Historie CTR7g v rallye u nás",aneb Dannyho premiéra:)

Co se jinam nehodí, nebo případně nevejde

Historie CTR7g v rallye u nás",aneb Dannyho premiéra:)

Příspěvekod willy2.0 v čtv 01. říj 2009 15:53:01

Jelikož mě zajímalo,kdo vůbec první jel s CTR u nás rallye,nebyl sem línej a skoukl všechny výsledky MMČR a Sprintrallye" co se u nás jeli od roku 2001....viz.(eWRC results)
Takže sem začal sezonou 01,abych se do toho dostal trochu(a jelikož CTR se vyrábí od 09/2001),jeho premiéra v N3 tedy začla pochopitelně o něci později...
Uplně první Civicy Type-r EP3...měli premiéru na naší rallyscéně" 25.dubna 2002 při "Valašské Slovnaft Rally"...Brdo jak to letí,už je to skoro 8 let.
A prvními posádkami,které měli tu čest s novou zbraní do N3 vyject byli:
Jindřich Kunc-Palová M.,pak Antonín Tlusťák-Kouřil a v neposlední řadě Karel Soumar-Daniel Trnka(Danny:)!...
Takže Danny byl u premiéry CTR7g v rallye u nás:-)
Z toho navíc všechna auta byli z garáže pana Hasíka" a dá se říct i skoro všechny další CTR,který u nás jeli pak rally v příštích letech,byli připravovány taktéž fa Hasík"...Když na to tak koukám,hlavně on se zasloužil o to,že CTR se tady v závodech objevilo tolik...docela mě to překvapilo nevěděl sem to.Myslel sem,že bylo víc lidí co se o tohle zasloužily.
Až v poslední době ted se objevují CTRka i u jiných soukromníků" a bude to asi tím,že díly-resp.ty ladičský" sou dnes mnohem dostupnější na tuhle japonskou cirkulárku"..a viděj v CTR nevídanej potenciál,ale to auto ho mělo už tehdy v sérii...plno lidí to auto tehdy nedocenilo nebo se ho bálo co se týče servisu,nevím...Taky sem slyšel,že je třeba mnohem dražší jeho režie-při závodech(díly apod.) ,víc jak třeba u Clia,ale tomu se mi nechce věřit nebudou tam až takový rozdíly.Prostě za tohle zaslouží pan Hasík velký dík,udělal hodně pro tohle auto tady.....
Úplnej boom"CTR byli z mýho pohledu roky 02-03-04...kdy si novýho tajpára" postupně okusilo zhruba 16 jezdců...Někteří závodí pořád,někteří zmizeli v propadlišti dějin,ale určitě všichni vzpomínají na tohle auto rádi,pár jmen:Roubíček,Kunc,Vrbecký,Volf,Křížek,Trojanová,,Koukola,Mikula,Štěpán,Barták,Vladyka apod.)...
...Rok 2004 byl poslední kdy Danny" a Soumar jeli spolu a mám pocit,že to bylo taky naposledy kdy Danny seděl a navigoval v CTR??mám pravdu Dane??proč nesedneš zas do CTRka,myslím,že by ses svezl moc rád ne:-)!
Rok 2005...s CTR dál koketovali Vykydalová-Vyštejnová,Smékal(který dodnes spolu s Křížkem jezdí a sou hlavnímy-svými soupeři:)..Ale přijde mi,že rok 05 je takovej nejvíc nemastnej co do účasti CTR...ale třeba u Clií Sport to bylo podobný...málo aut dojíždělo na bednu.
Musím říct že mi přijde,že obecně jak CTR od počátku tak i VTIčka 1.6 hodně diktovali ve svých skupinách a VTIčka diktujou furt...a dá se říct,že diktujou i CTRka když s tím jede pacient,obecně si myslím,že Clio je bezvadné na asfalt,ale jak tam bude někde bordel a nebo to bude větší letiště,ztrácí...
Byla doba...roky 01-05 kdy třeba jezdilo hrozně málo RS Sportů"a když už jeli,dojížděli daleko méně(dost techn.závad,nebo defektů) jak CTRka...mnohem horší výsledky měli,snad jen Roubíček a Talián uměli zaject a Roubíček to dokazuje dodnes.
CTR měli jasnou převahu kort v těhlech letech...
Musím taky říct,že třeba posádka Soumar-Trnka měli plno-dobře rozjetejch závodů a nej úspěch zažily asi v roce 04(celkově druzí na rallysprintech)ale řadu závodů,kort v roce 03...nedojeli pro techn.potíže,přicházeli o pěkné umístění nejen ve skupině,ale i na konci roku,ale jak se říká i tohle je rally.....:/
Za další,je pěkně vidět,že CTR okamžitě nahradilo Hondu Integru Type-R ve výsledkách....
Taky lze vyčíst,že pár jezdců dobře prohlédlo potenciál CTR a docela rychle se v něm našlo:)...I spousta jezdců co dřív jezdilo Clio Williams apod.nebo VTička a chtěli do N3,přesedlali pak na CTR...ale opravdu rychle s ním všichni nejeli a mnohdy co sem koukal byli i pak překonáni jezdcema právě na Vtičku,což je pořád rychlé auto na rally,až mi to hlava nebere...
Dobré výsledky s CTR měli pravidelně hlavně Soumar,Vrbecký,Tlusták,Kunc a pak v posledních letech Smékal,Křížek..dobře s ním jel i Čermák předloni...
V roce 07 ho měl tedy na tři závody Pepa Čermák,který dnes jezdí Clio Sport a pokad dojede je na první místo-bohužel jezdí,ale zatím stylem "věnec nebo kotrmelec(nicméně 2 závody ze třech tehdy Čermák proměnil s CTR ve vítěztví a to je hodně dobré!)..Škoda,že s ním nejezdí nadále,třeba by tak neboural ...je moc divokej a ten malej rozvor nemůže zkrotit furt,když dojede je to děsná střelba...řekl bych že jede za možnostma toho auta prostě...Každopádně umí,jen jede šílený tempo janek:)
Řekl bych že po posledních letech menší letargie,kdy mi přijde že skupina N3 skomírala malinko občas,sou tady roky 2008 a 2009 a musím říct,že je to lepší mnohem než to co bylo v letech 05-07...Kdy se třeba experimentovalo i s 206 Peugeotama apod. a který dokonce i vyhrávali skupinu,bohužel i na konci roku...Hodně dojížděli slušně a standartně Clia a CTR bylo jak máku".....
Po těhlech letech je tady konečně novej vzduch"a roky 08/09 ....přitáhnou spoustu nových aut,dá se říct,nejen do N3 skupiny,ale obecně...Zaplatpánbůh za to:)
Rok 2008 tedy konečně další boom":nový jezdci Pelech,Koudela,Tomáš Kotek(bohužel jen jeden start),Adolf(taky jen pár startů,ted jezdí Myš),dále Vodička(ten pronajímá 3kusy CTR dokonce:),potom Richard Kirnig,Hubáček všichni CTR7g...pak Hrubý(new Clio Sport)apod.. a pravidelně jezdí do toho Smékal a Křížek,který to zatím řežou a do toho Roubíček na Cliu kterej jezdí furt parádně...Takže co se týče CTRka,trošku zas nahlodávaj klíštata",který od toho roku 05 převládali tak trochu....nevím čím to bylo,fakt nevím proč je tady spíš oblíbený RS,jestli sou díly a servis opravdu dostupnější,ale přeci pokad chci ject a vítězit volím to nej a největší potenciál vidím v CTRku....Ale samozřejmě i s Cliem lze vyhrávat a je to moc pěkný svezení,jen se dost nadřeš a někdy to nestačí prostě:)
Byl bych rád Dany,když něco doplníš nebo i opravíš...
A taky budu rád za to cd-dvd jak sme se domlouvali na něm,prosím vypal mi ho budu přesštastnej!
willy2.0
 

Re: Historie CTR7g v rallye u nás",aneb Dannyho premiéra:)

