Řeknu Vám, vůbec jsem nečekal, že Eau Rouge je až tak složitá, tak do kopce, tak nepřehledná, ... zkrátka tak úžasná
Jsem naprosto unešen a po tomto zážitku už já asi do Brna nikdy nepojedu
Vždycky jsem se tam nudil, jen na motorkách to bylo pěkné, ale nikdy jsem neměl tak rychlé auto, aby mi to nepřišlo jako takovej plácek pro malé děti... Široká trať, únikové zóny, ... ano je to bezpečnější, ale nudnější a když jsou svodidla daleko, přijde Vám to, že jedete obzvlášť pomalu, ... Stejně jsem se nudil na Slovakiaringu
Motorky nebo pro rychlá auta ta se v Brně nenudí, co tedy ale může nabídnout průměrově rychlejší SPA oproti Brnu??? ... jsou to zatáčky, kde prostě záleží na tom, jaké máte srdce a ne auto
...
Není to sice Nordschleife, ale já to řadím rozhodně hned blízko za ní, úžasné prostředí, svodidla blízko, velký pocit rychlosti a velký adrenalin... Pak dlouhá mezera, okruh v Mostě a zase mezera a další okruhy jako Pannoniaring, Brno, Slovakiaring, Hungaroring a další...
Vezmeme startovní rovinku (budu popisovat CTR7G s reálnou rychlostí GPS a ne tacho, můžete si připočíst
5% pro představu), na konci této rovinky jedu 160km/h a brzdím do ostré pravé na cca 55km/h většinou s ruční brzdou pro diváky (sice je to pomalejší, diváci nikde, ale pro ten pocit
)... Zrychlujeme do EauRouge, ač se to nezdá, je to docela z kopce a auto se rozjíždí až na 193km/h, první zatáčku na plno můžete, ale EaquRouge mi prostě na plno nějde
, přibržďuji lehce levou nohou na 170km/h a na plno do obrovského kopce, trošku mě to vynese, ale vlevo vedle zatáčky lze bez problémů projet "zkratkou", tak toho využívám a po výjezdu nahoru jsem překvapen, že levé obrubníky tratě jsou ještě asi 2metry od pravé strany auta
opravdu do té zatáčky jedete "naslepo", vyjíždíme na rovinku, která je sice dlouhá, ale tak do kopce, že koncová rychlost je těsně pod 200kn/h, nicméně na brzdy můžete klidně jít až pod 100m, díky tomu dotáhnete rychlejší auta, co Vám na té rovince ujela... Brzdíme na 90km/h...
Přichází pravá a levá zatáčka se sto kilometrovou rychlostí a už srovnávám auto do pravé zatáčky, lehké brzdy zase na devadesátku, katnout obrubník a hurá do těžké, dlouhé pravé zatáčky. Jedeme k ní z kopce, takže auto jede až sto padesát a brzdí se ostře na 70km/h, v dlouhé pravé zatáčce nemáte vůbec grip a sedmdesáti kilometrová rychlost nejde překonat
.
Přichází technická a krásná část, kousek rovinky na 120km/h, brzdy na devadesát a krátká těžká levá zatáčka, která Vám může hodně dát, nebo hodně ubrat... Zrychluji na 170km/h, srovnávám si auto do úžasné dvojité levé adrenalinové zatáčky, která má jako jedna z mála velkou únikovou zónu, nájezdová rychlost 130km/h a hned plyn, auto jde na hranici přetáčivého smyku a proto zhruba v polovině již musí mít řidič plný plyn, což Vás odmění přetížením 1.3G na semislicku a druhou zatáčku již projíždíte kolem stošedesáti a před další zatáčkou brzdíte ze 180km/h... Druhá úžasná pasáž...
Přichází pravo-levá kombinace s rychlostí okolo 100km/h s postupným zrychlením až na 140km/h, ale to už projíždíme devadesátkou pravou zatáčku, zrychlujeme na stodvacet a rovnám se do důležité pravé, která rozhodne, jak budu rychlý v poslední motorové pasáži, tady opravdu brzdit nemůžete, takže se nechávám vynést až na kraj obrubníků a naplno projíždím lehkou pravou a těžší levou zatáčku. Blížíme se stodevadesátkou do zrádné, ale rychlé levé zatáčky. CTR8G Vám jí asi projede celkem bez problémů, ale moje 7G s lehce přetáčivým setupem Vám ubrání plynu v zatáčce prostě neodpustí, je třeba tedy před zatáčkou správně srovnat auto do stopy, lehce ubrat a včas zatočit a na plný plyn 180km/h se zatnutými zuby (tak hrozné to zase není
) jet vstříct dalšímu kousku (tuto zatáčku, pracovně zvanou Wheelmenova, si na videu ukážeme později...). Tady se dá zase hodně vydělat i přes krátkou další rovinku zrychlíte na 190km/h a dokážete se přitáhnout i daleko silnějším autům, která bez problémů vybrzdíte, přijdou totiž hodně ostré brzdy až na 50km/h a tohle hned tak někdo správně neodhadne... Na cílovou rovinku projíždím šnekovitou padesátkou pravo levou kombinací a zrychluji vstříct dalšímu kolu...
Důležitý poznatek byl, že na brzdy naše CTR nikdo nedostane, vadnutí nulové, brzdný účinek 100% a grip Falkenů výborný...
Přikládám graf z telemetrie mého nejrychlejšího kola, ale nejsou tam všude ty největší rychlosti, protože přeci jen člověka někdo většinou v zatáčce zbrzdí a tudíž se Vám nikdy nepovede ideální kolo, byl tam velký provoz. Takže jednou jste nejrychlejší tady a podruhé zase jinde... Takže nakonec hodnota mého ideálního kola by byla 3:06.65 podle telemetrie...
Budu doplňovat další časy:
Kaufi ... 2:53.10 ... maximálka 252 km/h tacho
Dany ... 3:07.80 ... maximálka 197,4 km/h GPS (206km/h tacho)
Petr ChW ... 3:12.20 ... maximálka 194,2 km/h GPS