sání vzduchu

sání vzduchu

Příspěvekod Petr_K v úte 04. kvě 2010 15:26:45

Potřebuju poradit…
Dneska jsem byl v Hondě, nechat si zkontrolovat auto. Při tom mi šéf servisu říkal, že jestli mi může dát radu, tak ať se zbavim toho „sportovního“ vzduchového filtru co tam mám, že už viděl 1 motor kompletně zničenej a to právě vinou podobného filtru (vybroušenej mikročásticema, které ten filtr měl zachytit a nezachytil).
Mám tam jakousi hliníkovou trubku a na konci kuželovej filtr (oboji nejspíš No Name - viz. foto), filtr sice vypadá, že něco chytá (špiní se poměrně dost) ale stejně mě ten katastrofickej scénář trochu děsí. A teď co s tim?
a) koupit nějaký kvalitní kužel (K&N) a nasadit ho na stávající místo
b) sehnat origo airbox, dát ho tam a nic neřešit
c) ???

Popř. co používáte vy ostatní? Předem díky za názory.
Přílohy
A.jpg
Petr_K
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 07. říj 2009 8:47:41

Re: sání vzduchu

Příspěvekod dany v úte 04. kvě 2010 16:22:23

Většinou se to stane, pokud ten se ten filtr začne rozpadat a filtrační hmota vypadávat...

Nicméně tohle řešení není nejlepší hlavně proto, že to saje horký vzduch od výfuků. Většinou se používání nasávání z jediného stunějšího místa u CTR a to je podběh za baterkou...

Nevím v jakém je stavu ten tvůj filtr, takže nemůžu nijak rozhodnout... Obecně vych to však nějak nezatracoval...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: sání vzduchu

Příspěvekod Petr_K v úte 04. kvě 2010 17:02:13

Filtr vypadá v naprostém pořádku, jen je zanesený (což zároveň dokazuje, že nějaký bordel evidentně chytá). Takže přemýšlím jestli koupit čistící sadu, nebo třeba ten K&N filtr, kde budu mít větší jistotu, že je kvalitní...popřípadě jestli se mám poohlížet po nějakém jiném kitu.
Petr_K
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 07. říj 2009 8:47:41

Re: sání vzduchu

Příspěvekod Well v úte 04. kvě 2010 19:24:32

Nejsem odborník na CTR, ale technikovi bych i věřil. Dnes je totiž na trhu celá řada naprosto nekvalitních filtrů z Číny, které se prodávají suché a materiál má do bavlny daleko. Bavlněný filtr může fungovat pouze je li napuštěn (decentně) olejem. Viděl jsem dokonce kónus, který byl ze dvou třetin prolitý lepidlem a minimálně propouštěl vzduch. Já bych filtr radši vyhodil a nahradil něčím na způsob filtru Green twister, který je odstíněný od teplého vzduchu. Někdo určitě poradí co dát přesně. Hadici pak vyvést mimo motorový prostor. Jestli filtr saje teplý vzduch, tak může fungovat hůř než papírová vložka v orig airboxu. S kvalitním filtrem by k zničení motoru dojít nemělo. Důležitá je i častá a správná údržba filtru. Já ho čistím každých 5 tisíc km. Proplachuji vždy z vnitřní strany ven a olej nanáším jen na vnější stranu. Filtr musí po vyprání schnout před nanesením oleje cca 24 hodin.
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: sání vzduchu

Příspěvekod dany v úte 04. kvě 2010 20:06:19

Jak píšu, není to ideální řešení, ale pokud bude po čištění filtr v pořádku, není třeba propadat panice, ale sání třeba BMC CDA, co montujeme rádi, je asi lepší a ukazuje to, odkud pak se saje vzduch...

http://www.typer.cz/g_dan.php?page=2
fotka třetí od konce...

Ale jsou to zase peníze navíc :(
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: sání vzduchu

Příspěvekod rotker v čtv 06. kvě 2010 12:24:25

To PterK: To sání tam je takhle k ničemu, bere ti to né málo teplý vzduch od svodů :roll: Jak píšou ostatní, buď no nárazníku pod baterku nebo jiné sání, které bere vzduch chytřeji a nebo orig airbox, který podle mě není řešen vůbec špatně
Uživatelský avatar
rotker
 
Příspěvky: 46
Registrován: úte 02. bře 2010 14:45:40
Bydliště: Děčín

Re: sání vzduchu

Příspěvekod dany v čtv 06. kvě 2010 15:19:04

Pokud je motor seriový je docela dobrým řešením akorát vložka KN do sériového sání, s tím souhlasím...

Pokud však je tenhle v pořádku, nemám rád zase zbytečné vyhazování peněz...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: sání vzduchu

Příspěvekod rotker v čtv 06. kvě 2010 17:57:46

O tom, že by neměl být v pořádku filtr jsem nic nepsal :D jen by tu trubku sání chtělo hodit někam jinam nebo jí předělat, kde mu to nebude brát teplý vzduch od svodů a ten filtr může samozřejmě bez problémů použít. Jinak tohle stávající řešení je dle mě nejhorší způsob, jak u CTR7G vyřešit sání vzduchu.
Uživatelský avatar
rotker
 
Příspěvky: 46
Registrován: úte 02. bře 2010 14:45:40
Bydliště: Děčín

Re: sání vzduchu

Příspěvekod Petr_K v čtv 06. kvě 2010 18:37:03

Děkuju všem za názory a rady. Filtr se zdá být v pořádku, takže zatím ho jen vyčistím a následně zkusím vymyslet nějaké tepelné stínění, aby nešlo tolik tepla od těch svodů....no a pak se uvidí ;)
Petr_K
 
Příspěvky: 21
Registrován: stř 07. říj 2009 8:47:41

Re: sání vzduchu

Příspěvekod dany v pon 10. kvě 2010 10:46:19

Jen sem házím ještě takový sumář, co jsem psal teď na H-C... Třeba to někomu pomůže...


Bavíme se obecně o sáních...
Nevýhoda těch přímých sání s otevřeným filtrem je hlavně v tom, že buď jsou krátké a sají teplý vzduch z motorového prostoru, nebo jsou sice dlouhé, zpravidla do nárazníku, jenže...
... Jenže aby takový filtr správně fungoval, musí být napuštěný olejem, který pomáhá zachycovat nečistoty. To bohužel ale v nárazníku vydrží tak 10tis. Je tam hrozně moc prachu, takže je potřeba každých 10tis. filtr vyčistit a k tomu sundat přední nárazník... To nedělá moc lidí rádo, takže radši jezdí se zašpiněným filtrem a to je horší než série.
... Navíc tyto sání se většinou skládají z duralových trubek, ty vedou od klapky pěkně za chladičem a umíte si představit, jak je chladič krásně ohřívá??? K tomu krásně předehřáté sání od motoru a...
... Pokud to pak vše zvážíte dohromady, zjistíte, že díky předehřátému sání a vedení sání předehříváte nasáváný vzduch o 5 až 10stupňů víc, než je potřeba, což Vám sebere výkon někdy větší, než samotné sání přineslo...
... Na dálnici a okruh to špatné řešení není, do města a na okresky, kde se to nestačí chladit, bych to nedával... Klasický příklad je nějaké popojíždění a podobně. Když zastavíte na 10min, zkuste si pak sáhnout na sání a tu hliníkovou trubku, jakou to má teplotu... Pokud pak jdete třeba na sprint s takto vyhřátým sáním, máte vlastně po celou dobu třeba o 5HP méně...
... Měl jsem toho na brzdě i na autě hodně, abych si dovolil tvrdit, že do nějakých 230HP je nejlepším řešením filtr uzavřený v boxu, s přívodem vzduchu ze studeného místa, žádné hliníkové trubky, v kombinaci s teploizolačním těsněním pod tělo sání...
... pokud se nad tím trošku zamyslíte, opravdu sériové sání s KN vložkou v neupraveném autě není špatné řešení...
Mě se osvědčilo opravdu BMC CDA, ale těch řešení je několik. Teď když mi přestalo stačit jsem si sání udělal sám z poznatků co jsem získal, kompletní ztráta sání, na kterou jsem se teď dostal, je 1HP, což se ani u short sání v ideálním případě stejně nedostanete, u dlouhých to je pak okolo 3HP, stejně jako u sériového...


Tady je ještě můj názor na GruppeM pro EP3:
Dovolím si tedy ještě jednu úvahu... Osobně nejsem tedy přesvědčen o tom, že to je nejlepší sání... Neměl jsem ho na brzdě, kde jsem osobně přesvědčen, že bude mít výsledek dobrý, možná vynikající, ale teď k praxi...
... podívej se, kde se ten vzduch saje, vše vypadá optimálně, ale...
pokud se podíváš na auto z profilu, tak zjistíš, že nasávání je v docela velkém zlomu, takže při rychlosti řekněme nad 130km/h dojde k efektu, kdy se obtékání vzduchu začne spojovat a opisovat kolem auta plynulou křivku. Právě v tomto místě se vzduch začne logicky zvedat z kapoty dříve, než vůbec k tomuto místu dojde, což může mít za následek, že v tomto místě při rychlosti nad 160km/h může vlastně vznikat spíš podtlak, než přetlak, který bys potřeboval... Na trhu, pro který je toto sání určené je tedy super, ale pro nás je to minimálně k diskusi...

Takto se neprojektují žádná závodní sání, buď se nasává vpředu (všechny závodní sání) nebo třeba uprostřed kapoty, ale ne vzadu na hraně... Dokonce i GruppeM pro FN2 (FD2) je již s nasáváním vpředu, což má asi svůj důvod...

Takže já osobně bych řekl, mnoho povyku pro nic...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Další

Zpět na Motor, ECU

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron