Piper svody+výfuk

Piper svody+výfuk

Příspěvekod Pepa 2,7 RS v stř 08. dub 2009 12:58:33

Piper nedávno dokončil vývoj jejich kompletního výfuku pro CTR 7G… Rozhodl jsem se do toho jít a vyzkoušet ho, ačkoliv jsem neměl tušení, jaký to vlastně bude mít zvuk, neb žádná videa nebyla v té době ještě dostupná... Věřil jsem, že nějaký ten výkon to přinese díky tomu, že to testovali v CPL Racing…

Pořídil jsem svody s náhradou katalyzátoru + catback (dva tlumiče, oválná koncovka výfuku). Pokud se týká výkonu v přímce/koní, pak další úpravy na autě jsou sání BMC CDA, zkrácený stálý převod z Integry DC5, Hondata K-100 (s mapou, která ještě teprve bude doladěná pro Piper) a iridiové svíčky… Zvýšení výkonu byl víceméně poslední krok, který jsem plánoval, neboť v ostatních ohledech už auto bylo lehce upgradováno ;) (diferenciál ATB Quaife, podvozek Tein Super Street Damper (nakonec jsem pořídil i unibaly pro nastavení neg.odklonu přední nápravy), tvrdé výplně silentbloků motoru, brzdy (Ferodo DS 2500 vpředu+vzadu, nové přední OEM kotouše, pancéřované brzdové hadice + racing brzdovka), semislick Falken RT 615)…

A nebudu dělat okolky, rovnou říkám – Piper předčil moje očekávání! :) Vezmu to postupně:

Instalace: Tady vznikl problém, protože Piper svody nepasovaly (resp. problém byl s velikostí šroubů), nicméně v servisu to nějak dopilovali a nakonec to tam padlo. Dokonce se vešly i pod sériový stabilizátor, což bývá u většiny podobných systémů problém.

Výkon: Funguje to! Nevím, o kolik se výkon mohl zvednout, ale bylo to v autě cítit. Byl jsem se projet v sobotu s kámošem, který má Boxster S (252 koní). Zkusili jsme i pár zrychlení v přímce (z dvojky na pětku, z trojky na pětku) a neujel mi ani o metr, což mě hodně překvapilo a ještě více potěšilo ;) – doufal jsem, že mi neujede o moc, ale že bych se ho mohl v přímce držet, to jsem nečekal… Přeci jen ten Boxster S má celkem velkej motor (3,2 L) a poháněnou rovněž pouze jednu nápravu, takže jsem čekal, že mi ujede… Takže očekávání překročena a z výkonu jsem nadšen...

Zvuk: Podle mě zní báječně! Je slyšet akorát (nechtěl jsem přespříliš hlučný výfuk, ale úplně tichý také není 8-) ) a i charakter zvuku je přesně dle mého vkusu. Kámoš pověsil pár videí na web,tak si soundtrack můžete poslechnout jak zvenku, tak zevnitř…

http://www.youtube.com/watch?v=DtSJS0aM ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=ysf8iwU2 ... re=channel
http://www.youtube.com/watch?v=odjfeBHV ... annel_page
http://www.youtube.com/watch?v=yklXsthP ... re=channel

Jak je vidět, tak první dojmy jsou zatím takřka výhradně pozitivní. Poměr cena/výkon výborný. Instalace byl jednorázový, lehce řešitelný problém, takže netřeba se tím dále trápit. Výkon a zvuk – max spokojenost. Jediné negativum tak prozatím je spotřeba, která se znatelně zvedla, ale uvidíme, jak to bude dál – po doladění jednotky si to třeba zase sedne. A pokud ne, tak to vem čert – hlavně že to jede! :D
Pepa 2,7 RS
 
Příspěvky: 113
Registrován: pon 15. pro 2008 21:30:48
Bydliště: Praha

Re: Piper svody+výfuk

Příspěvekod LK7R v čtv 09. dub 2009 15:20:25

No jsem na ten Piper zvedavej. Chtelo by to porovnat s Marfiho TODA CTR a mozno s i mym Spoon CTR :-). Zajima me hodne zvukovej projev (hluk), plne otevrenej Spoon - to se neda v tom jezdit. Toda je zvukove ok - peknej zvuk ale ne otravnej.

S nahradou katalyzatoru - znamena to tedy, ze tam mas katalyzator sportovni/pruchozi? Chtelo by to hodit na brzdu a porovnat to.

Kazdopadne gratuluju!

Me osobne sla spotreba po instalaci Spoon svodu o cca ~0,5-0,8 litru / 100 vyse a po instalaci vacek a zkraceneho prevodu o dalsich cca 0,8-1 litr / 100
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Piper svody+výfuk

Příspěvekod Marfi v čtv 09. dub 2009 19:49:27

Paráda!A nezávodil si stim boxsterem i před upravou o kolik ti ujížděl?
Uživatelský avatar
Marfi
 
Příspěvky: 213
Registrován: pon 15. pro 2008 12:39:26

Re: Piper svody+výfuk

Příspěvekod babo v sob 11. dub 2009 21:15:45

No ja pripadnemu zvysovaniu vykonu sa chcem venovat najskor tak o rok... a do vyfuku sa mi moc nechce kvoli kravalu a pripadne do zvodov bez KATU. Ale Piper vypada presne optimalny, ponuka sportovy kat a catback nie az tak hlucny. Parda, zvuk z videa nie je zly :)
Inak 2.7RS, ako je to s BMC CDA sanim. To je super, vzhladom na to, ze je to zatvorene sanie a carbonovy airbox, presne riesneie ake mi je sympaticke. Ale vraj min. v 8G robi tiez desny kraval. Ako to bolo v 7G? A je sanie vobec teraz cez vyfuk pocut? :)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Piper svody+výfuk

Příspěvekod dany v sob 11. dub 2009 21:30:21

Jen chci upozornit, ze sportovni kat je na aute kvuli predpisum!!! S timto katem to stejne nesplnuje emisni limity.
V zavodnich radech je totiz napsano, ze kat musi byt ucinny, tudiz, pokud tam nejaky je, tak vysledek emisi pred katem a po katu opravdu prokaze jeho ucinnost (slabou), ale bohuzel na emisni limity to nestaci :(
Tot jen pro informaci, dalsi z polopravd...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Piper svody+výfuk

Příspěvekod babo v sob 11. dub 2009 23:52:06

myslim, ze ocakavat od EURO III normy vyssie (u IV urcite), ze auto prejde so sportovym katom emisnou kontrolou by bolo viac ako naivne :) :) Ale osobne si myslim, ze auto bez katu je uz fakt moc a vylozene smrdi. S katalyzaotorm (aj ked zavodnym) je to znacne lepsie.
S tymi emisiami to moze byt caom pekny problem, u vas tusim chystaju kamerove systemy a povinnost video zaznamu z kazdej jednej skusky a u nas vraj by chceli dat policajtom nastroje, ktore v terene zmeraju aspon zakladne udaje a budu mat opravnenie zabavit technicak :( Snad sa ako vzdy cesta najde, ale vyhliadky neprijemne :mrgreen:
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Piper svody+výfuk

Příspěvekod LK7R v pát 17. dub 2009 8:36:14

Otazkou tedy je, pokud je ten sport kat tak hodne malo ucinej, jestli ho tam vubec davat a nemit proste jen na okruh trubku a na jezdeni "normal" kat. Ja to ted tak mam (DC5 kat) a Spoon 2-1 na radeni. Kdy si ten vyfuk budem moci nekde prohlidnout? Jedes s tim na tu brzdu?
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Piper svody+výfuk

Příspěvekod Pepa 2,7 RS v pát 17. dub 2009 10:35:10

Kat tam není - místo něj tam je "decat pipe"... :oops: Pravda, není to úplně společensky zodpovědné, ale zatím spím klidně... 8-)
Jinak na tu brzdu jedu - navrhoval jsem i případnou společnou cestu s těmi, kdož pojedou z Prahy... ;) Tak dejte vědět, kdybyste někdo měl chuť (odjezd třebas z první Benziny na hradecké)...
Marfi - proti tomu Boxsterovi jsem bohužel před úpravami nejel, takže to samozřejmě snižuje vypovídací hodnotu daného srovnání, ale i tak to potěšilo...
Na druhou stranu to samozřejmě až tak velkou roli nehraje - těch pár metrů rozdílu tam či zpátky prostě není tak podstatný jako pocit z toho, jak to jede - a ten je dobrý... A co se týká rychlosti, tak stejně všichni víme, že nakonec největší rozdíl v autech je vždycky v řidiči a na reálné silnici záleží na tolika okolnostech (zařazená rychlost, moment sešlápnutí plynu, kvalitní výjezdy ze zatáček atd), že rozdíl pár desetinek ve zrychlení je znát opravdu leda tak při sprintech...
Pokud se týká té mé "výkonové" úpravy, tak nejvíce se na ní vážím hlavně pohodovějšího předjíždění na klikatějších okreskách, neboť společně s výfukem jsem dělal i jednotku, což znamená, že nemusíš mít natočeno zrovna 6 tis (berte s rezervou, občas se dalo předjet i z 5 tis :D ), abys mohl předjíždět... To je paráda, protože člověk holt může využít i kratších rovinek a nestráví dalších 5 km za nějakým autem v krásných serpentinách - musím říci, že výkon jsem silnějším autům záviděl vždy hlavně z důvodu "předjížděcího efektu"... Pokud jsem na prázdné silnici sám, tak jsem nikdy nijak netrpěl dojmem, že by 200 koní bylo na zábavu málo... ;)
Pepa 2,7 RS
 
Příspěvky: 113
Registrován: pon 15. pro 2008 21:30:48
Bydliště: Praha

Re: Piper svody+výfuk

Příspěvekod babo v pát 17. dub 2009 10:55:37

loko: sporkat jenaozaj malo ucinny, ale uz som videl dve rovnake auta vedla seba, len iny catback a zvody a jedno malo kat a druhe nie. Jednym ked si isiel do garaze, tak to bol vazne smrad. Ja by som do auta, co sa pouziva bezne pouzil predsa len radsej sportkat
2,7 RS: a ako je to s kravalom, BMC CDA sanie vs. Piper? :) Co robi vacsi kraval, co vedie? :)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Piper svody+výfuk

Příspěvekod dany v pát 17. dub 2009 11:14:40

Jak to je s účiností sportovního katu jsem psal nahoře.
Zjednoduším to, když se kat dává na závoďákách, aby vyhověli předpisům, stačí účinnost někde kolem 40%, což nemá s účinkem sériového katu nic společného. Tam je pouze stanoveno, že před a po musí být rozdíl, nikoli jaké emise mají být na výstupu. Proto sportovní kat neprojde 8-) . Po těchto zkušenostech jsme ho ani ke Kaufimu nedávali...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Další

Zpět na Motor, ECU

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků