Tak dneska jsem se konečně dozvěděl nějaké ověřenější informace o budoucnosti tajpára dalších generací...
Potěšitelnou zprávou je, že opravdu bude, nicméně jsem měl pravdu a bude poměrně pozdě, předpoklad je 4/2015
Další jasnou věcí je, že jeho technologie bude vycházet z Civicu pro WTCC. Nicméně neznámou je stále objem motoru. Dovolím si svou spekulaci. Pokud by to vycházelo přímo z 1.6T, pak je problém s konstrukcí motoru (má výrazně větší zdvih proti vrtání) tedy těžko by to mohl být vysokootáčkový motor, ale docela v pohodě by mohlo být převrtání nebo vyztužení bloku pro větší vrtání a udělat z toho dvoulitrový turbo motor. To by potom mohl být motor s otáčkami kolem 8tis. jako třeba Mitsu... Velký výkon, malý turboefekt...
No každopádně doufám, že to bude opravdu dobré auto
Pro mě to znamená jediné, přežít ještě dvě sezóny s tím, co mám
Takže ještě pár doplnění, které jsem si uvědomil následně..
Nevím, jestli si to všichni uvědomují, ale Civic 9G je pouze evoluce 8G, tedy kompletně stejná "vnitřní" karoserie, která se liší "jen" venkovními plechy. Montážní rozměry jsou stejné. Je to z důvodu ušetření poplatků za homologace a testy, stejnou cestou jdou Evropští výrobci a dá se říct, že elementárním příkladem je třeba GOLF
Z tohoto důvodu jasně vyplývá, že Honda karoserii pro třídveřový model CTR9G má, bude to 8G zase s jinými "venkovními" plechy, takže v tom rozhodně problém není... Ale...
Problém je pohonná jednotka a v tom dle mě pramení všechny problémy, karoserie se dá předělat během pár měsíců, proto 9G v Americe je, ale v Evropě prostě dát peníze do 3D není rentabilní. Honda se v Evropě potýká s obrovskou ztrátou a tím se projekty hůře prosazují
Honda tedy půjde cestou, že počká, jak se účast ve WTCC vyvine a podle toho následně udělá CTR, skoro bych řekl, že teď ještě nikdo přeně neví, co v tom autě bude za techniku. Letos se vyvíjel motor do WTCC 1.6T, ten se bude vyvíjet ještě celý příští rok a získané zkušenosti budou aplikované pro vývoj nové generace turbo motorů do civilního použití, tak je to dle mě logické, a tedy teprve za rok bude učiněno nějaké konkrétní rozhodnutí o technice použité v následném CTR, začátek roku bude ve znamení finálního vývoje toho motoru a přípravy na výrobu, která najede do výroby v srpnu 2014, tedy když vše dobře dopadne a nebude žádný zádrhel, prodej jaro 2015...
Má to svou logiku i se to dá časově stihnout, takže třeba mám pravdu a možná bude vše jinak. Ale konečně přestávám být pesimistou a vidím světlo na konci tunelu, ale rozhodně si myslím, že i když se to může zdát pomalé, je to logické a výsledek bude stát za to... Ovšem z dnešního pohledu, je otázka kam se posune konkurence...
EDIT:
Test ... viewtopic.php?p=7435#p7435