Chtěl bych tady na pár řádcích popsat důvody, které mě vedli ke koupi CTR7G a srovnal první dojmy s minulým autem Clio Sport...
Začnu Cliem...Zkráceně řeknu,je to auto,který dá člověku,pokad dokáže využít jeho schopnosti,opravdu vysokej řidičskej level-dá se říct,opravdu z tebe vychová závodníka!!!
...Po stránce vtáhnutí do děje" bych dokonce řekl,že Clio je o půl hvězdičky lepší v tomhle jak CTR.
Krom podvozku,kterej je v sérii lepší na ty naše rozbíječky,má Sportík"rovněž dostačující brzdy naprosto(vylepšil jsem je ještě deskama Ferodo DS)a brzdovou kapalinou Motul RBF600,která je povinností do každého takového auta(vysoký bod varu-zabrání,oddálí vadnutí brzd!).To sou samé klady,dá se s ním fakt ject nesmysl,ale Clio,je opravdu pro pacienta" a pohotovýho řidiče,pořád ho řídíte,perete se s ním(to je klad a nekdy taky zápor:/-Je unavující na řízení,CTR je v tomhle lepší,dá se s ním ject i normálně...
Celý kouzlo"Clia tkví v tom,že je nesmírně lehké,takže z toho profitujou zmíněný brzdy,pak oproti CTR"menší výkon,který je tedy dík váze dostačující(ikdyž byla potřeba jednotka RS",auto nemělo spodek vůbec v sérii a táhlo jen do 6800ot-tady velkej minus,ikdyž zvuk má moc pěkný,pěkně hruby a jadrný",po KN"sem nechápal:)......Clio je auto,který si zaslouší mým odhadem 190ps,pak by se opravdu těžko dohánělo...Pak by bylo dokonalé,jenže,je nemá a tady to začíná...
Po najetí cca 4tis ostrých kilometrech,jsem se nabažil...Clio je zábavný i v malých rychlostech...to jo..ale začal mi chybět výkon,začlo mi vadit řazení převodovky-každou chvíly přez zuby,dík výkonu motoru a poddimenzovaný převodovce...dráhy měla pěkný,ale synchrony si v ní užijou svý(v Cliu je běžná JC5"ze Sceniku,akorát s jiným stálým převodem)...Začlo mi vadit,že je malé,začla mi vadit kvalita spracování...Nechci ho hanit,ale tady to řeknu,jasně,CTR"je jako základ opravdu lepší,co se týše kvality a hlavně POTENCIÁLU" auta o tom žádná...
Po seznámení s mým budoucím CTR",někdy v létě,jsem pochopil,že Honda hraje co se týče pohonný jednotky a převodovýho ústrojí fakt jinou ligu,to co mi vadilo,na Cliu tady dostalo úplně jinej obraz...
Ne nebyl,sem vyvalenej"z výkonu auta,dokonce mi přišlo v první chvíly,že auto nejede,oproti Cliu(jen subjektivní pocit,dáno motorem-konstrukčně-...hrubým časováním v Cliu a malinkatejma prostorama v kabině,který vše umocnujou a vtánou vás do děje:))
Ale po 5km ,kdy jsem začal ject s autem svižnejc(jak řekl kamarád,pak"v životě takhle nejelo":)...sem se fak zamiloval"...jak do vzhledu auta...tak hlavně,do úžasnýho řazení,to mě fakt odrovnalo,někdo řekně,fofrklacek patří na zem,ale povím vám jedno,je to sakra dobře vymyšlený,když jedu palici"mám ji furt po ruce,v Cliu se mi párkrát stalo,že sem přehmatával v krizovkách a třeba hledal kulisu,tohle je fakt dobře vymyšlený,klobouk dolů o vklouznutí do kvaltu nemluvě,třešen na dortu!!!!!
...Pokračuju motorem,co se dá říct na něj?Paráda,miluju JEN točivý atmosféry a tahle je ve svým segmentu hothatchů"s atmo.motorem,ta NEJ!
..V sérii lepší spodek jak u Clia,ikdyž je auto těžší má lepší rozjezd jak Clio(vyzkoušeno)-prominte porovnávání s Cliem,ale je to jediný soupeř CTR.Dále,co se týče časování motoru-projevu,fakt mi vyhovuje a řazení v 8tis,paráda...Určitě dám přímý sání",bude to jiná liga"auto-motor dostává pak úplně jinej charakter"-kouzlo"(vyzkoušeno na Cliu-KN",fakt pecka zvučák)Na to se těším,výfuk nechci řešit,ale motor-sání musí zpívat...Určitě jsou lepší sání"přímé jak KN",ale mě jde o zvuk"hlavně.
Přejdu na brzdy,jak asi všichni vítě,tady si auto jako je CTR"zasloužilo v základu čtyřpísty,víc k tomu neřeknu.Nemá je,ale napravím to...
Podvozek,řízení...Řízení,no,ze začátku mě vyděsila občasná strnulost",ztuhnutí,ale zvyk jsem si....Podvozek v sérii,je určitě fajn,CTR"umí jezdit po 3kolech jak Clio,s tím souvisí...
...Jízdní dojmy:co mě naprosto dostalo a popudilo mojí touhu po tomhle autu"jsou výjezdy"...Oproti Cliu má Civic Type-r mnohem lepší výjezdy ze zatáček,hezky odjíždí"...až mě to překvapilo,čekal jsem ponořenej čumák a prohrabání kola,pak výjezd a nee"(je to dáno,asi tužším podvozkem,zadní víceprvkou a větším výkonem)Takže to mě dost potěšilo,protože jsem zjistil,že bych mohl bejt na závodech"určitě rychlejší(tady ten potenciál:))!!!
A okamžitě mi došlo,že pokad se auto vylepší(špéra,brzdy)bude se špatně dohánět:)A po svezení s Danym"a jeho pomalu,dá se říct n-kem na legál značkách jsem zjistil a potvrdil si,že z auta se dá fakt postavit zbran"i proti silnejm čtyřkolám...Danyho auto,je fakt skvěle postavený,je to přesně stělesnění toho"co jsem vždy tvrdil a i napsal na pár forech..."to,že silná,zašpérovaná,schopná předokola...dokáže nejen porážet silné zado a čtyřkoly...Ale hlavně,dokáže člověka,řidičsky,neuvěřitelně naplnit!!!
Takže tot mý dojmy...z obou aut.Obě dvě auta dokažou člověka uspokojit řidičsky,obě jdou na to jinak,ale Honda"má větší potenciál,kvalitu,je víc konstrukčně"vymakaná(motor-převodovka)a v neposlední řadě si drží hodnotu,to taky potěší...Jsem rád,že jsem dva roky zpět nezahučel do Clia 182"rok 04"za 300tis...
CTR"7g je fakt povedený auto,ale bojím se,že nadlouho poslední"...
Měl sem možnost prohnat"nástupce Clia Sport-Clio R27"s cup podvozkem"i normál new Sporta... a taky sem nedávno řídil,nástupce CTR8g" a zkráceně vám řeknu,není to můj šálek kávy",nemám problém s nima ject rychle,ale i tady,dorazila krutá dan"v podobě odtažitosti řízení",chybělo mi kouzlo-chrakter",hravost...Musím říct,že z obou new nástupců"je na tom líp"Clio s Cup"podvozkem...Ikdyž se z něho vytratila živelnost" a zběsilost",je pořád hravý...Ale CTR8g,má pro mě jen super motor a převodovku...Říkám to zcela objektivně,jak to je.