Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod bajuz v čtv 26. srp 2010 18:00:50

Někdo doporučuje na předokolku lamelovou špéru 1.1 way a někdo 1.5 way, dokonce jsem někde četl, že 1.5 way je pro předokolku nevhodná. Jak to ve skutečnosti vlastně je?
bajuz
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 19. lis 2009 13:12:35

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v čtv 26. srp 2010 18:52:36

Na zavodákách se jezdí jen špéry 1.5way, ačkoli je pravda, že to je trošku náročnější na řízení...

Proč by nebyla vhodná, mě nenapadá, snad jen kvůli životnosti a namáhání ostatních věcí, takže buď dát sériovou hondáckou nebo pořádnou lamelovou závodní a klacek mezi zuby :lol:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod jagy v pát 27. srp 2010 18:08:32

Mohl by jsi Dany vice popsat 1.5way speru? Jake casti auta jsou vice namahane, v cem je slozitejsi na rizeni, atd. A celkove jake je jezdeni/chovani predokolky s timto LSD. Diky moc.
Uživatelský avatar
jagy
 
Příspěvky: 72
Registrován: úte 25. srp 2009 17:09:11

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v ned 29. srp 2010 22:49:39

jagy píše:Mohl by jsi Dany vice popsat 1.5way speru? Jake casti auta jsou vice namahane, v cem je slozitejsi na rizeni, atd. A celkove jake je jezdeni/chovani predokolky s timto LSD. Diky moc.


Myslím, že to zase tak lehce nejde... Nicméně to načrtnu...

Rozhodně jsou daleko více namáhané poloosy a převodovka celkově, kromě toho musí být silentbloky (jak na podvozku, tak na motoru a převodovce) v dobrém stavu, výrazně doporučuju PUR

Řízení je více náročné na řidiče hlavně kvůli krizovému jednání a návykům. Musíte si uvědomit, že auto je díky špéře 1.5way daleko méně nedotáčivé a není problém ho nastavit a vodit jako přetáčivé... Tudíž špatné reflexi, nesprávné brždění, špatně načasované ubrání plynu a špatná stopa, můžou lehce způsobit přetáčivý smyk...
Na druhou stranu může být auto takto výrazně rychlejší, ochotněji mění směr a chová se víc závodně. Vyžaduje plné nasazení řidiče a hlavně poměrně tvrdší zacházení, jinak to auto jakoby "nefunguje"...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v čtv 02. pro 2010 19:14:39

Jen ještě jedna poznámka, letos se mi podařilo v Pachfurthu rozthnout poloosu, je pravda, že díky lamelové LSD je zrovna poloosa výrazně více namahaná a já jí zrovna nešetřím, ale při tomzo "karambolu" se opravdu ukázalo, že to je správně zkonstruovaná závodní špéra. S touto špérou můžete jet jen na jednu poloosu, což se Vám třeba se Spoonem a pár dalšími závodními LSD nepovede...
Tato vlastnost je vždy daná kombinací vhodného předpětí a správné svornosti, což se tady evidentně podařilo...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod bajuz v pát 03. pro 2010 21:27:34

...mohl bych Tě poprosit o malé objasnení "kombinace vhodného předpětí a správné svornosti"
bajuz
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 19. lis 2009 13:12:35

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v pát 03. pro 2010 21:54:35

bajuz píše:...mohl bych Tě poprosit o malé objasnení "kombinace vhodného předpětí a správné svornosti"


To je zase na desítky článků a pozná se to jen vlastně až tehdy, pokud se "něco stane", do té doby je to jen teorie. Všichni výrobci se snaží to udělat dobře...
Když je moc velké předpětí, je to špatně, moc se to opotřebovává a pokud je malé předpětí, je potřeba moc velký odpor na druhém kole, aby svornost nastala a je tam prodleva... atd, atd, atd, atd...

Prostě sorry, ale nejde to, sám bych tomu jednou chtěl absolutně dobře rozumět...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod bajuz v sob 04. pro 2010 12:37:08

....je to složité o tom nepochybuji.
...možná se zeptám špatně, předpokládám, že předpětí pro 7G bude asi rovnaké jako pro 8G.....takže když by jsem chtěl LSD pro 8G jaké by mělo být předpětí ?
bajuz
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 19. lis 2009 13:12:35

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v sob 04. pro 2010 19:46:10

To se ptáš opravdu špatně, to prostě takhle říct nejde... Prostě to je jeden parametr z mnoha, které dohromady dávají funkční (lépe či hůře) celek...

Nevím, k čemu tvůj dotaz přirovnat, ale je to podobné jako by se zeptal, jaký máš chtít rozměr pneu a přitom bys nespecifikoval, na jaké auto to je...

Jednoduše řečeno, pokud s tím chceš běžně jezdit, kup si origo helical LSD od Hondy ... cca 1600Eur od Hondy nebo 1100Eur ode mě...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod bajuz v ned 05. pro 2010 15:30:48

...tak se zeptám jinak.....člověk má CTR, chce lamelovou špéru 1.5 Cusco. Jaké parametry musiš znát aby jsi vědel, jaké předpětí má LSD mít? Dejme tomu výkon, toč.moment, okresky a občasné výlety na okruh....,nebo se to dělá tak, že dáš LSD s určitým předpětím, vyzkoušíš, když je to špatný vymontuješ nastavíš jiné předpětí, namontuješ, vyzkoušíš ...a tak stále dokola až je to dobrý?
bajuz
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 19. lis 2009 13:12:35

PředchozíDalší

Zpět na Převodovka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků