Životnost motoru K20A

Životnost motoru K20A

Příspěvekod dany v čtv 19. lis 2009 2:40:05

Tak mám rozebraný motor a čeká mě generálka… :( To mě však vede k zamyšlení nad motorem K20A… :!:

Přestože jsem začal dost pesimisticky, což byl samo úmysl, jsem poměrně spokojen. Auto má najeto 120tis km, z toho 110tis. km jako upravené a nějakých 70tis. km s výkonem přes 240HP. Kdo by tedy čekal rozpadlý motor, je na velkém omylu, ale popořadě…

Na jaře se mi podařilo na brzdě dostat z motoru něco okolo 240HP, měl jsem ale nějaké problémy s konfigurací sání x přívod paliva. Došlo tedy k úpravě těchto problémů, avšak při další brzdě byl naměřený výkon ještě menší na hranici 230HP. O tohoto dne se datují moje problémy a snahy najít příčinu. Vše se ještě zkomplikovalo během léta, když se ukázalo, že se současně začíná tlakovat okruh vody. Diagnozy byly od prasklé hlavy až pod fouknuté těsnění. Auto evidentně ztrácelo v létě oproti jaru na výkonu a rozdíl v rychlostech na cílové rovince v Mostě překročil postupně 10km/h. Přesto jsem se sezónou spokojen a těším se na další, s tímto autem o výkonu někde kolem 220HP se mi podařilo na posledním ježdění v Mostě, při jediném možném pokusu, výrazněji pokořit hranici dvou minut, kolik tak asi bude hodnota příští rok, až bude výkon zpátky ??? :twisted: … Bohužel je možné, že tento stint se podepsal i na motoru… nicméně příčinu mám ;)

Došlo k lehkému propadnutí a deformaci stěny mezi třetím a čtvrtým válcem, tudíž zde začalo podfukovat těsnění. Ta propadlina je důvod generálky motoru, je třeba blok dokonale srovnat.

Stav bloku po 120tis. km (80tis km v závodním režimu – ve VTECu :P )
- Ovalita válců je téměř neměřitelná, prostě nulová !!! To je spíš zázrak a hovoří to jak o výborném zpracování a kvalitě Hondy, tak i o mém „šetrném“ zacházení :oops: ( i olej Castrol 10W60 bude tedy asi v pořádku)
- Ojniční ložiska jsou stále ještě v horní polovině životnosti a vydrželi by možná i 200tis. km, přesto já teď dám samozřejmě nové
- Hlavní ložiska jsou bez výraznějšího opotřebení, ty snad ani dávat nová nebudu :)
- Kroužky dám a mám vlastně hotovo… ;)

Hlava je samozřejmě netknutá, já snad dám alespoň nový řetěz 8-)

To je docela dobré po 120tis. km, ne??? Mých 120tis. km může být u sériového auta srovnatelně třeba 250 až 300 tis. km. To potom to auto může motoricky vydržet klidně půl milionu kilometrů… Lepší vizitku neznám, Hasík říká, že když to přežije Trnku, tak už to přežije všechno :lol:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Životnost motoru K20A

Příspěvekod dany v sob 21. lis 2009 9:53:48

Jen ještě pro představu, jak je ten motor zatěžován...

prvních 16000km najelo sériové auto ve Švýcarsku, než jsem si ho jako 15-i měsíční od Hasíka pořídil...
Při stavbě jsme motor nechali sériový, změnili jsme jen sání, dali SuperSprint výfuk a kompletně poskládali převodovku. Výkon cca 220HP, max. otáčky 8100rpm...

... cca ve 40000km doslo na upravu motoru (vačky, pružiny, jednotka a pod). Výkon cca 230HP, max. otáčky 9000rpm

... cca v 50000km jsem začal provádět modifikace sání, benzínu a programů jednotky, abych z auta dostal co nejvíc a pochopil hlavně, jak se ten motor chová, co mu vadí a co ne, co vydrží, kde jsou jeho hranice. Tento výzkum mi trval až do cca 110000km, kdy jsem asi našel optimální konfiguraci... Výkon se dle programu dostal postupně až na 250HP, než začal díky podfouknutému těsnění trošku mizet...
- Několikrát jsem s autě vyzkoušel maximálku téměř 270km/h dle GPS, díky krátké převodovce na téměř 9400rpm!!!
- Několikrát jsem jel velkou porci km na maximální otáčky, po dálnici v německu ;) třeba přes 70km neustále kolem 250km/h s otáčkami neustále přes 8500rpm...

Docela dlouhý a drahý vývoj :lol: a myslím si, že otestování životnosti a co motor K20A vydrží je to slušné...

Jinak nemusím asi moc zdůrazňovat, že vysoké otáčky využívám rád a často :twisted:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Životnost motoru K20A

Příspěvekod Walker v pon 23. lis 2009 22:02:17

...takže jsi chtěl vlastně říct, že já ten svůj motor se 45000km v běžným provozu zatím jen tak zlehka zajíždím, jo? :D Ale jinak klobouk dolů...
Uživatelský avatar
Walker
 
Příspěvky: 58
Registrován: pon 15. pro 2008 19:51:44
Bydliště: Tišnov

Re: Životnost motoru K20A

Příspěvekod dany v pon 21. pro 2009 21:44:50

Nakonec se tedy dělalo následující...

... Oprava bloku motoru, ta byla ale zapříčiněna propadlou stěnou
... všechny ojniční ložiska, původní by vydržela asi těch 200tis. km, takže spíše jistota
... dvě hlavní ložiska, zase by vydržela minimálně 200tis. km, ostatní ložiska jsou netknutá
... pístní kroužky
... řetěz a napínák, zase jen pro jistotu
... těsnění pod hlavu

... Generálka hlavy motoru mě nakonec donutila vyměnit...
... vodítka výfukových ventilů, vůle minimální, ale když se to dělalo :) vydrželo by to ještě hodně
... dva sací ventily, jejich ohnutí bylo tak nepatrné, že si ho nikdo hned nevšimnul a zjistilo se až při přesné kontrole na soustruhu

Opravdu na takto zatěžovaný motor, docela spokojenost...

Všechno dám do takového článku o stavbě a repasi motoru :), pokud bude zájem ...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Životnost motoru K20A

Příspěvekod IMAM55 v pon 04. led 2010 19:31:16

no mne by to dosti zajimalo, hlavne kdyz ty to tak hezky rozepises, ze se to pak krasne cte :) mohl bys napsat treba cenove co jak stalo.
IMAM55
 


Zpět na Motor, ECU

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron