od dany v pon 10. kvě 2010 10:46:19
Jen sem házím ještě takový sumář, co jsem psal teď na H-C... Třeba to někomu pomůže...
Bavíme se obecně o sáních...
Nevýhoda těch přímých sání s otevřeným filtrem je hlavně v tom, že buď jsou krátké a sají teplý vzduch z motorového prostoru, nebo jsou sice dlouhé, zpravidla do nárazníku, jenže...
... Jenže aby takový filtr správně fungoval, musí být napuštěný olejem, který pomáhá zachycovat nečistoty. To bohužel ale v nárazníku vydrží tak 10tis. Je tam hrozně moc prachu, takže je potřeba každých 10tis. filtr vyčistit a k tomu sundat přední nárazník... To nedělá moc lidí rádo, takže radši jezdí se zašpiněným filtrem a to je horší než série.
... Navíc tyto sání se většinou skládají z duralových trubek, ty vedou od klapky pěkně za chladičem a umíte si představit, jak je chladič krásně ohřívá??? K tomu krásně předehřáté sání od motoru a...
... Pokud to pak vše zvážíte dohromady, zjistíte, že díky předehřátému sání a vedení sání předehříváte nasáváný vzduch o 5 až 10stupňů víc, než je potřeba, což Vám sebere výkon někdy větší, než samotné sání přineslo...
... Na dálnici a okruh to špatné řešení není, do města a na okresky, kde se to nestačí chladit, bych to nedával... Klasický příklad je nějaké popojíždění a podobně. Když zastavíte na 10min, zkuste si pak sáhnout na sání a tu hliníkovou trubku, jakou to má teplotu... Pokud pak jdete třeba na sprint s takto vyhřátým sáním, máte vlastně po celou dobu třeba o 5HP méně...
... Měl jsem toho na brzdě i na autě hodně, abych si dovolil tvrdit, že do nějakých 230HP je nejlepším řešením filtr uzavřený v boxu, s přívodem vzduchu ze studeného místa, žádné hliníkové trubky, v kombinaci s teploizolačním těsněním pod tělo sání...
... pokud se nad tím trošku zamyslíte, opravdu sériové sání s KN vložkou v neupraveném autě není špatné řešení...
Mě se osvědčilo opravdu BMC CDA, ale těch řešení je několik. Teď když mi přestalo stačit jsem si sání udělal sám z poznatků co jsem získal, kompletní ztráta sání, na kterou jsem se teď dostal, je 1HP, což se ani u short sání v ideálním případě stejně nedostanete, u dlouhých to je pak okolo 3HP, stejně jako u sériového...
Tady je ještě můj názor na GruppeM pro EP3:
Dovolím si tedy ještě jednu úvahu... Osobně nejsem tedy přesvědčen o tom, že to je nejlepší sání... Neměl jsem ho na brzdě, kde jsem osobně přesvědčen, že bude mít výsledek dobrý, možná vynikající, ale teď k praxi...
... podívej se, kde se ten vzduch saje, vše vypadá optimálně, ale...
pokud se podíváš na auto z profilu, tak zjistíš, že nasávání je v docela velkém zlomu, takže při rychlosti řekněme nad 130km/h dojde k efektu, kdy se obtékání vzduchu začne spojovat a opisovat kolem auta plynulou křivku. Právě v tomto místě se vzduch začne logicky zvedat z kapoty dříve, než vůbec k tomuto místu dojde, což může mít za následek, že v tomto místě při rychlosti nad 160km/h může vlastně vznikat spíš podtlak, než přetlak, který bys potřeboval... Na trhu, pro který je toto sání určené je tedy super, ale pro nás je to minimálně k diskusi...
Takto se neprojektují žádná závodní sání, buď se nasává vpředu (všechny závodní sání) nebo třeba uprostřed kapoty, ale ne vzadu na hraně... Dokonce i GruppeM pro FN2 (FD2) je již s nasáváním vpředu, což má asi svůj důvod...
Takže já osobně bych řekl, mnoho povyku pro nic...