to je docela hodně na EP3
standardní šteft od Hondy je závit M12 se stoupáním 1.5 a má průměr v tisícihranu 12.5mm, délku bez hlavy 38mm, nicméně málokterý šteft má podobné vroubkování na tisícihranu jako Honda, proto po výměně může dojít následně k protáčení i na EP3, kde to není moc obvyklé...
je třeba mít na paměti, že plná pevnost je dosažena, když je matice zašroubovaná jako je průměr závitu, u M12 je to tedy 12mm. Při stoupání 1.5 je tedy třeba k plné pevnosti spoje mít 8 otočení matice, čímž to bude požadovaných 12mm
pak ještě záleží na tom, jestli matice budou uzavřené nebo otevřené, pokud otevřené je možné mít závit delší, neboť je kam ho schovat...
Základní délka bez hlavy šteftu (ty jsou také jinak silné a na tom vůbec nezáleží) je tedy 40mm. K tomu si připočti sílu podložky a máš požadovanou délku...
... pro ilustraci já používám pouze podložky 10mm a 15mm na které dávám štefty dle situace a použitých matic:
- 10mm ... 50-60mm ... celková délka s hlavou 55-65mm
- 15mm ... 55-70mm ... celková délka s hlavou 60-75mm
Můžu Ti sehnat závodní štefty ARP samostatně, nebo potom sady s podložkama...