Jak již asi většina lidí ví, loni jsem se rozhodl navíc také udělat "svoje" kotouče podle zkušeností a ty jsem otestoval na svém "sériovém" autě 7G a závodním 7G, dále pak jednom civilním 8G a na podzim i na závodním 8G...
Teď se dle zkušeností dokončují finální podoby kotoučů a v podstatě mám teď k dispozici dvě specifikace, jedny jsou o malinko tvrdší než XYZ kotouče, které znáte a mají hodně podobné chování i vlastnosti, a druhé mají větší obsah uhlíku, jsou tedy ještě tvrdší a snesou větší teploty...
Jednoduše bych je charakterizoval následovně:
- závodní "standardní"
... dostatečná tvrdost pro běžné použití i občasné závody
... optimální pro použití se všemi destičkami v nabídce - viewtopic.php?f=9&t=293
... s destičkami DS3000 a ST39 jsou náchylnější na opotřebení, drobné prasklinky a zajetí - může se objevit lehké zvlnění kotouče cítitelné na volantu při brzdění, které po určité době většího zatížení - zahřátí zmizí a následně se již neobjeví
- závodní "plus"
... vyšší tvrdost, budete mít pocit jako by brzdy měly o malinko menší brzdný účinek, který Vás donutí o něco více tlačit na brzdový pedál (nicméně v brzdné dráze se to objektivně nijak neprojeví naopak na okruhu je brzdná dráha o něco kratší, pokud to přenesou pneu)
... tvrdší kotouče vyžadují agresivnější destičky, naprosto optimální jsou ST39, případně DS3000. Bez problémů i lze použít o něco měkčí destičky ST47, DS1.11 a DS UNO (s pocitem o malinko menšího účinku, ale zase se znatelnou delší výdrží kotoučů)
Ceny: (pro TypeR.cz komunitu)
- Závodní "plus" ... radiální žebrování, drážkované ... 303/28mm ... 14.000,- kč / pár
- Závodní "standardní" ... kolmé žebrování, drážkované ... 330/32mm ... 16.000,- kč / pár
- Závodní "plus" ... radiální žebrování, drážkované ... 330/32mm ... 19.000,- kč / pár
- Závodní "plus" ... radiální žebrování, drážkované ... 355/32mm ... 25.000,- kč / pár
Ceny bez DPH
A takto ty kotouče vypadají (v rozměru 330/32) ... Na poslední fotce je detail 3D modelování drážek. Drážky jsou pozvolné, aby v nich nedocházelo k nadměrnému praskání...