilbu avšak chce jezdit rychleji, dorazí k registraci s platným občanským a řidičským průkazem, malým technickým průkazem od vozidla, vyplní rozšířený formulář o akceptaci odpovědnosti za způsobené škody, dostane jiné speciální barevné označení a v některých případech může být vyžadována i lehká kontrola vozidla, následně musí také absolvovat rozpravu s jezdci, která bude po skončení registrace. Dále musí počítat s pečlivějším dohledem na jejich chování při jízdě po trati, hlavně s ohledem na bezpečnost jejich chování vůči ostatním jezdcům.
- Kategorie jezdců NORMAL ... ten kdo nebude chtít používat přilbu a chce se po okruhu jen projet s jakýmkoli vozem, dorazí k registraci s platným občanským průkazem, vyplní základní formulář o akceptaci odpovědnosti za způsobené škody, dostane také jiné speciální barevné označení a následně musí také absolvovat rozpravu s jezdci, která bude po skončení registrace
- SPOLUJEZDEC ... ten mít registraci ani označení nemusí, ale pamatujte na to, že spolujezdec(-ci) budou na trať vpuštěni bez přilby pouze v bloku pro NORMAL jezdce, v blocích pro jezdce UNLIMITED i RACE bude přilba pro všechny případné spolujezdce povinná

... RACING program:
Jak jsem již naznačil dříve, budeme jezdit dvě základní varianty okruhu v několika časových blocích při omezeném počtu aut na trati:
- základní okruh “A” ... vnitřní okruh bez skoku
- rozšířená varianta “A+B” ... duální okruh se skokem
- vyřazovací duální závod ... závod na trati “A+B” s pevným startem na jedno kolo
- detailní časový harmonogram sobotního a nedělního ježdění bude zveřejněn pravděpodobně ve čtvrtek, nicméně na okruhu se bude jezdit v sobotu od cca 9.00 do cca 19.00 a sprinty budou probíhat v neděli od cca 9.00 do cca 16.00 (dá se říct, že nedělní sprinty budou časově stejné jako v předchozích letech, včetně harmonogramu registrace, tréningových dopoledních i soutěžních odpoledních jízd)

... RACING blok - základní okruh “A”
Bude probíhat dopoledne a v podvečer. Bude rozdělen podle kategorie jezdců, aby se mezi sebou pokud možno nemíchali
- jezdci UNLIMITED ... budou mít 15 minutový samostatný blok s minimálním omezením a mohou si jízdu na okruhu nerušeně užít či si případně s ohledem na ostatní jezdce zazávodit
- jezdci RACE ... budou mít samostatný 10 minutový blok s menším počtem aut (za stejnou cenu jako je 15 minutový u Unlimited) a musí počítat s tím, že nebude tolerována jízda “na hraně”. Do tohoto bloku mohou vjet i jezdci Unlimited, ale platí pro ně že přilbu mít musí avšak musí jezdit se zvýšenou opatrností k ostatním a ne tedy naplno
- jezdci NORMAL ... budou mít samostatný 15 minutový blok se zaváděcím vozidlem na trati (zase za stejnou cenu jako předešlé kategorie) a musí počítat s tím, že nebude tolerována agresivní jízda. Do tohoto bloku mohou vjet i ostatní jezdci, třeba pro seznámení s tratí, ale platí pro ně také pomalá jízda

... RACING blok - rozšířená varianta “A+B”
Bude probíhat odpoledne a možná ještě v podvečer dle zájmu. Bude rozdělen podle kategorie jezdců
- jezdci UNLIMITED ... budou mít samostatný blok s možností jet najednou pět kol s minimálním omezením a mohou si jízdu lépe vychutnat či si případně s ohledem na ostatní jezdce zazávodit
- jezdci RACE ... budou mít samostatný blok, kdy budou na trať vpouštěni jednotlivě s bezpečným časovým odstupem a po objetí jednoho kola budou staženi zpět do mezi-depa, aby nedocházelo k jejich potkávání na trati (v jednom bloku také pojedou vždy pět kol, ale s přerušením) a musí počítat s tím, že bude kontrolována rychlost nájezdu na skok (alespoň se vyzkouší Daverova časomíra pro neděli), která nesmí překročit 50km/h, což bude v případě porušení řešeno a při opakovaném porušení povede k vyloučení z jízd
- jezdci NORMAL ... budou mít samostatný blok se zaváděcím vozidlem na trati (objedou nižší rychlostí zase pět okruhů jako předešlé kategorie) a musí počítat s tím, že nebude tolerována agresivní jízda. Do tohoto bloku mohou vjet i ostatní jezdci, třeba pro seznámení s tratí, ale platí pro ně také pomalá jízda

... RACING blok - vyřazovací duální závod
Bude probíhat odpoledne s flexibilním začátkem dle zájmu o odpolední tréningové jízdy na okruhu v rozšířené variantě “A+B”.
- vyřazovací duální závod je určen pouze pro kategorii jezdců UNLIMITED
- pro možnost přihlášení do závodu je nutné absolvovat odpolední tréning na duální trati, které budou tomuto závodu předcházet
- po ukončení tréningu na duální trati dojde k určení dvojic dle kategorií a počtu přihlášených
- startuje se s pevným startem na pokyn startéra a objede se jeden celý okruh, tedy vždy obě části tratě (projedete cílem vlastně 2x)
- vítězí ten, kdo projede startem první, nezáleží na čase
- jede se na dvě vítězství a před každým startem si dvojice vymění startovní dráhy
- je to vyřazovací závod, tedy postupuje jen vítěz
- pro Ty, co vypadnou v prvním kole, bude vypsán dodatečný závod o místa pro doplnění vyřazovacího pavouka, každý tedy pojede minimálně dva souboje
- pojede se na vítěze kategorií i celkového vítěze a musím předem upozornit, že není nic ztraceno neboť zdaleka nezáleží jen na výkonu auta, jako tomu je třeba u sprintů, ale daleko více záleží na tom, jak se jezdec s tratí popere. V mých racing dnech dost často dochází k překvapení, kdy o celkové vítězství spolu bojují auta z dost vzdálených kategorií
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno


Zpět na Akce

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 10 návštevníků

cron