Strašně mě naštval Líbas z JDM-fora, takže tady dávám v kopii svou reakci, pokud by se náhodou z JMD-fóra omylem ztratila...
http://jdm-meeting.cz/forum/viewtopic.p ... 858#p67858Libas píše:... a dnešní návštěvou Czechringu. K okruhu je teda velmi mizerná příjezdová cesta, to teda jaksi někdo nevychytal nebo se tam jezdí jinudy oficiálně, opravdu nevím, ale tím, co jsme jeli my, to nebyla příjezdová cesta.
Jinak tam kluci dračili pěkně. Ale proražená vana na EVU svědčí leccos o tom, že to není úplně ideální trať, nevím jak se to stalo, přijeli jsme a EVO už stalo na podvále, takže nevíme příčiny...
Toto mě poměrně hodně nadzvedává ze židle... Pokud mi umíš napsat mail, abych na Tvé forum něco napsal k akci dopředu (čehož si vážím), docela by bylo fér abys mi také napsal nejdříve o komentář, než tady zveřejníš nějaké nesmyslné spekulace (aniž o tom něco víš a dokonce aniž by sis ten okruh vyzkoušel), nebo moje akce (a okruh CzechRing) poškozuješ úmyslně???
Stačilo přijít a požádat mě nebo někoho dalšího a mohl sis okruh vyzkoušet na vlastní kůži, klidně i na místě spolujezdce... Ale jednodušší je dělat rozumy, hanět a říkat nesmysli...
"...dnešní návštěvou Czechringu. K okruhu je teda velmi mizerná příjezdová cesta, to teda jaksi někdo nevychytal nebo se tam jezdí jinudy oficiálně, opravdu nevím, ale tím, co jsme jeli my, to nebyla příjezdová cesta..."Ano na okruh se dá přijet po asfaltu hlavní bránou do menšího depa (to se používá u málých akcí do 15 aut), nicméně mi jsme udělali depo na ranveji, aby bylo místo pro doprovodné vozy (které jinak musí parkovat na trávě) bylo místo pro přezutí aut a celkově víc místa a pod...
Standardně okruh touto přídavnou tratí ani nedisponuje a rozšíření je pouze na dohodě a připlacení předem. Díky tomu lze i takto prodloužit závodní trať. Standardní okruh je ohraničen zátarasy, které byly vidět a pro naši akci jsem je rozebral...
Koukal jsem, že Vás na srazu bylo pět a půl, jenže tady bylo 38 aut (dokonce nevídaných 19 Hond a z toho 10x Honda Civic TypeR !!!) , která opravdu závodila a většina přezouvá na slicky nebo jiné pneu, či si přiveze doprovod a několik aut přijede na podválu, takže potřebují prostor třeba pro 60-70 aut, je tedy naopak myslím úžasné, že tento okruh disponuje možností jak "komorní" konfigurace pro naše malé akce do 16aut, ale také i takových velkých akcí, no a 40aut zorganizovat, ukočírovat a umístit, není zrovna jednoduché...
Také aby se akce nemusela přerušovat kvůli výjezdům aut pro benzín, na jídlo a podobně, byl otevřen tento obchvat, který nemá sice plně zpevněný povrch, ale zase umožňuje libovolně okruh opustit a vrátit se zpět, navíc mě v depu kontrolovat pohyb aut...
Stejná konfigurace okruhu se používá i při RallyShow. Zase je zajímavé, že toto vadilo pouze leštěnkářům (nevadí to dokonce ani závodníkům a divákům při RallyShow), Ti co přijeli se bavit a opravdu závodili si naopak pochvalovali velký zpevněný prostor ranveje jak pro parkování aut tak i bezproblémovou možnost nájezdu a výjezdu z trati...
Jinak tam kluci dračili pěkně. Ale proražená vana na EVU svědčí leccos o tom, že to není úplně ideální trať, nevím jak se to stalo, přijeli jsme a EVO už stalo na podvále, takže nevíme příčiny...Nejdříve to vezmu obráceně... To, že za
celý den, ačkoli se jezdilo
přes most a dost rychle,
nebyl ani jeden
závodní incident či bouračka, svědčí naopak o tom, že ačkoli se to teoretikům nezdá, je to sice opravdu náročný, ale bezpečný okruh s únikovou zónou přesně tam, kde to je potřeba, navíc jediný této specifikace a možnosti široko daleko.
Kluci naopak zvládli i tu
nejtěžší možnost, startovalo se
po 4 autech, tedy vždy
dvě v jedné dráze za sebou, což je velmi náročné jak pro ukázněnost jezdců tak i pořadatelů, za to chci VŚEM jezdcům (a těm co mi pomohli s organizací) strašně moc poděkovat... Myslím, že to odsejpalo moc pěkně a za den se odjelo neskutečné množství jízd, dokonce víc než při RallyShow...
No a teď k tomu EVU... Celkem nám padly tři auta (2x diferenciál, za což okruh rozhodně nemůže, jednou na startu a jednou v ostré táhlé zatáčce), a to EVO IX... Nicméně Evo, což potvrdí i majitel, to si udělal majitel sám a
ani v tomto případě za to nemůže okruh... Na vysvětlenou. Již při ranní rozpravě všechny upozorňuji na skok, do 55km/h je to naprosto bezpečný a neskutečně super neopakovatelný adrenalinový zážitek, jenže čím více tuto rychlost překročíte, začíná auto víc a víc dopadat na "čumák". Závodním rally autům toto nevadí, neboť mají motor zespodu krytý lyžinou, ale u sériových aut toto neriskujeme a všichni dodržujeme dohodnutou rychlost 50-55km/h, tím si to všichni užijí a nikdo na tom skoku ani nevydělá, ale ani neprodělá...
Jenže... Byl tam kámoš s EVO X, co se mu o ni také staráme, a má ji upravenou včetně lyžiny. Ten si po dohodě se mnou chtěl ten skok vyzkoušet rychleji, najel ho tedy asi v 70km/h a padl na čumák, slušná rána, nicméně je to dobře udělané a lyže to pobrala, tudíž se nic nestalo a vše v pohodě, on spokojen a že už to zkoušet nebude...
Jenže ten kluk na EVU 9 měl lyži také a chtěl si to zkusit, v tomto jediném je okruh nebezpečný, že se můžete celkem lehce nechat vyprovokovat či strhnout, najel to pomaleji než ta EVO X, rána to byla také menší, jenže lyže
byla špatně udělaná, málo místa mezi lyží a vanou, no a i přes tu lyži ta
vana dostala tak velkou ránu, že
pukla...
Takže jestli toto svědčí o něčem, tak jen o tom, že se vyplatí poslouchat moje pokyny a nic se nestane...