Geometrie u Civic Type R 7g

Geometrie u Civic Type R 7g

Příspěvekod LK7R v ned 04. led 2009 12:34:42

Zajímalo by me, jakou geometrii používáte na autě? Já s tím trošku laboroval ve spolupráci s Martinem Janotou z Hondy PB a zatím jsem testoval jen nastavení větší sbíhavosti na zadní nápravě. Auto se hodne uklidnilo při rychlém dálničním tempu - směrová stabilita se tedy zlepšila. Nastavení bylo:

Přední náprava sbíhavost: Levo 0 Pravo 0
Přední náprava odklon: dle specifikace výrobce (bohužel nevím z hlavy)
Zadní náprava sbíhavost: Levo +1,5mm Pravo +1,5mm
Zadní náprava odklon: v základu nelze nastavit

Narazil jsem na Anglických stránkách na jejich "Fast Road Setup" který bych chtěl vyzkoušet:

Přední náprava sbíhavost: Levo -1mm Pravo -1mm
Přední náprava odklon: Levo -1 stupeň Pravo -1stupeň
Zadní náprava sbíhavost: Levo +2mm Pravo +2mm
Zadní náprava odklon: Levo -1stupeň Pravo -1stupeň (v základu nelze nastavit - nutno koupit stavitelné odklony)
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Geometrie u Civic Type R 7g

Příspěvekod willy2.0 v pon 05. led 2009 21:15:39

Myslím,že Dany"má podobný nastavení na autě,ideální stav,předky jako bočnice se ti nebudou,tak blbě sjiíždět,až k ráfku a celkově-tohle nastavení-ti zapříčiní,že tě auto víc podrží:)Je to základ,kterej na autě,taky udělám..Možná to má Dan",trošku jinak,ale bude to dost podobný,záleží,určitě na rozměrech použitých gum na autě atd...
willy2.0
 

Re: Geometrie u Civic Type R 7g

Příspěvekod dany v pon 05. led 2009 23:30:07

Tohle nastavení není žádné tajemství, myslím, že to je obecně známo a s poměrně hodně lidmi jsem to již rozebíral. :D
Ale teď vážně, říci, že nějaké nastavení je univerzální a bude fungovat všude, je každopádně nesmysl. Důležité je vzít v úvahu také podvozek (sériový x sportovní a jaký), použití silentbloků (sériové x polyurethanové), použití stabilizátorů (sériové x tvrdší), úpravy motoru a převodovky (výkon motoru x úprava převodových poměrů, případně LSD), použité stabilizátory (sériové x tvrdší) v neposledníé řadě druh použité pneumatiky (sériová x semislick, normální x zesílená bočnice), požadavky a styl řízení řidiče (razantnost jízdy) a hlavně k čemu bude auto primárně určeno (okruh, dálnice, sprinty, okresky). Je nutné si prostě uvědomit, že je to komplexní věc.

Já osobně pro sportovní jízdu mám vyzkoušené toto nastavení:
Přední náprava:
- Sbíhavost - 0mm (toto používám bez výhrad)
- Odklon - negativní 0,5 až 1,5st (já mám 1 stupeň)
Zadní náprava:
- Sbíhavost - 2 - 3mm (já mám 2mm)
- Odklon - negativní 1 až 2st (já mám 2 stupně)

Sadu pro nastavení odklonů přední a zadní nápravy mám, stojí cca 4.000,-
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Geometrie u Civic Type R 7g

Příspěvekod LK7R v úte 06. led 2009 9:56:22

No ja právě měl problém od někoho zjistit dobré nastavení a všichni v UK to znali jen pod tím "Fast Road Setup" ovšem nikdo nevěděl hodnoty nastavení.

Dobře veme tedy v úvahu následující:

Nastevení auta pro grip při vysokých rychlostech (dálnice, okruh, sprinty párkrát do roka - ale kvuli nim geošku neřešim)
Použití OEM silentbloků
OEM Pneu 205/45 R17 RE 040 - tvrdá bočnice
Auto rozšířeno podložkami (kvůli brzdám +1cm předek +0,5cm zadek)
Podvozek - série
Výkon motoru ~ 220 koní (neměrěno - čistý odhad)
LSD Quaife
Styl jízdy - spíš čistá stopa než rozevlátá záď, pozdě na brzdy

Dejme tomu, že bych chtěl dát energy suspensions polyurethan vsude kde se da na podvozku a koupil kit pro odklony.

Sedí na toto použití výše zmíněná geometrie?

Díky D.
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Geometrie u Civic Type R 7g

Příspěvekod dany v úte 06. led 2009 21:18:28

Pro držení stopy jsou důležité silentbloky, vyzkoušel jsem jich už víc, ale pro tvrdé zacházení fungují jen SuperPro od našeho kolegy a spolupracovníka "Karla" http://superpro.motorteam.eu/ které můžeme také zajistit.
Auto máš hodně podobné, až na podvozek a tím se to výrazně komplikuje, měkčí a pomalejší tlumiče s měkčími stabilizátory víc "hází" autem a k tomu používáš užší pneu s polotvrdou bočnicí (RE040 je slušná guma nemá rozhodně ale zesílenou bočnici v rozměru 205/45), takže to znatelně víc namáhá venkovní hranu gumy, určitě se víc sjíždí venkovní strana. Takže to by chtělo ještě větší negativní odklon než u mě, což ale zase nevydrží měkčí bočnice a guma se sjede na vnitřku, což platí i o zadku. Platí tedy pouze testovat, testovat a hlídat, jak se ty gumy budou sjíždět, podle toho upravovat. Nebo bych musel vidět jeté gumy a podle toho bych snad dokázal lépe poradit.
Začal bych asi na sbíhavosti předek 0mm, zadek +2mm a odklony předek negativ 0.5st, zadek negativ 1st.
Bohužel tu je jště jedna komplikace, díky McPersonům se s odklonem mění i sbíhavost a pokud má někdo výškově stavitelný podvozek jako já, tak i s výškou vozu se mění odklon a sbíhavost, na to je potřeba pamatovat, takže to laborování je docela super mega dlouhá zábava :lol:
jinak ještě pár postřehů:
- dálnice, okruh a sprinty, to jsou tři naprosto rozdílná nastavení ;) , když se nad tím zamyslíš, tak to pochopíš. Tady těžko budeš hledat kompromis.
- téměř každá honda má přední nápravu o 1cm širší než zadní, takže tím, že ten rozdíl zvětšíš na 2cm podložkama moc zadek neuklidní :( ten rozdíl by měl být obráceně, 1cm předek 1.5 - 2cm zadek
- pozdě na brzdy zase není optimální styl pro uklidnění auta a čistou stopu, není nejrychlejší ten, kdo je poslední na brzdách, ale ten, kdo je první na plynu, to je také stará pravda.
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Geometrie u Civic Type R 7g

Příspěvekod dany v úte 06. led 2009 21:19:22

LK7R píše:No ja právě měl problém od někoho zjistit dobré nastavení a všichni v UK to znali jen pod tím "Fast Road Setup" ovšem nikdo nevěděl hodnoty nastavení.


Mě ses neptal :) (to je taky myšleno s nadsázkou)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Geometrie u Civic Type R 7g

Příspěvekod LK7R v úte 06. led 2009 23:18:53

Super, sem rád, že se to ubírá správným směrem!

Mě ses neptal :) (to je taky myšleno s nadsázkou)


Právě na to odpovídáš, takže ptal :-D.

Podstatný je asi záměr - pokusím se ho trochu vyjasnit.

Potřebuji auto co funguje na dálnici ve vysokých rychlostech, tam byl problém, že bylo auto neklidné. Na okruhu mi připadalo auto OK až na tvrdost podvozku, ale to beru tak jak to je, prostě mám OEM a musím brát jeho limity. Chtěl bych nejak řešit odskakování na rozbité silnici - to se ale domnívám bez výměny tlumičů těžko vyřeším.

Sjíždění gum:
Když jsem jezdil 215/40 R17 Pzero Nero tak se sjížel víc vnitřek.
U Bridgestone Potenza RE040 jsem v rozměru 205/45 R17 nerovnoměrnost sjíždění nezaznamenal.

Nastavení:
Mám-li si vybrat tak asi nejlépe vystihuje moji potřebu rychlý okruh.

Rozšíření:
Po rozšíření jsem zaznamenal zvýšenou stabilitu ovšem více neklidný zadek (to ovšem do jisté míry souvisí s brzdami - možná nějak zmenšit přední rozšíření - ubrat 2mm - má někdo soustruh? a vzadu přidat, nebo dát 1cm dozadu a předek sehnat 8mm)

Styl jízdy:
Pozdě na brzdy je špatně řečeno (pozdě znamená špatně)- můžeme to tedy spíše specifikovat jako nejpozději jak to při zachování čisté jízdy jde ;-)

Dany > máš představu, na kolik by vyšel upgrade silentbloků na OEM podvozek na tom odkazu jsem viděl nějaké ne příliš příjemně vysoké částky :mrgreen: ?
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Geometrie u Civic Type R 7g

Příspěvekod dany v stř 07. led 2009 1:07:52

PzeroNero ma take polotvrde bocnice a problem mohl byt i ve spatne geometrii, treba jsi mel auto lehce rozbihave. Dale na seriovych silentblocich se predni naprava hybe a meni geometrii, pri zrychleni se kola posouvaji v ramenou dopredu "zaviraji se" a tim jsou sbihave, pri brzdeni se posunuju dozadu "rozviraji se" a tim jsou rozbihave (pokud za normalniho stavu je nula), takze vsechno tohle muze mit za nasledek sjzdeni gum, nebo jsi je nevhodne hustil, tenhle rozmer uz vyzaduje lehke podhusteni 2.2 a vic uz je moc
Sta stabilita je prave dana zmenou paky (rozsirenim predni napravy). Proti tomu zmena pomeru sire naprav se logicky musi promitnout v neklidnosti zadku. Da se to trosku kompenzovat vetsi zbihavosti zadni napravy (Fast Road Setup :D ) ale to jen zvysi neklidnost a odskakovani v pripade nerovneho terenu na okreskach, lepsi je vyresit podstatu, nez korigivat dusledky.
Nejsem zastance podlozek, takze tohle vzdy resim pomoci rozdilneho ET na discich, ale nejlepsi je prave auto do obdelniku (stejna sire predni a zadni napravy), mam to na aute take tak.
Pokud se Ti podari uklidnit zadek, muzes brzdit zase o neco pozdeji a hlavne vyuzit jeho brzdneho ucinku, bude pak brzdit urcite lepe. Mam podobne brzdy s mozna stejnym nebo lepsim brzdnym ucinkem a urcite mi brzdy nerozhazuji zadek (alespon s ABS nikdy)
Silentbloky umim samozrejme prodat take za lepsi ceny, avsak SuperPro je urcite drazsi. Jina konstrukce, lepsi material
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno


Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron