Brzdové kotouče pro BBK

Které drážkování kotoučů se Vám líbí víc ?

Anketa končí za pon 31. pro 2012 17:06:24

Varianta "A" - horní ... více drážek
1
8%
Varianta "B" - dolní ... méně drážek
11
92%
 
Celkem hlasů : 12

Brzdové kotouče pro BBK

Příspěvekod dany v ned 30. pro 2012 17:02:48

Jak již asi většina lidí ví, loni jsem se rozhodl navíc také udělat "svoje" kotouče podle zkušeností a ty jsem otestoval na svém "sériovém" autě 7G a závodním 7G, dále pak jednom civilním 8G a na podzim i na závodním 8G...

Teď se dle zkušeností dokončují finální podoby kotoučů a v podstatě mám teď k dispozici dvě specifikace, jedny jsou o malinko tvrdší než XYZ kotouče, které znáte a mají hodně podobné chování i vlastnosti, a druhé mají větší obsah uhlíku, jsou tedy ještě tvrdší a snesou větší teploty...

Jednoduše bych je charakterizoval následovně:
- závodní "standardní"
... dostatečná tvrdost pro běžné použití i občasné závody
... optimální pro použití se všemi destičkami v nabídce - viewtopic.php?f=9&t=293
... s destičkami DS3000 a ST39 jsou náchylnější na opotřebení, drobné prasklinky a zajetí - může se objevit lehké zvlnění kotouče cítitelné na volantu při brzdění, které po určité době většího zatížení - zahřátí zmizí a následně se již neobjeví

- závodní "plus"
... vyšší tvrdost, budete mít pocit jako by brzdy měly o malinko menší brzdný účinek, který Vás donutí o něco více tlačit na brzdový pedál (nicméně v brzdné dráze se to objektivně nijak neprojeví naopak na okruhu je brzdná dráha o něco kratší, pokud to přenesou pneu)
... tvrdší kotouče vyžadují agresivnější destičky, naprosto optimální jsou ST39, případně DS3000. Bez problémů i lze použít o něco měkčí destičky ST47, DS1.11 a DS UNO (s pocitem o malinko menšího účinku, ale zase se znatelnou delší výdrží kotoučů)


Ceny: (pro TypeR.cz komunitu)
- Závodní "plus" ... radiální žebrování, drážkované ... 303/28mm ... 14.000,- kč / pár
- Závodní "standardní" ... kolmé žebrování, drážkované ... 330/32mm ... 16.000,- kč / pár
- Závodní "plus" ... radiální žebrování, drážkované ... 330/32mm ... 19.000,- kč / pár
- Závodní "plus" ... radiální žebrování, drážkované ... 355/32mm ... 25.000,- kč / pár

Ceny bez DPH


A takto ty kotouče vypadají (v rozměru 330/32) ... Na poslední fotce je detail 3D modelování drážek. Drážky jsou pozvolné, aby v nich nedocházelo k nadměrnému praskání...

20130321_113831.jpg

20130321_103725.jpg

20130321_103746.jpg
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Brzdové kotouče pro BBK

Příspěvekod dany v ned 30. pro 2012 17:03:39

Původně jsem chtěl dělat pouze hladké kotouče (ty jsem také na autech testoval, neboť na drážky to nebrzdí :lol: ), ale ohlas byl takový, že ty drážkované vypadají lépe a lidé si klidně připlatí. Dal jsem tedy do nabídky i drážkované, ty jsem testoval s novým designem drážek „proti srsti“ i na závodním 8G … http://danyctr.rajce.idnes.cz/2012-10-2 ... C_0324.jpg
Nicméně jsem dospěl k názoru, že ten velký počet drážek a jejich umístění není nejoptimálnější.

Vzal jsem si tedy do ruky jeté kotouče, prohlédl jejich opotřebení a podle toho navrhl vlastní design drážek optimální k namáhání kotouče, největší dle zkušeností u středu, kam jsem dal drážek méně a „proti srsti“, v místě kde se nejvíce „mažou“ destičky jsem dal čistících drážek více, ale aby to moc nebrousilo desky, tak jsem je nedal v kuse napříč, ale rozložil je v ploše.


