Správný olej pro Civic Type-R

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod Petr V. v pát 22. led 2010 22:26:01

dany píše:Pokud vím, tak to odjeli na ten olej jen díky tomu, že ho dostali v rámci sponzoringu za zanedbatelnou cenu (velkoobchodní). Posledních pár závodů odjeli na Castrol, jestli se nepletu.
Tohle nemá vypovídající účinek. Pamatuji si chvíle, kdy jsme (a hlavně několik "velkejch kluků") v mistráku kvůli sponzorovi Matador byli donuceni obrousit bok intermedií Michelin a nastříkat na ně nápis Matador, neboť intermedia Matador neměl a jezdit jiné pneu nebylo možné. Takže je třeba takové "reference" brát trošku s rezervou... :lol:
Když říkám Castrol, myslím Castrol, pokud chce někdo jezdit něco jiného, je to jeho volba. Myslím, že stav mého upraveného motoru, který má najeto 100tis. s výkonem okolo 240HP (což ten v Ascotu nemá, je to enko), ukazuje, že jsem jezdil olej správný...
Navíc je to pouze 10W40, takže při větším výkonu nebo při delším zatížení se olej již přepaluje, protože teplota rozhodně překročí 130st.
Nechci se pouštět do nesmyslných srovnání, stačí si přečíst zpětně parametry. Když tam bude někdo chtít dát minerál, ať si ho tam dá ... :)


Olej odjeli díky tomu, že to šéf technika p.Zbudila zaujalo po vysvětlení technických detailů a po předchozích dvou závadách na motoru,takže si veškeré náplně + aditiva kupovali za velkoobchodní ceny. Náplně začali používat po koupi nového motoru po problémech na začátku sezony 2009, po zajetí na CRO 10w40 minerálu zajížděcím oleji odjeli celou sezonu na závodní CFS 10w40, ten Castrol motor opravdu neviděl ani po zbytek sezony :lol:
Zmiňovaný závodní olej 10w40 používá používá základové oleje na bázi polyesterů, které kolem Castrolu nejely ani v rychlíku :) ten skočil u základových PAO. Polyester můžeš jet dlouhodobě při teplotách 125 - 130°C a mít i vyšší špičky až ke 150°C. To je výhoda polyesteru, že má mj. vysokou termální stabilitu, minimální odparnost a hlavně nad 130°C nehoří na kovu. CFS 10w40 se jim nepřepaloval, což jsme i s technikem řešili vždy mezi závody a tak ho nechali v motou déle, než sami očekávali.

Také se nechci pouštět do nesmyslných srovnání, obzvláště, když jsem zde nový, ale nemám rád zaručeně podané nepravdivé informace - reaguji jen pro doplnění aktuálních informací do diskuse, která s tím má co dělat.
Petr V.
 

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod dany v sob 23. led 2010 21:30:43

Petr V. píše:Olej odjeli díky tomu, že to šéf technika p.Zbudila zaujalo po vysvětlení technických detailů a po předchozích dvou závadách na motoru,takže si veškeré náplně + aditiva kupovali za velkoobchodní ceny. Náplně začali používat po koupi nového motoru po problémech na začátku sezony 2009, po zajetí na CRO 10w40 minerálu zajížděcím oleji odjeli celou sezonu na závodní CFS 10w40, ten Castrol motor opravdu neviděl ani po zbytek sezony :lol:

Možná jsem Zbuďu špatně pochopil a opravdu dojeli zbytek sezony s Millerem, za což se omlouvám, musel bych Zbuďovi zavolat a nechci ho otravovat kvůli těmto kravinám, třeba si na to vzpomenu, až ho uvidím nebo na závodech, ale mě se zase nelíbí braní téměř sériové motoru z eNkového rallyového auta jako referenci kvality... Srovnatelný nebo vyšší výkon má každé druhé CTR u nás v klubu :), Ti co se mnou jezdí po okruzích, zatěžují dlouhodobě auto také minimálně stejně (spíš více) a o pár exotech ani nemluvě...

Petr V. píše:Zmiňovaný závodní olej 10w40 používá používá základové oleje na bázi polyesterů, které kolem Castrolu nejely ani v rychlíku :) ten skočil u základových PAO.

Když budu chtít, také vytáhnu něco ze specifikace Castrolu, v čem je lepší než konkurence. Mě jde převážně o praxi ne teorii. Ukažte mi motor, jak vypadá po 5 sezónách (což by mohlo být srovnatelné s mým zatížením za 100tis. km) s tímto olejem a já Vám řeknu, jaký to je olej... Jinak to není směrodatné.

Petr V. píše:Polyester můžeš jet dlouhodobě při teplotách 125 - 130°C a mít i vyšší špičky až ke 150°C. To je výhoda polyesteru, že má mj. vysokou termální stabilitu, minimální odparnost a hlavně nad 130°C nehoří na kovu.

Tedy pro krátkodobé zatížení při rally nebo pro maloobjemové motory (jak sám výrobce uvádí do 1500ccm) je dobrý, jak se ale chová při dlouhodobé zátěži na okruhu (jezdíme stinty většinou 30min), kdy teplota oleje neustále překračuje těch 130st. u většiny upravených atakuje 150st. a u pár kousků i překračuje?... Dále třeba kolik toho oleje pak za dva takové stinty asi sežere? Castrolu bych dolil tak čtvrt litru, teď po repasi motoru a nových kroužcích asi i méně...

Petr V. píše:CFS 10w40 se jim nepřepaloval, což jsme i s technikem řešili vždy mezi závody a tak ho nechali v motou déle, než sami očekávali.

Zase záleží na tom, jak moc ho během závodů dolévali. Pokud ten olej neustále ředili novým a po závodech (třeba 100km ostrých) dolili litr oleje, pak určitě "jakoby" vydrží déle. V tomto tvrzení je důležité mít všechny údaje.

Můžu si to samo ověřit sám u Zbudi, ale jak jsem psal, to není podstata toho, o co tady jde. Každý máme jiné zkušenosti a jiné preference, pokud se mě někdo zeptá, co mu doporučím, řeknu Castrol, dokud mě někdo neukáže CTR s 240HP co najelo 100tis. km v zatížení srovnatelným s mým a je ve stavu alespoň jako moje...
Nejde o to, že by ty oleje kolem byli špatné, nebo naopak ten Castrol tak vyjímečný, ale je prostě ověřený praxí a pokud chce jít někdo cestou testů (jako třeba Saty s Valvolinem) já mu nebráním a naopak fandím, jen já osobně říkám, že mě vůbec nezajímá teoretická omáčka a parametry, ale jen tvrdá praxe, na to jsem toho už vyzkoušel, otestoval a změřil moc... A někdy parametry hodně převyšovaly praxi, ale ještě jednou opakuji, že NETVRDÍM, je to tento případ.
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod dany v sob 23. led 2010 21:39:12

A jen perlička na závěr, z několika důvodů, které nemá cenu rozebírat, jsem si na zajetí svého repasovaného motoru (jinak není to zajetí v pravém slova smyslu, na to se tam toho měnilo málo věcí :) ) vybral olej Motul 300V 10W40...
Někdo může říct nesmysl, druhý může říct dobrá volba, třetí nevím...
Ale vybral jsem si to sám po konzultaci s lidma, kteří ty motory umí stavět a něco už z nich vypadlo a třeba jejich názor je, že zajíždět motor minerálem není nejlepší... No vidíte, taky názor...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod Petr V. v ned 24. led 2010 22:56:43

dany píše:A jen perlička na závěr, z několika důvodů, které nemá cenu rozebírat, jsem si na zajetí svého repasovaného motoru (jinak není to zajetí v pravém slova smyslu, na to se tam toho měnilo málo věcí :) ) vybral olej Motul 300V 10W40...
Někdo může říct nesmysl, druhý může říct dobrá volba, třetí nevím...
Ale vybral jsem si to sám po konzultaci s lidma, kteří ty motory umí stavět a něco už z nich vypadlo a třeba jejich názor je, že zajíždět motor minerálem není nejlepší... No vidíte, taky názor...


Zajíždět motor na polo nebo plnou syntetiku je dle mého názoru nevhodné. Použití vysoce kvalitního oleje znesnadňuje optimální zajetí motoru, protože takový olej obsahuje kvalitní protiotěrová aditiva v poměrně vysokém množství. Je lepší použít méně kvalití základový olej ve finálním produktu s ochuzenými protěïotěrovými parametry. S použitím CRO 10w40 dosahují motoráří při "leak down" zkoušce hodnot kolem 4%, což mluví samo za sebe.
Petr V.
 

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod dany v pon 25. led 2010 1:51:08

A jsme u toho, jsem rád, že jste se toho chytil. Všechno co píšete, je pravda, na druhou stranu člověk. který mechanicky opracoval blok motoru řekl, že nevidí důvod zajetí minerálním olejem. Za práci, kterou odvedl, se prý nestydí a pokud to je udělané s takovou přesností, jako to udělal on, nevidí důvod zajíždění na jiný olej. Dle jeho zkušeností zbytečně na tento olej více trpí ložiska a hlavně pístní kroužky. Navíc se motor bude zajíždět v autě a ne zrovna za ideálního počasí. Je pravda, že to je vlastně ručně skládaný volnější závodní motor, všechno, včetně válců, se dělalo jako závodní motor s přesností tisícin na speciálních strojích, dokonce i vůle válců proti pístům jsou naprosto přesné a u všech čtyř shodné. Je to něco jiného, než úplně nový spodek motoru z fabriky, jsem ještě na trošku lepší přesnosti, přestože Honda je na přesnost jedna z nejlepších, při těch výkonech se nemůžeme této preciznosti divit.
Tím, že se opravdu nedělali žádné brutální změny to řešit nebudu. Mám kolem sebe dost lidí, kteří mají rozdílné názory... Schodujeme se jen na jednom, po 2000km olej vyměnit :)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod Petr V. v pon 25. led 2010 9:48:06

dany píše:Schodujeme se jen na jednom, po 2000km olej vyměnit :)


S vhodným minerálem zajížděcím olejem bez protiotěrových aditiv Vám stačí na stejné zajetí razantně menší čas něž se zbytěčně lepším olejem, proto se doporučuje a stačí 600-800 km. Alespoň tedy podle mého názoru, nechci se pouštět do bat, které stejně nic nevyřeší ;)
Petr V.
 

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod Petr V. v pon 25. led 2010 13:06:16

Původně jsem uváděl použití oleje Millers v Ascot Motorsport jako odpověď uživateli "LK7R", který se ptal na ty oleje. Nic víc, nic míň. Uvědomuji si že Vaše auto má víc koní, ale já z toho použití u Ascotu přeci nedělám mistrovství světa!
Je to reference, že ten olej někde jezdí a jsou s ním spokojeni. Tečka.

Vůbec nemám zájem se pouštět do nikam nevedoucích diskusí, protože vy jste zkušený praktik s pozitivními zkušenostmi s Castrolem, což akceptuji. Já nejsem závodník, mechanik ani motorář, pouze zvládnu dolít vodu do ostřikovačů a přendat dětskou sedačku z jednoho auta do druhého a tím to končí. Ovšem zase vidím trochu víc do tribotechniky a třeba do výsledků z laboratoří, kde testují právě třeba závodní oleje ve spolupráci se závodnímy týmy, takže má tvrzení mám zase potvzena z této sféry a rovněž jsem viděl dokumenty o nastavování motorů pro závodní tým BTCC v Orece, kde právě doporučili 0w30 místo 10w60 kvůli úspoře cca 6 koní.

Také nemám rád porovnávání parametrů ze specifikací, jak sám píšete, ale tady nejde o jednotlivé parametry z technických listů, tady jde o zcela elementární věc a tou je stavba samotného oleje, která potom souvisí se všemi důležitými vlastnostmi (teplotní odolnost, odparnost, mazací film, střihová odolnost atd.) Castrol nepoužívá ester ani polester tj.základové oleje z třídy 5. Na to přišli už třeba Fuchs-Silkolene nebo Motul a další, kterí používají ester nebo diester. Zajímalo by mne, co Vám na to řeknou zástupci Castrolu, až s nimi budte hovořit. Vás rozčílí použití reference v "obyčejném" autě ve srovnání s laděnými agregáty, které mají o mnoho koní více, mne zase rozčílí srovnání oleje, který je postaven na technologii někde z 80.let s olejem, který používá moderní technologie esterové syntézy.

Na závěr musím s respektem přiznat, že Castrol byl, je a bude nejoblíběnejším olejem pro běžné i závodní použití, a připouštím, že vetšina jeho uživatelů s ním má dobré zkušenosti. Je to v dobrém slova smyslu nedoknutelný bůh mezi oleji a nedostižná meta pro konkurenci co se týče "hodnoty značky" ze které s úspěchem těží a vždy těžit bude....

Vy jste tady s výsměchem mou referenci sejmul a po omluvě, za kterou Vám děkuji, stejněně napíšete, že to je kravina. Každý máme svou preferovanou značku a tak si přejme navzájem hodně zdaru ;)

Motorsportu a lubrikaci zdar ;)
Petr V.
 

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod dany v pon 25. led 2010 16:32:20

Petr V. píše:
dany píše:Schodujeme se jen na jednom, po 2000km olej vyměnit :)


S vhodným minerálem zajížděcím olejem bez protiotěrových aditiv Vám stačí na stejné zajetí razantně menší čas něž se zbytěčně lepším olejem, proto se doporučuje a stačí 600-800 km. Alespoň tedy podle mého názoru, nechci se pouštět do bat, které stejně nic nevyřeší ;)


Ale těch dva tisíce km, nejsou vůbec kvůli zajetí motoru, ale kvůli celkovému zajetí auta, hlavně extrémně namáhané převodovce s lamelovým LSD.

Teď kamarád koupil Nissan GT-R a postupují stejně, přestože to je nový ručně a precizně skládaný motor, zajíždí se na kvalitní olej po dobu 2000km (pak všechny náplně vyměnit), také hlavně kvůli převodovce, motoru by dle informací výrobce stačilo díky precizní výrobě pár set km. Nevím, nevyrábím ho, jen zase pro informaci...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod Petr V. v pon 25. led 2010 16:39:09

Ještě jsem si vzpomněl na to, že motorové i převodové oleje Millers Oils používá již několik let Honda Buddy Club v Anglii. Snad Vás tato reference trochu přesvědčí.

Jejich web bohužel moc nefunguje, ale zde je odkaz na media stránku i s náhledy článků, fotek atd.

http://www.buddyclubuk.com/media.htm
http://www.buddyclubuk.com/silverstone.htm
http://www.buddyclubuk.com/donnington.htm
Petr V.
 

Re: Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod dany v pon 25. led 2010 17:13:35

Petr V. píše:Původně jsem uváděl použití oleje Millers v Ascot Motorsport jako odpověď uživateli "LK7R", který se ptal na ty oleje. Nic víc, nic míň. Uvědomuji si že Vaše auto má víc koní, ale já z toho použití u Ascotu přeci nedělám mistrovství světa!

Bohužel tak jak jste to napsal, můžete se zpětně podívat, to vyznělo, alespoň pro mě, jako že když to používají v závodním speciálu v ASCOTu a dávají to lidem do CTR, která občas vyrazí na okruh, je to to pravé, ale třeba jsem to špatně pochopil...

Petr V. píše:... Ovšem zase vidím trochu víc do tribotechniky a třeba do výsledků z laboratoří, kde testují právě třeba závodní oleje ve spolupráci se závodnímy týmy, takže má tvrzení mám zase potvzena z této sféry a rovněž jsem viděl dokumenty o nastavování motorů pro závodní tým BTCC v Orece, kde právě doporučili 0w30 místo 10w60 kvůli úspoře cca 6 koní...

Vidíte, s těma jsme zrovna mluvili, když kamarádovi stavěli motor do Clia R3. Tady se ovšem bavíme o úplně krajní mezi, já Vám zase jen řekl, že na sériovém nebo lehce upraveném motoru vliv hustoty oleje na výkon nezměříte, protože je menší než chyba brzdy, to jsem neviděl na dokumentu, ale vyzkoušel si to na brzdě...
Navíc vím o kolik víc oleje "sežere" motor Clia R3 oproti Pohnerovu Ačku při nižších otáčkách. Můžu se zeptat, co vlastně používají. U závodního motoru není spotřeba důležitá, pokud to chcete jezdit v autě denně, začne Vás zajímat i tato maličkost...
Navíc nevím, jestli v Orece dělají něco jiného než francouzské motory (asi ano), pro mě zase z praxe a zkušenost s motorem od Orecy do Renaultu. Motoricky je Honda daleko preciznější a dá se říct, že já se v "amatérských" podmínkách dostanu u Hondy CTR na výkon "profesionálního" úpravce Renaultu Clio Sport 2.0 pro R3 skupinu. Není to tím, že jsem tak dobrej nebo oni tak špatní, ale konstrukce motoru je u Hondy někde jinde...

Petr V. píše:... Castrol nepoužívá ester ani polester tj.základové oleje z třídy 5. Na to přišli už třeba Fuchs-Silkolene nebo Motul a další, kterí používají ester nebo diester. Zajímalo by mne, co Vám na to řeknou zástupci Castrolu, až s nimi budte hovořit...

Děkuji za nápovědu, určitě se zeptám, samotného mě to zájímá...

Petr V. píše:Vás rozčílí použití reference v "obyčejném" autě ve srovnání s laděnými agregáty, které mají o mnoho koní více...

Jenže to je opravdu jen komerční zavádějící reference, dle mě. Žádné údaje, data, jen zdůrazněné, že to je závodní speciál, díky tomu si lze představit špičkový motor s výkonem 300HP, ale neříkám, že to byl Váš úmysl...

Petr V. píše:... mne zase rozčílí srovnání oleje, který je postaven na technologii někde z 80.let s olejem, který používá moderní technologie esterové syntézy.

Proč to měnit, když se to tak osvědčilo??? :lol: Ne to je sranda pro odlehčení... Na druhou stranu musel mít tedy obrovský náskok, když vydržel tak dlouho :). A je mi záhadou, proč je tedy doporučen a i v prvovýrobě jde třeba do BMW M5, asi to stačí, nevím...

Petr V. píše:Vy jste tady s výsměchem mou referenci sejmul a po omluvě, za kterou Vám děkuji, stejněně napíšete, že to je kravina.

Ale já nepsal, že to je kravina, jen některé Vaše argumenty jsou opravdu měřitelné na laboratorní úrovni, třeba jako ten výkon. Jak můžete napsat, ušetřili jsme pár koní, když jste to neměřili? Vycházíte zase z laboratorních zkoušek a výsledek vypozorovaný na špičkovém závodním motoru o výkonu kolem 300HP aplikujete plošně do všech nižších úrovní, to není určitě správné a objektivní a pokud by jste si to změřil, zjistil by jste, že jste nic nenaměřili...

Petr V. píše:Každý máme svou preferovanou značku a tak si přejme navzájem hodně zdaru ;)

Ano, na Vás nedělá dojem ověřená praxe, na mě zase nedělá dojem papírově "super" oleje. Nic to však neříká o jeho skutečné kvalitě... Nezbývá, než si popřát mnoho úspěchů...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

PředchozíDalší

Zpět na Motor, ECU

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron