Pokud s autem nezacházíš jako já, což odhaduji cca 3/4 nájezdu km ve VTEC (někdy mi přijde, že to je možná i víc), ve městě to je max. 1/10 nájezdu (na popojíždění ), na dálnici jezdím jen abych dojel třeba na okruh (poslední dobou si nechávám i na NS auto vozit jak moc mě jízda na dálnici a na spotřebu nebaví), jezdím převážně na okreskách a téměř stále naplno, jezdím pravidelně na okruhy a snažím se přiblížit na limit auta, tak nemá vůbec cenu o lamelové špéře uvažovat...
Jen pár mínusů oproti Honda helical LSD:
... při popojíždění a i mírném zatočení poměrně hodně trpí poloosy (jak tyčky tak klouby) a kompletně převodovka, vyrovnání prokluzu kol je provázeno hlasitým klepáním LSD a přenášením otřesů do celého auta něco jako by Ti někdo praštil cca 2x za vteřinu kladivem naplno do převodovky
... při jízdě na oksesce, která je rozbitá nebo hrbolatá, je výrazně složitější udržet auto v přímém směru, protože zrovna citlivé Cusco má tendenci "honit" auto ze strany na stranu a vyžaduje jízdu nekompromisně naplno a auto "držet pod krkem", každé ubrání (rozpojení) je odměněno zvýšenou nestabilitou auta (proto má třeba Spoon menší předpětí, aby nebyl tak citlivý)
... při průjedu zatáčkou je reakce na přidání/ubrání plynu několika násobně větší a je třeba si uvědomit, že lamelová LSD pod plným plynem výrazně skokově zvětšuje poloměr zatáčky (helical LSD ho plynule zmenšuje), dochází pak často ke krizovkám, kdy řidič najede zatáčku špatně, zatočí pozdě, pod plným plynem dostane strach a na 100% nevěří ve schopnost auta udžet stopu, ubere a auto ho díky i zpětné reakci LSD (je to 1.5 směrná špéra) odmění prudkým zkrácením zatáčky což při odlehčeném zadku vede dost často v přetáčivý smyk, na který již tak rozhozený a překvapený řidič nedokáže dostatečně rychle zareagovat a problém je na světě...
Nad správnou LSD má cenu uvažovat, pokud využíváš sériovou Honďáckou na 100% a už tě evidentně brzdí v dalším možném zrychlení, sama o sobě totiž žádnou výraznou výhodu nepřináší, jen je trošku náchylnější na zacházení s volantem...
Otázka nakonec, už si viděl to LSD v praxi (nebo raději si s ním jel)? Jestli ne, tak si to opravdu neumíš představit a prozatím o tom neuvažuj definitivně, dokud si to nevyzkoušíš a je třeba odpovědět na tyto otázky...
... Kolik si najel za poslední rok na okruzích? Kolik plánuješ, že najedeš příští rok?
... Kolik najedeš kilometrů celkově za rok ?
... a kolik kilometrů z toho po městě?
... a kolik kilometrů ostře po okreskách?
Pokud je pro to LSD využití, pak žádných námitek nemám a je to prostě zase o level (možná dva) výše. Závava a náročnost na řízení se dostane také dál a preciznost při řízení se odmění úžasným závodním pocitem a pokud to člověku jde, tak i dobrým časem, ale na běžné a street ježdění to nění...
Můj odhad je, že na okruhu motorovém, jako je třeba Brno, SPA a SKring je časová výhoda na jedno kolo do jedné vteřiny, na technickém okruhu jako Most také tak jednu vteřinu (protože je krátký) na Nordschleife to můžou být třeba 2-3 vteřiny na kolo, ale je vidět, že daleko víc záleží, jak se zžil řidič s autem... U mě v Mostě je ten rozdíl zaím asi půl vteřiny, ale nějak jsem poslední dobou neměl svůj den...