Nové podvozky v nabídce - XYZ Racing

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod babo v pát 26. bře 2010 11:44:38

tak myslim, ze u tejto predsa len lacnej verzii podvozokov (aj ked XYZ je medzi nimi kral, hlavne vdaka tomu, ze sa predok vyska nenastavuje predpatim pruziny, ale ze sa vytoci telo tlmica, co bezne mavaju podvozky o triedu vyssie) nie je rozsah nastavenia az tak velky. Takze ak ma byt podvozok lepsi, predsa len musi trochu obetovat ten komfort.
A co tlmenie nerovnosti Pavle? Je lepsie teraz? Lebo v serii tlmi dost hrozne (aj ked teda EP3 netlmil vobec :), ten aml miesto tlmicov snad "koste" ).
Mne plasty vrzu aj bez unibalu, strasne casto je to ten obluk nad kaplikckou. Potom mne vrze aj plast kde je radio, msuim to dat podlepit :)

Ze je ale prec zle zosuladene naklananie, ked naozaj vo vo vacsich rychlostiach dochadza k zaklekavaniu, lebo sa predok nakloni v inom case ako zadok, tak to je super. To jedna z najneprijemnejsich veci na FN2. Potom naklony samotne, ale to by chcelo stabiky, co je kvoli lesenarskej trubke v zadu problem (su nejake torzky z integrovanym stabikom, ale nechcem vidiet cenu :) )
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod babo v pát 26. bře 2010 11:50:53

Nesvo:

1. FN2 je naozaj tvrdi ako EP3. Ale tlmi nerovnosti lepsie. Spusta ludi nejak nechape, ze take nieco moze existovat, ale je to tak :) To co hovoris Ty znamena, ze sa EP3 pritvrdil dost (to je to kopirovanie nerovnosti, natriasanie atd.), ale prave sa znacne zlepsilo tlmenie nerovnosti (ktore mal EP3 vazne otrasne). inak bol EP3 super, len sa trochu moc naklanal (co ako Dan sam dobre vie, vyriesia dobre stabiky, ideal predok aj zadok) a tlmil teda desne (co ale vadilo len pri beznej jazde presne kolaje a podobne).
2. ACCO SHOWA je fakt super, aj ked teda samozrejme aj seriovy podvozok EP3, ci FN2 je uplne uplnie niekde inde (aj jazdnymi vlastnosami aj nepohodlnostou :) ). To mi pripomina, ze mi lezi v garazi (ACCO je uz prec na seriovom podvozku), musim to predat. Uz asi 3aja ludia slubovali ako ho strasne chcu a nakoniec nic... predam tomu, kto pride prvy a basta
3. motokarovost auta, ked sa menej naklana je super, hlavne ked si v klasickej kombinacii zakrut. Horsie len je, ze to ma potom vacsi narok na poriadne gumy a moze cloveka laahsie ustrelit bez varovania (pokial sa nezmeni geometria). Vzdy je to nieco za nieco, ale tiez mi naklony nevhovuju, to asi nikomu
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod padam v pát 26. bře 2010 13:24:36

babo píše:A co tlmenie nerovnosti Pavle? Je lepsie teraz? Lebo v serii tlmi dost hrozne (aj ked teda EP3 netlmil vobec :), ten aml miesto tlmicov snad "koste" ).

Záleží jaký typ nerovností myslíš, na kvalitní silnici je to super, různé kratší vlny a rolety jsou odtlumeny, ale ty letošní rozbité okresky na komfortu určitě nepřidávají, každá vetší díra jde až na dorazy a tím pádem se pak projeví ráz do kabiny.
Uživatelský avatar
padam
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon 09. úno 2009 9:43:05

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod dany v stř 31. bře 2010 8:36:47

Jasně, ale pokud nastavíš ten tlumič trošku tvrdší nebo mu prodloužit pracovní rozsah, tak Ti na dorazy nepůjde. Dá se toho docílit změnou progrese tlumiče a tím pádem se to nemusí tolik projevit ani na komfortu, jde o nastavení...
Nicméně chápu, že tohle každý nevyužie, protože neví prostě jak :( Začínám zjišťovat, že pro dvě třetiny lidí jsou nejvýhodnější tlumiče, co vlastně štelovat ani nejdou, protože pak nemají co špatně nastavit :lol: ...
Doufám, že my tady budeme patřit do té zbylé třetiny, alespoň převážně ;)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod babo v stř 07. dub 2010 18:44:02

ono je to fakt tak, nastavitelny podvozok = 100 moznosti ako pokazit jazdne vlastnosti auta :)

Ale casta chyba byva, ze si ludia nastavia tlmice moc makko a a potom je presne problem s tym, ze ide na dorazy (alebo teda moc nizko tym kratkym rozsahom).
Zatial som celkom rad, ze mam nenastavitelny podvozok :) :) Ale aj tak do XYZ casom pojdem, je to jasne.
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod bajuz v pon 28. čer 2010 13:51:36

Dany, když jsi ladil podvozek SuperSport pro FN2 taky jsi važil auto a meřil zatižení kol aby byl podvozek co nejlepši nebo jsi vychazel jen z nejakych katalogovych udajů
bajuz
 
Příspěvky: 45
Registrován: čtv 19. lis 2009 13:12:35

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod dany v úte 29. čer 2010 16:25:34

Na sériové auto je to zbytečné, takovéto jemné vyladění podvozku poznat nemůžeš, na 7G jsem to dělal ze tří důvodů...
... za prvé ho mám, tak jsem si to chtěl vyzkoušet
... za druhé jsem stavěl hodně závodních 7G, kde je to znát a je to dobré
... za třetí 7G má úplně jiné jízdní vlastnosti a je daleko méně nedotáčivé, takže tam je to vyladění zase daleko více žádoucí

Teď jsem jen dolaďoval závodní podvozek na 8G, ale i na závodním autě se to chová nějak "divně" těžko zatím říct, kam se dostanu, nicméně již teď lze s naprostou jistotou říct, že to co funguje na 7G je na 8G úplně mimo :(
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod Well v stř 30. čer 2010 6:55:25

Začínám zjišťovat, že pro dvě třetiny lidí jsou nejvýhodnější tlumiče, co vlastně štelovat ani nejdou, protože pak nemají co špatně nastavit :lol:


Je to tak :) . Teď co mám podvozek u kterého jde nastavit jen výška a tu mám nastavenou snad na vahách, tak jsem spokojený jako želva. O nic se nestarám, nic nemusím neustále štelovat a jen si v poklidu jezdím :D . Plně stavitelný podvozek je stejně jen podvod na lidi. Většina levnějších podvozků funguje ideálně jen ve velmi malém rozsahu nastavení, které musíš jako zákazník pracně hledat. Výrobce je tak ušetřen složitého testování pro ideální nastavení tlumičů. Do plně stavitelného podvozku bych dnes šel jen v případě, že bych výrazně změnil vyvážení vozu (montáž klece, vykuchání interiéru, atd.).
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod dany v stř 30. čer 2010 7:29:26

Myslím si, že nastavitelná:
... výška (přeci jen to má každý rád jinak vysoko)
... předpětí pružiny (pro jistotu, většinou stejně zůstává základní, ale co kdyby)
... tuhost (je to příjemné pro okresky a okruh)
je asi rozumné, víc asi komplikuje život...

on totiž málo kdo umí pracovat s předpětím pružiny, ale někdy to je docela žádoucí...

nicméně nenastavitelný podvozek bych já už nechtěl, přeci jen vyžaduji rozsah, který nelze jednoduše dosáhnout a kompromis je většinou na okruh a rozbitou okresku naprosto k ničemu a nepoužitelnej...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod Well v stř 30. čer 2010 8:51:11

Je pravda, že na okruhu je kompromisně nastevaný podvozek nevýhodou, ale i náklony k jízdě patří :) .
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron