Hondata FlashPro pro 8G CTR a ladění obecněji...

Re: Hondata FlashPro pro 8g CTR

Příspěvekod dany v stř 13. kvě 2009 14:36:04

Tak jsem se dnes dozvěděl, v čem je vlastně problém s jednotkama na 8G:
- proč to s některou ECU nejde
- proč uvedení toho FlashPro trvá tak dlouho, přestože reflash již existuje
- proč ty jednotky po přehrání SW padaly

je to tak banální, až jsem z toho úplně mimo :mrgreen:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Hondata FlashPro pro 8g CTR

Příspěvekod babo v stř 13. kvě 2009 17:43:38

tak nas nenapinaj.... nie ze by som chcel FlashPro, ale... :)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Hondata FlashPro pro 8g CTR

Příspěvekod dany v stř 13. kvě 2009 19:41:08

Je to prosté, FlashPro už existuje a v pohodě chodí rok, dokonce ty reflash jednotky jsou dělány pomocí něho, v čem je tedy problém?

Problém je, věřte nebo ne, v obchodní politice...

Všechny ECU Honda od roku 2007 jsou programovatelné, dokonce lze, na rozdíl od starších verzí, měnit i program, u starších verzí bylo možné provést reflash pouze obslužného programu, proto se přidávalo K-Pro board. Paradoxně tedy byl problém, jak zabránit programování :)
Původní myšlenka byla modifikovat jednotku tak, aby jedno FlashPro mohlo pracovat pouze s jednou ECU, to právě však technicky nebylo úplně jednoduché a ukázala se lepší cesta, když už ECU není potřeba modifikovat a můžou se programovat přes ODBII konektor, je jednoduší nějak zamknout FlashPro pouze na sériové číslo jednotky, aby nebylo možné fyzicky, protože technicky to není problém, programovat jedním FlashPro více jednotek. Tohle právě doposud zlobilo :) a u některých typů jednotek zlobí nadále.
Hondatě se tedy nakonec podařilo udělat kompromis, koupíte si FlashPro a do jednotky nahrajete modifikovaný program, spolu s programem je do ECU uložen kód a do FlashPro sériové číslo jednotky. Od této chvíle není možné FlashPro použít s jinou ECU. Pokud chcete FlashPro použít s jinou ECU, stačí FlashPro odemknout, to uděláte tak, že do ECU nahrajete původní sériový program, tím dojde k odemčení FlashPro a je možné ho použít za stejných podmínek s jinou ECU.
Přestože nemusí být FlashPro připojeno k ECU stále, ale pouze při programování, podařilo se Hondatě zablokovat možnost použití jednoho FlashPro pro více ECU, tak jak jsem si původně myslel. Každý si tedy musí koupit stejně své FlashPro a uvidíme, jaká bude cena pro Evropu, cena v americe již stanovena byla...
Použití originální programovací cesty se také projevuje v určitém omezení, jako je méně možností nastavení a také čas potřebný pro reflash je daleko delší, minimálně 90s, ale neoficiálně se mluví o 2min až 5min dle velikosti změny programu. Ladit tohle na brzdě, nebude vůbec žádná legrace a bude to hodně časově náročné.
Je na druhou stranu pravda, že pokud by to Hondata neudělala, tak to v čechách koupím jen já :lol:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Hondata FlashPro pro 8g CTR

Příspěvekod babo v stř 13. kvě 2009 21:53:36

hehe, nakoniec s tymto mali sad vacsi problem ako skutocnost s elektrickou skriacou klapkou dost velku odlisnost K20A a K20Z :)
No nejak to vymyslit museli, to by fakt tych FlashPro predali tak 100ks celosvetovo a koniec :lol: Ale ten cas 2 az 5 min znie veselo. Par ludi v anglicku si mysli, ako okamzite ich lokalni skuseni hondatata tuneri okamzite naladia FN2 so spustou tuningu (kopa ma sanie, catback, zvody, RRC intake manifold, ...). Podla mna im to bude pekne trvat, kedze zatial nebude moc zakladnych map, od kial zacat.
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Hondata FlashPro pro 8g CTR

Příspěvekod dany v stř 13. kvě 2009 22:19:00

Oni přesto mají nějaké problémy, takže právě některé věci, které s K-Pro šli normálně, tady nejdou.

Každopándě to dotáhli k dokonalosti, protože aby nešla jednotka vyzkoušet v jiném autě (tím částečně obejít to použití FlashPro na víc autech), je v setapu zakázána možnost vypnutí imobilizéru, údajně kvůli bezpečnosti :lol:

Pokud má někdo sání, výfuk, ale jinak sériový motor, oni sami doporučují kupovat reflash, údajně je ten program vyladěn dokonale a prý úplně jedno jaké máš sání a výfuk, funguje to stejně. V tomhle jim ale dávám za pravdu, protože ty změny v programech u různých výfuků a sání jsou jen kosmetické a pokud bych auto měl kvůli této malé změně ladit dlouho, tak se na to radši taky vykašlu...

Jen na doladění natáčení vačky potřebuji pět měření (vačka 10,20,30,40,50st) pak na VTEC point ještě dvě a poslední finální. U CTR7G je tohle práce na cca 15min (nahrání, vyladění křivky a odbrždění) u CTR8G tohle vidím tak na 30min, bude to opruz :(
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Hondata FlashPro pro 8g CTR

Příspěvekod babo v čtv 14. kvě 2009 0:29:13

akurat mi jeden manik z anglicka (overeny, ziaden lamer) bude posielat rozne grafy, ak sa k tomu dokope... rozne modifikacie ale na seriovy motor a odbrzdenie s REFLASH (jedna s kombinacii bude vsetko seriove, RRC saci pavuk - tusim z ACCO EURO R japonskeho CL7 + GRUPPE M).
A zrejme to bude pravda. Len ho trochu stve, ze odbrzdil za jeden den, ze GRUPPE M dala fakt poctivych 11-12 koni a spolu s HONDATA uz len 8-9. Ale inak tvrdi, ze na seriovy motor REFLASH fakt funguje dobre. Vlastne podporuje tvoje slova. Taktiez ale ze to chce este aspon catback (a ten na moje auto pojde fakt len ak mi zhnije seriovy vyfuk - co zas na druhej strane ked som auto videl na dvihaku - mal som dost aj zo stredoveho dielu, aj z koncoveho. Hrdzavie to slusne a to auto nejazdilo ziadnu zimu, az teraz poslednu jeden mesiac - to ma celkom sklamalo teda)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Hondata FlashPro pro 8g CTR

Příspěvekod dany v čtv 02. črc 2009 1:12:22

Tak máme konečně pod střechou první zajímavý funkční prvek pro 8G.

K dispozici mám dokonce mapu z reflash jednotky, takže již nebude potřeba se specializovat jen na reflash jednotku...

Cena: 16.200,-

DSE_7213.jpg
Hondata FlashPro
DSE_7213.jpg (80.63 KiB) Zobrazeno 7865 krát
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Hondata FlashPro pro 8g CTR

Příspěvekod dany v čtv 23. črc 2009 15:28:38

Vyzkoušen i reflash program...

Takže pokud někdo chtěl jednotku s reflash, tak může také koupit FlashPro a SW mu tam dám. Případně pak do budoucna bude moc ladit...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Hondata FlashPro pro 8g CTR

Příspěvekod dany v ned 26. črc 2009 22:54:56

Takže FlashPro funguje...

viewtopic.php?f=16&t=122&p=1347#p1347

... instalováno na Tomikussově autě včetně upraveného programu z Hondata GroupN reflash
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Hondata FlashPro pro 8g CTR

Příspěvekod dany v čtv 09. zář 2010 14:24:42

Takže mám konečně nějaké podrobné informace k jednotce FlashPro. Řeknu Vám rovnou, moje počáteční nadšení bylo po úspěšném vyzkoušení na sériovém CTR8G vystřídáno obrovským zklamáním z problémů které u toho vznikají, ale vezměme to po pořádku...

Není Reflash jako Reflash...
Podle všech dostupných zpráv, by volně šířitelná kalibrace pro FlashPro Reflash gruppe N a celá ECU Reflash Gruppe N měli být shodné, nicméně dle mých testů prostě nejsou. Jedno auto dvě jednotky, rozdíl byl jak v chování auta, tak i projevu a třeba zvuku... Na zvuku motoru a z výfuku je jednoznačně znát, že ECU Reflash Gruppe N má daleko agresivněji nastavené mapy benzínu a předstihu, víc to střílí do výfuku, auto je živější, lépe reaguje na plyn, proti tomu je ten Reflash udělaný na sériové ECU pomocí FlashPro tak trošku o ničem, jenže to není ten podstatný problém...

Začal jsem na sériovém autě a byl jsem spokojený, všechno fungovalo v pohodě. Později se sice ukázalo, že to není úplně stejné, jak jsem psal výše, ale v první chvíli jsem si myslel, že to je super... Pokud se však člověk zakouká "dovnitř" programu, docela ho překvapí, že jak americké tak i japonské tajpáry používají MAP kalibrace (podle benzínových map), kdežto my na FN2 máme základ MAF kalibraci (podle váhy vzduchu). Obojí má své nesporné výhody a nedostatky... Tím se samozřejmě vysvětlují první komplikace. Pokud změníte sání, tím většinou změníte polohu čidla váhy vzduchu a hlavně změníte průtok vzduchu (proč by jste to jinak dělali, že?) jenže tím kompletně zničíte kalibraci čidla váhy vzduchu a lepším případě Vám jednotka bude míchat směs třeba 10:1 (většinou), což vede k poškození lambda sondy (širokopásmové), neboť ty nemají rádi trvalejší směs pod 12:1 nebo naopak může být směs chudá, což může vést k poškození motoru...

Tohle by neměl být zas tak velký problém, člověk udělá během "pár hodin" novou kalibraci váhy vzduchu a je to, jenže si představte, že to za prvé to není tak jednoduché a za druhé to nefunguje !!! Oni jsou sice všechny údaje v normě, dokonce lambda hlásí, že se směs pohybnuje na optimální hranici, jenže člověk (šťoural jako já), zvyklý si to vždy ověřit ještě z nezávislého zdroje chvíli přemýšlí a pak po zvyku z MAP ladění CTR7G pro jistotu po zátěži prohlédne svíčky. Pokud se v tom alespoň trošku vyznáte, dá se totiž ze svíčky vyčíst úplně všechno včetně toho, jak případně upravit jednotlivé válce, aby směs byla ve všech rovnoměrná...

Vytáhnu tedy svíčky a zůstanu jak opařenej... Svíčka má úplně vypálený izolant :(, zkouknu všechny data ještě jedno, abych se ujistil, že je vše správně a podle ECU ano, ale podle svíček evidentně naprosto chudá směs... teď přeskočím tři dny pokusů a testování ... Nakonec docházím k poznatku, že pokud se sáhne na sání, je třeba přejít na MAP kalibraci, protože se na MAF už prostě nedá spolehnout. Chová se naprosto nelogicky, hodnoty neodpovídajím dělá si to co chce, prostě hrůza... Přitom mám ověřené na Kaufiho autě, že přímo jednotce Reflash Gruppe N je to jedno a funguje v pořádku. Můžete tam mít libovolný výfuk, sání a prostě to funguje správně, jak to je tedy možné, pokud to je stejné? Ono to totiž asi nebude stejné, ale takové ekvivalentní, což ale může být dost velký rozdíl :(

Netestuji to sám, ale současně na tom spolupracuji s Honzou se stříbrným CTR8G, se kterým spolupracuji a měním si data a poznatky za což mu chci hodně poděkovat. Ze začátku mi sice moc nevěřil, ale myslím, že v současné chvíli je už víc na mé straně... Tyto poznatky jsou ověřené z více zdrojů, to byl také důvod, proč jsem tak dlouho čekal s jejich uveřejněním, než se to pořádně ověří... Jeden příklad za všechny... Honza se rozhodl, že si zkalibruje tachometr. ECU to dovoluje, tak proč ne. Jenže v MAF kalibraci po zapsání jedné hodnoty se to nějak zaseklo a když jste tu hodnotu změnili na cokoli, prostě tam něco zůstalo a na tachometru se neprojevilo :( a v MAP kalibraci to funguje normálně...

Aby tedy nebylo ale všem problémům konec, poté, co jsem se celkem logicky rozhodl, že i přes daleko větší náročnost ladění, budu také CTR8G ladit MAP kalibrací (stejně jako CTR7G, tam to jinak nejde), obětoval další víkend na základní naladění, objevila úplně neskutečně nepochopitelná věc... Představte si, že při použití MAP kalibrací nefunguje ukazatel spotřeby okamžité a průměrné, což bych ještě mávnul rukou, ale on také nefunguje ukazatel paliva !!! Prostě jezdíte naslepo a čekáte, kdy Vám to dojde, nebo raději tankujete po 250km ujetých, prostě opruz, děs a hrůza :(

Teď to trošku přeskočím až na konec. MAP kalibrace funguje dobře, dá se na ní spolehnout, jen jsou zase problémy s "open loop", ale to vše se dá buď obejít nebo využít ku prospěchu. Je to sice hodně práce, ale vyplatí se to... Nicméně nevíte, kolik máte benzínu... Takže jsou to takové smíšené pocity :(

Docela pakárna, nemyslíte? Když si vezmete, že jsem zatím s jednotkou strávil takových příjemných 200hodin čistého času a Honza možná ještě víc, tak buď jsem úplně hloupej, nebo tam prostě něco není správné :(

Takže malé shrnutí mých poznatků a doporučení...
1) Pokud plánujete, že nebudete měnit setup auta, zůstane sériové sání a svody (na zbytku výfuku už nezáleží, opravdu jde jen o svody, to jsem také zkusil), pak je správným doporučením FlashPro, navíc si s tím pak můžete "hrát" a je to levnější...
2) Pokud chcete dát jiné sání, jiný výfuk včetně svodů. ale jste si jisti, že nebudete sahat do motoru (vačky, komprese a pod.) pak je pro Vás nejlepším řešením, sehnat si od někoho Reflash ECU origo a jako bonus dostanete opravdu to nejlepší z motoru, co ostatní pomocí FlashPro nedostanou. Pouze u této jednotky nefunguje elektronický ukazatel stavu oleje a musíte občas tedy olej kontrolovat ručně, což by jste měli tak jako tak...
3) Ve všech ostatních případech potřebujete FlashPro, nicméně doporučuji se poradit jak správně postupovat, probrat jestli tedy se pokusit naladit MAF kalibraci, nebo obětovat ukazatel stavu benzínu (což je opravdu pakárna), ale je to ta správná cesta...

Nicméně vzhledem k velké náročnosti ladění, doporučuji dělat úpravy najednou nebo alespoň ve velkých blocích, je to pro mě dost časově náročné (a toho mám stále méně a méně) a tím pádem pro Vás zase náročné finančně... Že to nakonec funguje a stojí to za to, se můžete přesvědčit tady:
http://www.typer.cz/porovnavani_graf.ph ... 3=2&id4=19
... Referenční data je měření naprosto sériového CTR8G s 22tis najetých km.
... Ozzy, to je to samé CTR8G, kterému jsem dal doladěný program MAF kalibrace http://www.typer.cz/projekty_view.php?id=28
... Kaufi, to je správné sání, správný závodní výfuk a ECU Hondata Reflash Gruppe N (nikoli FlashPro) http://www.typer.cz/projekty_view.php?id=2
... Petr, to je upravené CTR8G ChW se sáním, výfukem, vačkama a MAP kalibrací (pomocí FlashPro) http://www.typer.cz/projekty_view.php?id=19
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Motor, ECU

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 12 návštevníků

cron