Nové podvozky v nabídce - XYZ Racing

Nové podvozky v nabídce - XYZ Racing

Příspěvekod dany v čtv 19. lis 2009 1:27:11

Na základě hodně dobré spolupráce s Taiwanským výrobcem závodních dílů, došlo k dohodě a stali jsme se oficiálně dealerem pro českou a slovenskou republiku.

Normálně to samozřejmě není těžké, něco dovést z Taiwanu (a popřípadě z Číny), většinou pak je ale problém s kvalitou a nezkušenostech pouze "kopírovačů" z Číny :) (napadá mě třeba opěvované D2 racing nebo K-sport, které jen kopírují a jejich zkušenosti se závodním prostředím jsou nulové... http://www.proracing.cz/proracing/1-PRO ... nim-kopiim). Také já jsem byl původně dost skeptický a ke spolupráci s firmou XYZ racing mě dovedla až bezradnost s výrobou brzdičů v Čechách. Byly problémy hlavně s termíny a neochotou, dělat něco navíc, když jsme odebírali jen brzdiče a ostatní věci (kotouče, redukce a středy) si dělali sami. Někteří z Vás mou anabázi znají...

Problémy mě tedy dohnali k myšlence, obrátit se na tuto firmu. Znal jsem ji jako správný motoristický fanda z okruhových závodů WTCC, kde po dva roky sponzorovala team Alfa Romeo, čímž na druhou stranu získala obrovské zkušenosti ze závodního prostředí... Kontaktoval jsem ji tedy a již v prvopočátku mě zaujala jejich politika. Nicméně jsme se dohodli na spolupráci, já s pár lidmi z Čech, jsme jim nabídli výkresy inovace jejich brzdových třmenů, které oni aplikovali nejdříve pro nás a poté celkem logicky na celou jejich produkci :). Nicméně spolupráce byla velice oboustranně kladně hodnocena (nebyl problém s dodávání i samotných brzdičů, abychom si mohli kity kompletovat sami), dokonce se podařilo během roku udělat ještě jednu modifikaci, pro větší brzdové destičky, neboť v první evoluci jsem ještě uvažoval o použití původních rozměrů brzdových destiček ze čtyřpístů. Tyto se ukázali jako dostačující, ale poměrně náchylné na zacházení, takže se brzdná plocha destičky zvětšila o 40% (a zdražila), což má příznivý vliv na výdrž...

XYZ coilovers.jpg
XYZ coilovers.jpg (15.25 KiB) Zobrazeno 15185 krát

Ale zpátky k tlumičům. Současně také byla možnost vyzkoušet jejich podvozky. K těm jsem byl asi nejvíce skeptický. Při stavbě jednoho závodního CTR7G, ale došli peníze a nebylo možné koupit dražší podvozek, došlo tedy na dočasné řešení a použití podvozku XYZ RacingSpec. Nakonec nás podvozek všechny velice příjemně překvapil a celkem brzy se stal řešením finálním. Ve spolupráci s tvrdými stabilizátory se ukázal docela hodně slušný a snesl srovnání s daleko dražšími podvozky.

Díky spolupráci s XYZ racing, bylo možné bez problémů měnit charakteristiku tlumičů použitím jinak nastaveného tlumiče a jiných pružin. Díky tomu a díky pár kamarádům, kteří byli ochotni tyto tlumiče vyzkoušet na svých autech (tímto jim chci poděkovat), došlo k finálním modifikacím jak verze RacingSpec, tak i ale verze SuperSport. Nyní jsou tedy na cestě první kusy těchto finálně doladěných podvozků pro CTR7G. Jejich doladění probíhalo celou sezónu od března až do podzimu, sám doufám, že se to osvědčí a sám se už těším…

Teď již k samotným popisům toho, co z toho vzniklo…
Začneme tím, který je určen pro menší skupinu lidí a to RacingSpec:
- Základem je 45mm široká pístnice s tělem o průměru 51.5mm, navržená pro kratší chod a tvrdší charakteristiku podvozku
- Na tlumičích jsou kratší a tužší pružiny
- Konstrukce je monotuba s nastavením výšky vozu dolním závitem, přičemž pružina a výška vysunutí pístnice se nastavuje závitem horním. Stejný princip jako Tein Monoflex
- Tlumič má možnost jemného 30-i stupňového doladění podvozku
- Tlumič je dodáván včetně horního stavitelného unibalového uložení, takže již odpadá problém se složitým nastavením odklonů
- Tato varianta je vhodná hlavně pro závodní účely (kopec, okruh)

Tvrdá charakteristika tlumičů RacingSpec mě vedla k myšlence, doladit i podvozek SuperSport. Závodní opravdu moc na ježdění po městě a okresky není, jeho uplatnění je jinde. Vyměnili jsme tedy pružiny i na podvozku SuperSport, za ještě měkčí a tlumiče nechali nastavit ještě pro větší rozsah. Tlumiče vychází z RacingSpec, jen s jinou charakteristikou. Sám budu zvědav, jak se nám to povedlo…
- Základem je také 45mm široká pístnice s tělem o průměru 51.5mm, jen modifikovaná pro delší chod a měkčí charakteristiku podvozku. Široká pístnice (zase vlastně stejná jako u Tein Monoflex) je další nespornou výhodou oproti podvozkům nižší kategorie (jako KW var.2 a třeba Tein SuperStreet), přesněji pracuje a životnost bude určitě také vyšší
- Na tlumičích jsou delší a hlavně měkčí pružiny pro větší rozsah nastavení
- Konstrukce je monotuba s nastavením výšky vozu dolním závitem, přičemž pružina a výška vysunutí pístnice se nastavuje závitem horním. Stejný princip jako RacingSpec a třeba Tein Monoflex, což je asi největší výhoda proti konkurenci (KW var.2, Tein SuperStreet)
- Tlumič má možnost jemného 30-i stupňového doladění podvozku
- Tlumič je také dodáván včetně horního stavitelného unibalového uložení, takže již odpadá problém se složitým nastavením odklonů, což je další, u této kategorie tlumičů, ne úplně obvyklé
- Tato varianta je vhodná pro denní sportovní ježdění, s možností nastavení do města, okresky a klidně i na občasné výlety na okruhy a kopce. Doufám, že budou hodně dobré. Začnu tím, že dle mého skromného názoru, snesou srovnání s Tein SuperStreet, což je dobrý podvozek a navíc mají lepší konstrukci, unibaly v základu a lépe vyřešeno stavění výšky vozu...

Tlumiče jsme schopni dodat na téměř jakékoli auto (to platí teď i o brzdách), pokud již kit existuje přímo u XYZ racing, není to problém vůbec, pokud neexistuje, není problém ho nechat vyrobit (teď jsem třeba vyráběl brzdový s podvozkový kit na Acuru RSX typeS). Jedinou výhodou u CTR7G a CTR8G je, že na tyto auta dodávám za stejnou cenu mnou modifikované (a otestované) brzdové i podvozkové kity (případně na požádání i origo XYZ). U ostatních aut (což je pochopitelné) je otestované nemám, přesto ale po zkušenostech co jsem získal, se toho nebojím. Na ostatní auta tedy dodám kompletní kit XYZ racing, kterých mají v nabídce dost…

Samozřejmě budeme zajišťovat servis, repase a náhradní díly...

Aplikační katalog podvozků je na webu http://www.xyz-racing.cz

Na závodním CTR7G má celou sezónu podvozek RacingSpec třeba Miro, hodně lidem známý z Piešťan. Testování finálně odladěného podvozku SuperSport na CTR7G jsem nabídl Lokovi a na CTR8G dostal nabídku Babo, závodní variantu odzkouší na 7G Saty a na 8G pravděpodobně Kaufi…
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod Saty v čtv 19. lis 2009 2:10:55

Tak a je to venku, takove tajne informace pred sezonou :lol:

Uz se tesim jak bude na aute a hlavne jak bude fungovat.
Se seriovym podvozkem jsem odjel celou sezonu a nemuzu na nej rict nic spatneho, po vymene stabilizatoru sla znat vyrzne lepsi stabilita pri prujezdu dvou po sobe jdoucich opacnych zatacek, jsem zvedav jak se projevi na chovani auta tento novy podvozek.

Doufam ze po odladeni motoru a podvozku bude Baba za 2:35 (co myslis babo?) :mrgreen:
tel.608641981
Saty
 
Příspěvky: 360
Registrován: úte 17. bře 2009 12:20:41
Bydliště: Veřovice

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod Nesva v čtv 19. lis 2009 10:00:53

No ceny to sou z říše snů a jestli jsou ty podvozky dle popisu aji tak dobré....no začínám šetřit :)
black CTR 7G 30th edition
Uživatelský avatar
Nesva
 
Příspěvky: 99
Registrován: čtv 06. srp 2009 10:15:53
Bydliště: Brno

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod dany v pát 20. lis 2009 0:05:08

Co znamenají zkratky horních uložení...
P : Pillow Ball Top Mount
A : Aluminum Top Mount
OE : Standard Top Mount

EDIT, kterým činím doplnění na základě dotazů:
- Pokud je horní uložení Pillow Ball, odklony se dají nastavovat plynule, není tam žádné skokové nastavení...
- Všechno zboží je nové, nikoli použité !!!
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod thomaZP v pát 04. pro 2009 23:49:00

Škoda, že nemají na Civic FK2. Úspora 15k oproti KW V2 je slušná. :cry:
thomaZP
 

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod dany v pát 04. pro 2009 23:59:50

Pokud nenajdete v katalogu přesně svůj typ auta a máte zájem, není problém mi napsat, kit buď přizpůsobím, nebo nechám vyrobit. Cena zústává stejná...
Tohle pro mě není problém...
Speciálně díky kompletní nastavitelnosti lze podvozek z FN2 aplikovat i na FK1, FK2, FK3 i FN1 ;)
Dále třeba podvozek z EP3 se dá v pohodě aplikovat na EP2 a dokonce už mám i variantu pro EP1, a ostatní 4D, 5D a coupe Civiců 7G...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod dany v pát 12. úno 2010 16:36:42

Další zdražení sad bude od 1.3.2010, následující zdražení hned od 1.4.2010 a plné ceny od 1.5.2010...
Objednávky za levnější ceny budou uzavírány 28.2.2010, 30.3.2010, 30.4.2010...
Pokud tedy někdo váhá, ale nadruhou stranu o koupi vážně uvažuje, je nejvyšší čas mě kontaktovat a pokusíme se dohodnout. Jsem přístupný dohodám...

Aktuální ceny jsou na webu www.XYZ-racing.cz v sekci ceník...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod Marfi v pát 19. úno 2010 19:40:52

Tak už je doma díky Dany.Ted už se jen naučit ty zatáčky:-)

Obrázek
Uživatelský avatar
Marfi
 
Příspěvky: 213
Registrován: pon 15. pro 2008 12:39:26

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod padam v stř 24. bře 2010 10:19:13

Takže první hodnocení majitele podvozku XYZ SuperSport na CTR 8G...

Nevím vlastně co mám přesně hodnotit, v pár bodech bych jen shrnul: ;)
- XYZ SuperSport je tvrdší oproti sérii, ale nijak extrémní
- zadní náprava lépe kopíruje silnici, sériový efekt "rozhozeného zadku" na teréních vlnách je pryč
- na druhou stranu tím jak kopíruje silnici tak na delší teréní vlně dochází k nekomfortnímu rázu pokud se vlna trefí do amplitudy tlumičů (tzv. křup v zádech, např. na D8 u OMV)
- zaklekávání přední nápravy a boční náklony na jedno přední kolo jsou pryč
- obecně bych řekl, že se mi podvozek líbí, ale na úplně každodenní ježdění mu chybí možnost nastavení úplně do měkka (aspoň na úroveň série). Co se týká měkkosti tak bych to viděl tak na 85-90%, těžko se to odhaduje, prostě ještě kousek chybí a byla by to série.
- co se týká okruhu tak při nastavení 12kliků (od tvrda) mi to přišlo super, žádné zaklekání, zadek neutrhnutelný. Při nastavení 0 kliků (úplně trvdo) mi už přišlo, že se moc přenášejí vibrace od drobných nerovností vozovky.

Ještě abych nezapomněl, asi vzhledem k unibalům se přenáší do šasi více vibrací, takže mi začal drnčet při 7.000+ ot. nějaký plast v palubce, až ho ale najdu a podlepím tak by to mělo být ok.
Uživatelský avatar
padam
 
Příspěvky: 126
Registrován: pon 09. úno 2009 9:43:05

Re: Nové podvozky v nabídce

Příspěvekod Nesva v pát 26. bře 2010 11:37:18

Zareaguju z pohledu majitele CTR 7G...

V CTR 8G jsem ještě nejel, ale obecně je podvozek 8G považován za tvrdší, proto mě trochu překvapuje, že se ti zdá XYZ i v nejměkčím nastavení tvrdší. Já začal s měkčím nastavením 24 kliků od tvrda (předek i zadek) a tvrdost mi přišla zhruba na stejné úrovni jako série - samozřejmě s trochu jinou charakteristikou.
- ano podvozek určitě líp kopíruje vozovku a vím o každým kamínku pod koly, ale v případě přejezdu větších nerovností rázy lépe absorbuje - bych tak řekl, že jim usekává špice, takže např. při přejezdu kolejí v Brně na Poříčí (u Ronda) už nemám pocit, že mě vypadne čelní okno.
- na normální silnici se ale asi opravdu jeví jako tvrdší, jak už sem psal asi hlavně tím, že se pořád něco děje a je cítit každá nerovnost. Tím ale poskytuje lepší zpětnou vazbu a pocit "soužití" s autem
- náklony - to je hlavní věc, proč jsem chtěl opustit seriovej podvozek a XYZ vyzkoušet. Série se přece jenom nakláněla (i s přitvrzeným zadním stabíkem) a mě za volantem chyběl pocit jistoty. Náklony jsou nyní opravdu potlačeny na minimum a při přitvrzení na 10kliků od tvrda je to přesně VONO :) . Podvozek přitvrdí jen trochu, ale pocit jistoty za volantem je oproti sérii úplně jinde (pánové prominou, ale už se v tom autě cítím skoro tak jistě jako v ACCO s továrním SHOWA podvozkem, kterej se myslím hodně poved a vzhledem k tomu, že v CTR se vše děje při "trochu jiných" rychlostech tak to beru jako velkej kompliment)
- drnčení plastů v palubce? Co to je? :D
black CTR 7G 30th edition
Uživatelský avatar
Nesva
 
Příspěvky: 99
Registrován: čtv 06. srp 2009 10:15:53
Bydliště: Brno

Další

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků

cron