Bridge vs. Falken

Bridge vs. Falken

Příspěvekod Walker v ned 03. kvě 2009 14:45:46

Pohled na "hladší" povrch letních gum mě minulý rok na podzim donutil se zamyslet nad tím, co na jaře obuji. Diskuze na tohle téma jsou nekonečné a tak jsem vzal zavděk argumenty a zkušenostmi Danyho, který měl rozjednanou objednávku na semislicky Falken RT-615. Když pominu manželčino obutí Continental Eco contact nebo jak se ta žvýkačka jmenuje, tak jsem doposud na svých Hondách jezdil pouze Bridgestoneho produkci. Zkušeností konkrétně s RE040 mám zhruba 30 000km jak na normálních okreskách, tak nedávnou akci na mosteckém okruhu. Tam už to ale byla jejich labutí píseň, neboť 4 roky stará směs a minimální vzorek vyluzovaly pouze pískavé zvuky a jízda smykem téměř v každé zatáčce toho byla důkazem.
Ale zpět k porovnání. Že jsou Bridge tvrdé i bez zesílené bočnice jsem věděl, ale že až tak, to jsem tedy netušil. Po přezutí na RT-615 jsem okamžitě zaregistroval výrazné zvýšení komfortu jízdy, co se týče překonávání děr. Ano, tahle (o 5mm nižší guma než sérová RE040) tlumí nerovnosti líp! Takže příjemné překvapení. Jízdní vlastnosti stále zkouším, protože jsem ještě neměl možnost gumy pořádně zahřát, stále hledám její limity. Už teď, téměř "za studena" se ale vyrovnala RE040 a včera jsem si vyzkoušel, jak se chová na hraně před utržením. Z toho jsem měl strach, aby se prostě najednou bez varování netrhla. Ne, smyk byl krásně řiditelný, přední obě kola v zatáčce hrabala a zadní se vezla jak po másle, prostě řiditelný smyk na všech čtyřech kolech. Znovu ale opakuji, že to bylo na téměř studených gumách, jak to bude za tepla, to se uvidí. Cestou do práce mám jednu testovací zatáčku, kde jsem na RE040 dosahoval průjezdové rychlosti 130kmh, kdy gumy pískaly a byly na hraně odtržení. Na trochu teplých RT-615 jsem tuto rychlost dorovnal a žádné pískání se nekonalo, těším se až je jednou řádně prohřeju a tu zatáčku si dám, tuším velký potenciál gumy, ne však podvozku, ten je zatím sériový. Vlastně seriový až tak úplně není, mám vpředu i vzadu silnější stabilizátory a ty se také na vlastnostech podepsaly a to dost výrazně. Když jsem testovací zatáčku jezdil na původních stabilikách s RE040, tak se při korekci volantem v zatáčce podvozek jakoby "zavlnil" a gumy jakoby měkčeji sklouzávaly. Kdežto s tvrdými stabilíky celý podvozek ztvrdl, zpevnil se. Tu samou zatáčku jsem projel sice stejně rychle, ale s mnohem větší stabilitou, tzn. podvozek jsem více a jistěji cítil - v tu dobu už jsem byl limitován sjetými RE040. Stejně tak na okruhu bylo vidět, že vedení auta je jistější, na druhou stanu utržení zadku se stalo častější než předtím. Tady ale zase hrají svoji roli sjeté RE040. Takže první zkušenosti s RT-615 velice pozitivní, těším se na další objevování jejich potencionálu :-)
Uživatelský avatar
Walker
 
Příspěvky: 58
Registrován: pon 15. pro 2008 19:51:44
Bydliště: Tišnov

Re: Bridge vs. Falken

Příspěvekod willy2.0 v pon 04. kvě 2009 2:17:58

myslíš tu poslední zatáčku,před letištěm...jak si mi říkal,že ji jezdíš 130,taková 34ka?Už tenkrát sem si říkal,že bych ji jel o 20 víc,podobná je tady blízko baráku,na chýni,150 ji pojedeš,neboj se toho a zkus to a pak dej vědět :D vsadím boty že to jde v pohodě,jen je to na srdce 8-) :D
willy2.0
 

Re: Bridge vs. Falken

Příspěvekod dany v pon 04. kvě 2009 7:35:30

Každá 34 není stejná a záleží taky jaký má povrch. Uvidíme, kam se Walker dostane a pak to tam můžeš jet klidně vysypat ty :)
Nemyslím si, že by Walker jel zbytečně pomalu...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Bridge vs. Falken

Příspěvekod Walker v pon 04. kvě 2009 16:47:00

...tak tak, nejeden hrdina už skončil v křoví lemujícím vnější stranu zatáčky :) Samosebou dám vědět. A těch tvých zmiňovaných 150, mno, jsem zvědav, třeba jo... :)
Uživatelský avatar
Walker
 
Příspěvky: 58
Registrován: pon 15. pro 2008 19:51:44
Bydliště: Tišnov

Re: Bridge vs. Falken

Příspěvekod Walker v stř 06. kvě 2009 20:41:30

Takže včera jsem snad trochu ohřál gumy a nájezdová rychlost cca 130kmh, na výjezdu jsem měl cca 140kmh a už jsem se sunul do protisměru, gumy pištěly. Možná ještě nebyly správně zahřátý, po zastavení nelepily, takže tak... ;)
Uživatelský avatar
Walker
 
Příspěvky: 58
Registrován: pon 15. pro 2008 19:51:44
Bydliště: Tišnov

Re: Bridge vs. Falken

Příspěvekod babo v úte 12. kvě 2009 17:11:29

Hm pekne pekne :) Osobne som RE040 nemal moc rad, mali brutus tvrdu bocnicu, co je fajn, ale zahrievali sa dost zle a na vode som ich zahriat nedokazal snad vobec :(
Ma ale prekvapuje, ze Tie FALKENY by mali mat makksiu bocnicu... Predpokladam, ze pouzivas "Danyho" rozmer na 7G a to 215/40 R17 :lol: (ked som v piatok na Babe stretol Satyho, nebol som si isty, ci je tu "od nas", ale ako som zbadal kola rozmeru 215/45 mal som jasno, navyse REINFORCED :) :) ). V takom pripade ale aj tie Falkeny semi su RF, alebo sa mylim?

Ja skusim hodit nejake info o R888, mam na nich prvych 1000km (kupil som malinko jete, ked kamos pochopil, ze to na sezonne obutie fakt nie je, lebo uz pri 120 hucia neskutocne a navyse v beznej premavke sa tazko vyuzije ich plny potencial kvoli zahrievaniu... taktiez vydrz bude fakt tak 5000 na hnanej naprave :) )
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Bridge vs. Falken

Příspěvekod dany v úte 12. kvě 2009 17:46:27

Falkeny mají podle mě ještě tvrdší bočnici, ale prostě pružnější, nevím, jak vych to vysvětlil, ale přijde mi, jako by ta bočnice měla progresivní tlumení, což je samo o sobě nesmysl. Navíc Falkeny nevyžadují tak vysoké huštění, na což se nesmí zapomínat a hraje to také svojí roli. Bridge vyžadují sériový tlak cca 2.3bar až 2.čbar, aby se sjížděli rovnoměrně, ale Falkenům na to stačí nějakých 1.8bar max. pak 2.0bar. Takže ten nižší tlak pomáhá a i přes tvrdší bočnici (nebo stejně tvrdou) je pak guma celkově měkkčí.
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Bridge vs. Falken

Příspěvekod Saty v úte 12. kvě 2009 18:24:48

to babo: jj, 215/40/17 RF a jake z toho byly casy :lol:
tel.608641981
Saty
 
Příspěvky: 360
Registrován: úte 17. bře 2009 12:20:41
Bydliště: Veřovice

Re: Bridge vs. Falken

Příspěvekod babo v úte 12. kvě 2009 20:11:08

Dany: myslim, ze teraz presne viem o com hovoris s tou bocnicou

Saty: ze si tam Ty na tie gumy naniesol lepidlo :) A to uprimne Nokian pneu neznasam. Bol to velky boom hlavne zimaky, akurat ze na vsetkych autach, co som tu skusal to na nasu zimu bol DES. Dobre je to tak na 10cm snehu min a -5 stupnov.... A letnaky tiez nic moc. Zjavne ale ked niekto jazdi dobre, je rychly na lubovolnej pneu :)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Bridge vs. Falken

Příspěvekod Saty v úte 12. kvě 2009 20:47:39

V zime nejezdim nic jineho nez Nokian, ted na Subaru jezdim v zime Nokian WR G2 a nemuzu si stezovat, no ono ta ctyrkolka v zime je super vec ;)

Jinak Bridge RE040 sedi o neco lepe jako Z G2, cena ovsem vyssi o 1500 na gumu vyssi, a jelikoz to mam tak max na prejezdy tak jsem sel do Nokianu, na trat ted budu zkouset ty R888.
tel.608641981
Saty
 
Příspěvky: 360
Registrován: úte 17. bře 2009 12:20:41
Bydliště: Veřovice

Další

Zpět na Pneu

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron