Tein Super Street Damper - CTR7G

Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod Pepa 2,7 RS v úte 16. pro 2008 23:06:42

Zdravím všechny účastníky fóra,
Jelikož mě ze zdejší komunity zná asi pouze Dany, dovolím si krátce uvést i mou historii s CTR - především proto, aby bylo zřejmé, jakým způsobem auto používám, což považuji za zásadní pro požadavky a očekávání, jaká člověk od svého auta a prováděných změn má. A současně předesílám, že jsem pouze amatér a nadšenec do aut, takže mé dojmy a popisy tak prosím v tomto kontextu chápejte - možná občas zahlásím něco, nad čím se profíci jen lehce pousmějou... :roll: Ale myslím, že právě o tom prožitek za volantem je - jde než jen o subjektivní dojmy, i když je třeba člověk neumí úplně dokonale popsat na papíře...
Takže – CTR 7G mám od jara 2007 a pořídil jsem ho v sériovém stavu od Hasík Teamu (r.v.2003, stříbrná barva, najeto 60 tis)… Získal jsem od nich i origo 17’ kola, která jsem preferoval před 18’, jež na autě byly původně… Od té doby jsem najel 35 tis bez jediné poruchy - díky, Hasík Teame, auto bylo skutečně ve skvělé kondici!
Bydlím sice v Praze, ale i kdybych měl v autě tisíc koní, nebudu v práci rychleji než metrem – tudíž auto nevyužívám denně, i když si dovedu představit, že ani to by nebyl zásadní problém… Ročně najedu nějakých 20-25 tis km– a z toho velká část patří víkendovým projížďkám… Obvykle během jedné najedu 200-250 km a to primárně po silnicích druhé a třetí třídy… Když má jít o zábavu za volantem, dálnicím i prvním třídám se ze zjevných důvodů vyhýbám… ;)
Po jistém čase jsem začal uvažovat o nějakém lehčím upgradu (jako většina type-r majitelů - sakra, neznamená to, že to auto má v sérii vlastně nějaký problém? :lol: ) … V myšlenkách jsem měl nějaký výkon navíc, samosvor, brzdy atd – a pořád jsem se nemohl rozhodnout, kudy se vydat. Člověk by to chtěl komplexně všechno najednou, jenže znáte to – nejen auty živ je člověk (až na čestné pacienty)… Na jaře 08 jsem jako první trošku posunul brzdy (desky Ferodo DS2500, pancéřované hadice, brzdová závodní kapalina)… Současně se mi začínalo zdát, že sériový podvozek má svá nejlepší léta za sebou – občas se od přední nápravy ozývaly docela velké rány (i když jsem zrovna netrefil žádnou jámu)… K tomu sériový podvozek byl na rozbitých silnicích poměrně dost uskákaný, přitom ale nepůsobil tak pevně (např. z pohledu bočních náklonů), jak bych si představoval…
Takže jsem se rozhodl – chci nový podvozek… Měl jsem současně možnost koupit KW var 2, což je ovšem prý hodně tvrdý podvozek vhodný především na okruh… Vzhledem k využití auta hlavně na okreskách jsem ale potřeboval spíše něco poddajnějšího - takže nakonec zvítězil Super Street Damper od Teinu… Vzhledem k tomu, že auto prozatím nevyužívám na okruhu, rozhodl jsem se oželet možnost nastavení unibalů – nejsem zase až taková hračička a mám pocit, že bych to patřičně nevyužil… Snížení šlo na 330mm-330mm (předek-zadek) oproti sérii, která byla 350mm-360mm… Tlumiče se dají nastavit v 16 stupních (1 nejtvrdší, 16 nejměkčí), přičemž na začátku jsem měl nastaveno 11-8 (p-z)… Společně s podvozkem jsem pořídil i nové silentbloky…

Tein_SS.jpg
Tein_SS.jpg (41.95 KiB) Zobrazeno 9204 krát


A dojmy? Vzhledem ke způsobu využití auta panuje naprostá spokojenost. Nejvíce je změna znát při rychlé jízde na rozbitých silnicích, což je přesně to, co jsem chtěl a potřeboval vylepšit. V místech, kde bych dříve drkotal vzduchem, neměl šanci přenést výkon na asfalt a v zatáčkách měl problém udržet auto v požadovaném směru, dokážou teď přední kola výrazně lépe kopírovat povrch vozovky… Současně přidání plynu neznamená jen bezmocné protáčení kol - tam, kde by už série kvůli rozbité silnici kapitulovala, je CTR s Teinem schopné ten výkon přenést.
Co mě dále potěšilo (a překvapilo) je fakt, že i přes zvýšenou poddajnost a lepší chování na rozbité silnici získalo auto plusové body i z pohledu boční stability - méně se naklání, takže řidič má v auto v zatáčkách výrazně větší důvěru. Změna se tak projevila k lepšímu nejen při rychlé jízdě na rozbité silnici, ale i na kvalitním povrchu.
Ovšem většinou je to něco za něco - a v případě Teinu tomu není jinak. Ač jsem očekával, že vzhledem k větší poddajnosti podvozku při rychlé jízdě na nekvalitním povrchu se zlepší i jízdní komfort při běžné jízdě, není tomu tak. Naopak, při nízkých rychlostech je každá díra cítit ještě o něco více než tomu bylo v případě série. Na příčných retardérech (prazích, zpomalovačích nebo jak se to jmenuje) se auto trochu více zhoupne na přední nápravě než dříve. Zadní náprava naopak při nízké rychlosti působí o něco tvrdším dojmem a když výjiměčně vezu pasažéry i vzadu, vždy si to ve městě z pohledu komfortu patřičně „užijí“...
Z pohledu přetáčivosti a nedotáčivosti nejsem schopen až tolik říci - pokud něco, pak že na mě auto působilo neutrálněji, v zatáčce déle odolávalo nedotáčivosti a nepřicházela náhlá přetáčivost. Problém je, že jsem asi po 2 tis km po změně podvozku měnil i pneu a místo Bridgestone RE 040 205/45 jsem pořídil Falken FK 452 215/40... Tyhle gumy však ve srovnání s Bridgema drží mnohem méně a auto je na nich znatelně nedotáčivější (přední náprava začína dle mého klouzat dost brzy), to však bude na jinou debatu než v sekci „podvozek“... Ať je to jak chce, na jaře obutí napravím... 8-)
Lehce jsem laboroval i s nastavením tuhosti přední nápravy a vyzkoušel i tvrdší nastavení (3-8) - to však už bylo vepředu příliš tvrdé. Aktuálně jezdím s nastavením 10-8. Změny v chování auta jsou samozřejmě jen velmi malé a celé je to spíše o základních vlastnostech daných pružin a tlumičů - ale člověk si alespoň může trochu hrát na rallye jezdce... ;)
Takže závěr - s podvozkem jsem maximálně spokojen a ze všech možných úprav je to dle mého společně s brzdami ta nejlepší možná změna oproti sérii (pokud samozřejmě nemáte fungl nové auto a tudíž se Vám nechce měnit něco, co je v podstatě úplně nové - v takovém případě chápu, že úprava směřuje třeba do instalace samosvoru a nový podvozek chvíli počká).. Dovolím si dokonce tvrdit, že auto se díky změně dostalo podvozkově ne o kousek, ale o celou třídu výše.
Na závěr bych ale rád zdůraznil - má spokojenost vyplývá z toho, že auto mám primárně na české okresky. Kdo chce jezdit sprinty, pravděpodobně uvidí nutné počáteční změny někde jinde než já... ;)
Pepa 2,7 RS
 
Příspěvky: 113
Registrován: pon 15. pro 2008 21:30:48
Bydliště: Praha

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod dany v stř 17. pro 2008 2:31:22

Tady se potvrzují i moje slova, že začít s úpravami je lepší od brzd, podvozku a převodovky, motor je podle mě taky až na dalších místech.
Hodně mě překvapila u 2,7RS skutečnost, že když jsme se uviděli poprvé a začali se bavit o možných úpravách, byl podvozek od začátku na prvním místě a dokonce po krátké projížďce 2,7RS odcenil hlavně podvozek a tepve následně mluvil o ostatních věcech. Prostě od začátku věděl co chce a to se cení :)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod babo v pon 22. pro 2008 22:51:38

pekny clanok o podovozku ;) Spravne si zacal tuning, s tym suhlasim, ja som zacal podvozkom, u mna nie je skoro ziaden aftermarket co sa tyka brzd a za cenu redukcii sa mi do toho zatial nechcelo ist.

Silenbloky mas polyuretanove predpokladam. Neprejavuje sa Ti to neprijemnym vrzganim?
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod dany v pát 02. led 2009 22:46:48

Těmto tlumičům lze snad jen vytknout menší rozsah nastavení, stejně jako to je u ostatních tlumičů této kategorie a cenové hladiny kdy je pro charakteristiku tlumičů hodně důležité výchozí nastavení a úmysl výrobce, dokonce jsem se o tom kdysi hádal a poukoušel se to vysvětlit i na hondaclubu, ale na druhou stranu jsou tyto tlumiče daleko lepší než ostatní ve srovnatelné třídě (což jsem si sám ověřil), svou příjemnou charakteriskou a funkčností možná převyšují i dražší tlumiče konkurence. Určitě mají výborný poměr cena x výkon. Pokud někdo chce sportovní podvozek na okresní silnice za přijatelnou cenu, je tohle ta dobrá volba.
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod willy2.0 v ned 04. led 2009 13:31:47

Dane,pokud chci podvozek na ty naše okrsky-rozbíječky,zkrátka chci,aby byl poddajnej a zároven mě podržel pěkně(chtěl bych funkčnost podvozku Cup",který je na Cliu R27,zkrátka nádherná kopírka nerovností a krásně přitom sedí,není tvrdej!!!!!!)Dá mi to?Tenhle podvozek?Frantíci"na Cliu R27,podvozek odladily,fakt perfektně,je to nádherná kopírka nerovností,standart na new Cliu je shit",ale tohle se ji povedlo...Tohle přesně hledám.....
willy2.0
 

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod dany v pon 05. led 2009 21:24:47

S Cliem jsem najezdil malo km, s R27 vubec, takze vubec netusim, co te tak nadchlo. Me obecne vsechny ty podvozky prijdou hodne mekke, ne uplne vhodne pro me, ale nerikam, ze jsou spatne. Nicmene je treba si uvedomit, ze ty Clia jsou daleko lehci, takze ten podvozek se ladi uplne jinak nez u CTR. Muze zustat mekkci a diky nizsi vaze jeste stale funguje.
Tein SuperStreet je hodne sportovni s tvrdsi charakteristikou, ktera se da castecne nastavovat, ale rozsah doladeni neni nijak zavratny. Kdysi jsem se to snazil vysvetlit a pohadal jsem se o tom na HC. Vsechny tyhle podvozky maji svou chrakteristiku z velke casti danou jiz od vyrobce a doladeni je jiz kosmeticke, presto znatelne. Tento podvozek je urcen na nase okresni silnice s moznosti pouziti i na okruhu a dalnici, v mestskem provozu se muze zdat byt tvrdy. Odezva podvozku se zvysuje s kladenym narokem na nej, coz me osobne vyhovuje (cim vetsi kudla, tim lepe funguje a limit je dost daleko). Presto, pokud nekdo pozaduje vice nastavitelny a lepsi podvozek, lze zvolit Tein Monoflex, ktery pouzivam ja. Je drazsi, ale vyssi cena se projevuje jeste lepsim zpracovanim a jeste lepsi funkci, vydrzi neskutecne veci :o), pro muj styl jizdy, prevazne okresni silnice trosku rychlejsim vyletnim tempem, je nejlepsi, ktery jsem testoval. Navic moznost elektrickeho staveni (a pameti) z kabiny vozu prave umoznuje menit tvrdost tlumicu za jizdy. Jedu si po meste, dam si tam pohodlny mekky podvozek, najedu na dalnici a prilepi se na me S3, prepnu na tvrdy podvozek a zaspasujeme si, sjedeme z dalnice na okresku, prepnu na polomekky podvozek a S3 zmizim... (protoze tu cestu znam :o) a auto docela funguje)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod willy2.0 v pon 05. led 2009 22:04:12

Prej docela :D Jak to tak,čtu,zatím zůstanu u série podvozku,je to čitelný,hravý,nechá si to do zatáček líbit dost..Ale určitě bych řekl,že kupovat podvozek,má určitě cenu,jen v případě,pokad je to fakt kvalita,kterou bohužel krutě zaplatíš,ale je to,tak..Pokad si někdo koupí HR",KW"apod...za 20-30tis...Je to dle mě,akorát tak na vrchy a na okrsce(kde trávím nejvíc času)bude série"podvozek fachat líp,vyndal sem,už HR pružiny a spokojenost,není to pořád,tak pěkně poddajný jak v R27",ale paráda,tvrdší pořád,ale,už to neodskakuje na limitu,což bylo v zatáčkách v nad 120 dost nepříjemný!!!funguje to pěkně!!Jízdu v R27,zařídím,standart RS"new Clio,jsem řídil cca 2hod ostrý jízdy a oproti starýmu,shit!!je to měkkej záludák,od CTR"7g dostane neskutěčně z rohu,všude...R27"cup,navrací,trochu ztracené slávy,ale stejně jsem ho pojel,ale opravdu rozdíl v podvozku mezi oběma verzemi Clia"je propastnej,až,bych tomu,nevěřil!!(sic chybí strašně výkon,Clio přibralo dost).Souhlasím s tím,že každýmu sedne něco jinýho,tobě tvrdší nastavení,já cítím,že nastavení podvozku"na CTR" v sérii,je únosnej strop kterej mi ještě vyhovuje!!Rozhodně má CTR7g opravdu v sérii povedenej podvozek a to o každým autě neřeknu:)Takže spokojenost!Je to jasný,chceš ještě víc,chceš,aby si podvozek jen tak,neojezdil(nezničil)...seš v tom za 50tis:)Taky toužím po nějakých Riegrech",Ohlinsech",se soutěžního" auta,za 200-300tisíc,nedokážu si představit co je na tom tak drahý a jsou mnohem dražší ještě...Vid Dan:)))
willy2.0
 

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod LK7R v úte 06. led 2009 10:35:44

Mě standardní podvozek vyhovuje. Na okruhu by mohl být tvrdší a na rozbité silnici naopak trosku měkkčí kvulí kopírování povrchu - dost odskakuje. Ale celkově bych rěkl, že je moc pěkně vyváženej all-round podvozek.
Honda CTR 7g K20A, TODA, KPRO, INVIDIA, ITG, 200+ HP http://www.honda-club.cz/forum/garage.php?mode=view_vehicle&CID=37
Honda S2000 AP2
Uživatelský avatar
LK7R
 
Příspěvky: 459
Registrován: pon 15. pro 2008 13:46:50

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod Marfi v úte 06. led 2009 19:14:47

Tak co si o tom myslet kterej podvozek si vybrat :roll: Podvozek co má danny by mi vyhovoval do města že si ho mužu nastavit na měko a to je tak všechno nejsem žádnej profi jezdec na okruh zajedu tak 2x ročně a na okrskách zkoušim co to auto dovede.Podvozek kterej má na autě 2,7 Rs jestli píšu dobře:-) by mi asi nevyhovoval tou tvrdostí do Prahy,každej den najedu po městě dost km a žádné extra silnice v Praze nejsou tak co radíte zůstat u serie?Jinak cenově to je cca 20 a elektronicky stavitelnej cca 40?Díky
Uživatelský avatar
Marfi
 
Příspěvky: 213
Registrován: pon 15. pro 2008 12:39:26

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod Pepa 2,7 RS v stř 07. led 2009 1:12:12

Tak se nám tu diskuse lehce rozjela, to je fajn...
Babo, jo jo, to vrzání silentbloků tam je... Ale můžu Tě ujistit, že to je slyšet v podstatě pouze při velmi nízkých rychlostech zejména na příčných nerovnostech, retardérech apod... Ve vyšších rychlostech už totiž je to vrzání zase překryto jiným bordelem... :D
Jinak já mohu porovnávat v podstatě pouze sérii a Tein Super Street, s jinými podvozky nemám v CTR zkušenosti... A Tein se chová právě tak, jak jsem psal už v prvním příspěvku a jak poté potvrdil Dany - v nižších rychlostech, ve městě apod. je jednoznačně tvrdší než sériový podvozek... Přiznám se, že je při takové jízdě tvrdší než jsem očekával, ale na druhou stranu - mohu s tím v klidu žít (sám něco po Praze také najedu, ač ne každý den), dokonce jsem s tím krátce po instalaci absolvoval 4 tis km svatební cesty po Evropě a obešlo se to bez rozvodu... :D Důvod, proč mi to nevadí, je právě fakt, že všechno začíná dávat smysl ve chvíli, kdy začneš víc a víc tlačit na pilu - pak ten podvozek funguje čím dál lépe a při ostré jízdě je ten rozdíl znát nejvíce... Můžu s naprostým klidem konstatovat, že po prvních pár kilometrech od instalace podvozku a první ostře projeté zatáčce jsem rozdíl v chování a jistotě oproti sérii zatraceně cítil...a byl prostě nadšen! 8-) V úvodním příspěvku jsem psal, že jsem čistý amatér, takže nedokážu technicky popsat, proč to vlastně takhle funguje (že by Dany trochu mou nevzdělanost doplnil?) - faktem ale je, že tomu tak prostě je a to je hlavní! :-)
Kdybych to zhodnotil celkově, tak vlastně se ani jedno mé očekávání tak úplně nenaplnilo... :lol: Ve městě je to tvrdší než jsem čekal a na okreskách naopak ještě lepší, než jsem doufal... No a vzhledem k tomu, že právě kvůli těm okreskám jsem Tein kupoval, nemohu být než nadšen a nechtěl bych ani trochu komfortu zpátky, kdyby to mělo ubrat jen špetku schopností při ostřejší jízdě, kvůli které jste asi i Vy ostatní CTR pořídili... ;)
Pepa 2,7 RS
 
Příspěvky: 113
Registrován: pon 15. pro 2008 21:30:48
Bydliště: Praha

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron