od marek.dh v pon 24. zář 2012 19:08:07
Kámoš s devítkou mně požádal, abych tu za něj zveřejnil jeho reakci:
Jelikož nemam profil na JDM foru ani na TypeR.cz, tak jsem požádal kolegu aby zde zavěsil mé hodnocení akce TypeR.cz dual racing day z pohledu jezdce s EVO IX:
Když to vezmu od začátku, tak na TypeR.cz dual racing day jsem se zaregistroval v řádném termínu krátce po vyvěšení základních informací. EVO IX jsem pořídil v téměř tu samou chvíli, tak jsem byl rád za tuto nabídku, kde si můžu za supr peníze auto bezpečne osahat. Na okruhu CzechRing jsem byl v minulosti pouze 1x a to na RallyShow jako divák a nyní jsem využil možnosti na okruhu se povozit ve vlastním vozidle. Příjezd na okruh na akci RallyShow byl stejnou cestou jako nyní a neměl jsem s ním problém ani v minulosti ani v sobotu s podvalem. Samozřejmě příjezd a situování odstavného parkoviště hodnotím pozitivně a to z důvodů, které tady pořadatel uvedl. Po příjezdu a základních formalitách (prohlášení +rozprava) bez zbytečných průtahů začaly volné jízdy na “malém okruhu“. Co se týká trati samotné, tak ta je pro rozježdění se naprosto ideální –ikdyž zde není mnoho místa na předjíždění, tak výkonové rozdíly mezi „papírově slabšími a silnějšími“ vozidly nejsou příliš znatelné a vzájemně se vozidla neomezují. Trať je poměrně technická jak s rychlýma táhlýma, tak i pomalýma ostrýma zatáčkami s dobržďováním do malých rychlostí a následnou akcelerací – podle mě prostě tak akorát na to, aby si člověk vyzkoušel co jeho auta zvládá a jak ho zvládá on sám. Celkově na dráze vládla ukázněnost a ohleduplnost, se kterou se člověk vždy na masových akcích setkat nemusí. Velkou výhodou byla také flexibilita samotného ježdění, kdy výjezd z okruhu byl možný v každém kole a samotný návrat na trať byl možný kdykoliv (samozřejmě na vjezdu byla osoba pověřená pořadatelem, která vozidla pouštěla ve vhodný okamžik a na bezpečném místě). Po těchto rozjížďkách na „malém“ okruhu následovala opět rozprava a přestavění tratě na duální závod. Ze strany pořadatele bylo vše srozumitelně vysvětleno a samozřejmě i doporučená rychlost 50-55km/h přes mostek byla zdůrazněna i s následky, které mohou nastat při jejím překročení. Po zahájení duálních rozjížděk jsem byl plný očekávání nových úseků – dlouhá cílová rovinka s retardérem a série hodně utažených zatáček, kde se ukáže jak si řidič s vozidlem doopravdy rozumí, a samozřejmě již zmiňovaný mostek. Celkově se mi podařilo dojet všechny 3 rozjížďky ve kterých jsem startoval. Při prvním průjezdu jsem na mostek najížděl doporučenou rychlostí cca.50km/h a mostek jsem v klidu přejel. V další rozjížďce jsem o něco málo zrychlil na cca.55km/h a na mostku se auto lehce v zneslo a dopadlo čistě. Ve třetí rozjížďce jsem si říkal, že ještě málo rychleji by to šlo,ale věděl jsem že se nemůžu nechat unést přepálit to. Nájezdová rychlost byla cca. 62km/h a auto dopadlo o něco dále než ve druhé rozjížďce. Jak už bylo zmíněno v reakci pořadatele, tak rána nebyla zase tak velká, ale vnitřně po dopadu jsem si říkal, že v dalších rozjížďkách budu nájezdovou rychlost držet cca. +/-55km/h (v té době jsem netušil, že došlo k poškození vozidla). Naštěstí po doskoku následovala již jen jedna pravá zatáčka a následoval cíl, kde jsem zpozoroval bílý kouř z výdechů v kapotě. Auto jsem ihned odstavil ke kraji a zhasl motor – v prvním okamžiku jsem zaznamenal pouze kouř z motoru a nic víc (kouř pocházel z oleje, který odkápl na výfukové potrubí). Kouření nebylo nikterak výrazné a žádné olejové skvrny nebyly patrné). Po odstavení kouření v krátkém čase ustalo a při podrobnější prohlídce byl zjištěn únik oleje z horní části olejové vany, kdy pramínek stékal z vrchu podél vypouštěcího šroubu na lyžinu. Přesný problém a příčinu nedokážu momentálně identifikovat. Více se k samotnému poškození vyjadřovat nebudu. Vozidlo jsme natlačili na podval a nechali stát na místě, kde jsem ho odstavil. Tímto se omlouvám účastníkům, kterým jsem nedobrovolně zabral jejich parkovací místo. Nicméně to EVO tam stálo jen proto, že jsem byl na parádní akci, kterou jsem si chtěl užít až do konce, když vlastní blbostí nebo nezkušeností jsem musel vozidlo předčasně odstavit. Mohl jsem se ihned po naložení auta sbalit a jet domů, ale z důvodu stále pozitivní nálady, zvědavosti
a prostě proto, že se bylo pořád na co dívat, tak jsem zůstal na akci až do úplného konce. Tímto také děkuji pořadateli, za supr akci a parádní organizaci.
Původně jsem neměl v úmyslu psát tento “článek“, ale po příspěvku na JDM foru bych byl nerad,aby kolovaly nějaké fámy, které by vrhaly špatné světlo na celkově povedenou akci. Pořadateli slibuji, že se z této chyby poučím a pokud bude ještě možnost, tak se další akce rád zúčastním J
Pepa Karas
CTR ep3