Sám pro sebe jsem si udělal jasné zadání:
... je potřeba pošetřit vnitřek kotouče, kde se nejvíce opotřebovává (proto na vnitřek jsou jen čtyři drážky)
... je potřeba zamezit "mazání" destičky uprostřed kotouče (proto tam je těch drážek nejvíc)
... je žádoucí, aby se drážky měly možnost spíše čistit než zanášet (proto jsou drážky po směru a ne módně proti směru)
... je třeba co nejvíce chránit kotouč proti praskání, aby bylo možné ho sjet co nejvíce (proto nejsou drážky moc dlouhé, ale kratší dělené a spíše užší, tím také drážky při velkém zahřátí kotouče tolik "nevystupují" z plochy a "neřežou" tolik destičky)
... je potřeba odvést prach ven z kotouče (proto jsou zase čtyři drážky až na venkovní hranu)
... no a v neposlední řadě jsem chtěl, aby kotouče vypadali originálně a nebyla to žádná bezhlavá kopie nějakých jiných... Proto jsou prostě jiné... :twisted:


Šel jsem na to z několika různých pohledů a po eliminaci nepovedených (jak designově tak funkčně) jsem se dostal ke dvěma podobným výsledkům. Vy všichni jste mi svými připomínkami pomohli tedy vybrat druhou variantu, kterou tedy beru jako konečnou a děkuji za pomoc...

Kotouče.jpg
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Brzdové kotouče pro BBK

Příspěvekod Walker v ned 30. pro 2012 18:29:51

Hladký jsou nuda, ale zase všeho moc škodí :) Já bych jich tam dál ještě o něco méně, ale z těch dvou variant je to pro mě jasný :)
Uživatelský avatar
Walker
 
Příspěvky: 58
Registrován: pon 15. pro 2008 19:51:44
Bydliště: Tišnov

Re: Brzdové kotouče pro BBK

Příspěvekod maxxi v ned 30. pro 2012 18:33:25

Za mě taky varianta 2, méně je někdy více :geek:
Uživatelský avatar
maxxi
 
Příspěvky: 213
Registrován: stř 09. lis 2011 23:13:05
Bydliště: Hostivice

Re: Brzdové kotouče pro BBK

Příspěvekod LK7R v ned 30. pro 2012 18:45:11

Osobně jsem zastáncem celistvosti kotouče, tudíž klidně hladké. Pokud si mám vybrat z těchto dvou designů, tak bych volil variantu 2, aby to nebylo jak "od kolotočů". :twisted:

Jinak design kotoučů je u mě v pořadí:
1) hladké
2) "skoby" jako u AP racing
3) šikmé nezakřivené "čáry" jako to bylo doposud na XYZ
4) oblouky jako na závodním 8G
5) ostatní
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Brzdové kotouče pro BBK

Příspěvekod varuj v ned 30. pro 2012 21:14:21

V jednoduchosti je krasa, takze za mna variant 2 ;)
varuj
 
Příspěvky: 10
Registrován: ned 30. pro 2012 18:31:48

Re: Brzdové kotouče pro BBK

Příspěvekod rotker v ned 30. pro 2012 21:22:35

Za mě taky rozhodně varianta 2, nejsou tak těma drážkama přeplácané, jelikož mám taky raději hladší kotouče a díky bohu, že nejdou proti srsti, jako současné XYZ :D
Uživatelský avatar
rotker
 
Příspěvky: 46
Registrován: úte 02. bře 2010 14:45:40
Bydliště: Děčín

Re: Brzdové kotouče pro BBK

Příspěvekod babo v pon 31. pro 2012 0:04:45

variant2. aj ked kupovat teraz kotuc, idem tiez asi do hladkeho. ale variant 2 sa mi paci...
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Brzdové kotouče pro BBK

Příspěvekod hydrant v pon 31. pro 2012 1:29:01

Osobne se mi vic vzhledove libi varianta 1, ale pro potreby auta bych z funkcniho hlediska radeji volil c2 ;-)
Rozpraskanych kotoucu jsem videl uz dost a je pravda, ze mene je nekdy vice ;-)
Moje auto: Dieslova sracka co by Vas nezajimala :-)))
Uživatelský avatar
hydrant
 
Příspěvky: 16
Registrován: pon 15. pro 2008 11:54:50
Bydliště: Slany

Re: Brzdové kotouče pro BBK

Příspěvekod Marco20VT v stř 02. led 2013 7:17:56

varianta 2
Uživatelský avatar
Marco20VT
 
Příspěvky: 52
Registrován: úte 29. kvě 2012 9:42:52
Bydliště: Hostivice

Další

Zpět na Brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron