Ondras píše:* 1. Vnější deska výrazně rozpraskaná po okrajích, vnitřní (u pístku) popraskání minimální.
Diky konstrukci dochazi opravdu k nerovnomernemu rozlozeni brzdneho ucinku, jak psal Babo, a kdyz se na to podivas, zjistis, ze na vnitrni strane ten pistek tlaci spis na stred desky a na venkovni strane ty "packy" tlaci vic na okraje, Proto praskaji vic. Jinak primarni problem je samozrejme prehrati...
Ondras píše:* 2. Desky jsou sjeté šikmo, více na horní straně (ve smyslu montáže ve třmenu). Řečí čísel: vnější deska 5.5mm dole, 4.5mm nahoře, vnitřní dole 6mm, nahoře 5mm. Oba čepy třmenů jsou promazány a pohybují se volně. Je mi divné, že více je to sjeté nahoře, spíše bych to čekal dole na náběžné hraně. Jaká je vlastně tloušťka masa nové desky?
Ano, vetsinou to je na nabezne hrane, hlavne jsem se s tim potykal na vicepistech, ale uz jsem videl i tohle.
Sila desticky 1.11 pro CTR predni ... 16mm (samotne brzdove oblozeni pak 10mm)
Ja osobne doporucuju menit desky v pripade, kdy sila jejich brzdoveho oblozeni klesne na 40% minimalne pak 30%. Pod touto silou brzdneho materialu dochazi k nadmernemu prehrivani a zbytecne se prehrivaji a nici kotouce. Takze vlastne dle mych meritek jsi na konci zivotnosti desek, ale tech 6mm je skoda...
Ondras píše:* 3. Na vnější desce na pravé straně odpadla po demontáži dolní/náběžná polovina obložení(!). Neodtrhla se od nosné desky, ale praskla zhruba v polovině výšky masa.
Praskla zhruba 2mm nad deskou v miste, do ktereho je nova deska ve stredu nariznuta. Proto tohle misto, jinak je to zase znamka prehrati desky.
Ondras píše:* 4. Desky docela prášily, jak moc v Piešťanech nevím, jel jsem je na tmavě šedých kolech, ale na Slovakiaringu byla kola opravdu hodně špinavá, přitom satyho kola se nešpinila.
Desky byli z Piestan prehrate po vychladnuti doslo k pretvrdnuti a zacali se drolit, proto vic spinili...
Ondras píše:Čím to může být způsobeno? Přehřátí? Nesprávné zajetí? Proč se sjíždí šikmo? Yellowstuff šly až k nule v podstatě rovnoměrně.
EBC YS se sice sjizdeji rovnomerne, ale maji daleko mensi brzdny ucinek, tim nedovoli zase az tak vysoke prehrati, nicmene treba me na vicepistech se podari YS prehrat, jejich zivotnost v Moste pak byla 25mm do totalni destrukce
Jeste je otazka, jestli si YS jel i se slickama. Po aplikaci slicku je to namahani uplne jinde...
Ondras píše:* 1. Zajetí. Nebylo na něj moc času, i místo asi bylo nevhodné. Nasadil jsem je v Piešťanech a první stint jel pomaleji a zkoušel jsem mnohokrát ostře krátce přibrzdit. Další stint už jsem jel naplno, brzdil jsem spíše intenzivněji, než pozvolna. Bohužel jsem je pak nezkontroloval, takže nevím jak vypadaly.
Jsou to zavodni desky, takze urychlene nasazeni neni takovy problem. Dulezite pro zivotnost je, jak jsem mockrat psal (je dobre si precist na foru tema, pripadne se me zeptat driv, nechci kazdemu vnucovat nazor, ale cim dal vic se ukazuje, ze to tak uplne jasne neni), zajet desky lehkym brzdenim (25x az 30x zabrzdit cca 50% tlakem na pedal v delce brzdeni cca 4s) a teprve potom jim dat poradny "kour". Optimalni je, po takovem "zahrati" ty desky jednou poradne prohrat zabrdenim z vysoke rychlosti az na nulu a nasledne je nechat vychladnout. Neni to vsak bezpodminecne nutne, osobne jsem nasadil DS1.11 v Piestanech 6.6. pred druhym stintem a tudiz jsem je nemohl take zajet a vydrzeli dost dlouho
Ondras píše:* 2. Kotouče byly po Yellowstuffech docela nadrážkované (soustředné rýhy) zřejmě jako následek nutnosti více tlačit na pedál. Po namontování DS1.11 se vrcholky rých začaly docela rychle otupovat, dnes už moc patrné nejsou. Pomůže před další sadou kotouče stočit, příp. koupit rovnou nové (což bych nerad, jsou letos nové, mají 14000km z toho ostrých 900, nekopou)?
Jj, mensi brzdy ucinek vyrovnavas vetsim tlakem na pedal, proto tady to melo byt opacne a na pedal bys mel tlacit jen tolik, kolik opravdu potrebujes, jinak to je zbytecne viz.
viewtopic.php?f=9&t=257 . Kotouce v zadnem pripade nestacet, akorat je znicis, nech je tak jak jsou a nasad nove desky. Dulezita je jen sila masa kotouce, aby se zase zbytecne neprehrivali, doporucuju sjeti kotoucu nekam na silu 23.5mm (pouzitelne minimum dle vyrobcu je 23mm). Jinak ten kotouc bude ve stredu projet trosku vic nez na kraji, diky zase nerovnomernemu rozlozeni brzdne sily...
Ondras píše:* 3. Asi nesmysl, ale zmíním to pro jistotu - kotouče nejsou k náboji připevněny šrouby. Při výměně jsem musel silně zarezlé originální šrouby odvrtat, jsou tedy nasazeny navolno a na místě je drží kolo.
Ja jinak kotouce ani nemontuju, prichycene to je jen kvuli lehci montazi, nema to vyrazny jiny duvod. To dle me nevadi...
Ondras píše:* 4. desky jsou do třmenů vloženy přímo, bez jakýchkoli plechů mezi třemen a deskou či pístkem a deskou.
YS maji kevlarovou desticku mezi destickou a trmenem, ty toti snase lepe vyssi teploty, respektive diky nizsimu koeficientu treni tak vysoke teploty nevznikaji, takze ta deska castecne snizuje teplo prenasene z desticek na brzdic a tim brzdovou kapalinu. Naopak u zavodnich desticek je spis potreba desticky chladit, takze se teplo odvadi z desky pres brzdic pryc. Nicmene teplotni rozdily nejsou nijak zavratne. Pokud ti nepropadaval pedal brzdy, nebyla ani brzdovka prehrata...