Příspěvekod dany v čtv 01. říj 2009 19:50:04

Auta byli relativně hotová dříve, ale na první dva závody nemohli vyjet. První závod ještě nebyla kompletní homologace a auta by nedostala povolení FIA ke startu, možná na rally sprint, lokální soutěž, jenže mi začínali (respektive nezačínali) Šumavou. Na druhý podnik jsme pro změnu nedostali povolení od Hondy ČR, neboť když už se premiéra v rally posunula, bylo rozhodnuto, že auta vyjedou až po oficiálním představení CTR, které proběhlo v březnu 2002 na letišti v Hořovicích. Proto se začínalo až tím třetím podnikem...
První závody byli auta sériová, postupně se upravovala a závod od závodu přibývalo úprav (převody, stálý převod, svorný diferák, ...) Auto bylo hotové až koncem roku. Neustále však s 200HP a sériovou řídící jednotkou.
Jiná elektronika přišla až koncem roku 2003 a my s Karlem jsme ji vyzkoušeli až koncem roku 2004... První měl upravený motor Křížek a výkon N3 auta se vyšplhal na 230HP a 215Nm...
Problém nás byl, že jsme vlastně neustále testovali nové věci, za to jsme měli lepší podmínky, ale také nás to stálo hodně technických závad :( Auta se vychytala až během roku 2004, což nám umožnilo dosáhnout titulu vicemistr rallysprintu...
Vývoj byl zdlouhavý a problematický, přesto to byla nádherná doba, plná nadšení. Největší rozdíl oproti dnešku byl hlavně v rozdílech mezi posádkami. Pokud se podíváte na výsledky, auta i posádky byli daleko vyrovnanější a v cíli velkých a dlouhých závodů mnohdy dělili posádky vteřiny, nikoli jako dnes minuty :) bojovalo celou soutěž, nikoli pár rychlostek jako dnes, zbytek se už dojíždí, protože rozdíly jsou moc veliké...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Historie CTR7g v rallye u nás",aneb Dannyho premiéra:)

Příspěvekod Saty v čtv 01. říj 2009 21:36:48

Rally beru jako TOP disciplinu, mit finance tak bych do toho i sel. Okruh me az tak moc nebere.
Podle me jediny auto motoristicky sport, ktery jde delat na slusne urovni za relativne male penize jsou vrchy. To co na okruhu znicim za zavod, mi na vrchach vydrzi na sezonu. A jede se naplno porad, libi se mi ty rozdily setin vterin, ktere mezi sebou nahanime, zavod je sice kratky, ale je to o 100% soustredeni a vyvarovani se chyb. I sebemensi chybicka vetsinou znamena propad na vysledove listine.
tel.608641981
Saty
 
Příspěvky: 360
Registrován: úte 17. bře 2009 12:20:41
Bydliště: Veřovice

Re: Historie CTR7g v rallye u nás",aneb Dannyho premiéra:)

Příspěvekod willy2.0 v čtv 01. říj 2009 21:41:41

Aha tak to je hustý,takže auta tady byli mnohem,mnohem dřív...:)
Upřímně ti to závidím Dany,tu dobu...sou to vzpomínky na celej život a moc hezký...moc,strašně ti to závidím!!
Koukal sem,Barumku" ste jeli v CTR dvakrát(v letech 02 a 03...04 už ne,to ste jeli "jen" sprinty),jo to měla ještě okolo 300km...dnes má okolo 250km....
Ježiši 300km rychlosek,to je nářez.... :shock:
Věřím,že to dřív bylo vyrovnanější a i dík určitýmu vývoji aut a i Clio bylo v té době nováček"vlastně...
To muselo mít štávu"dřív v podobě toho,že se určitě hodně vymýšlelo a zkoušeli pořád nový věci",přesně jak si napsal...Což dělalo starosti někdy,ale určitě mnohdy i radost a český lidi sou šikovný...Dneska to...to kouzlo" svým způsobem pominulo,tyhle překážky dneska neexistujou,dá se vlastně říct,že v domácích podmínkách i úplnej amatér a člověk kterej nemá zkušenosti moc,si může doma" postavit perfektní N3 nebo A7 CTR třeba ...:lol: ....
To je neuvěřitelný,na jednu stranu je to dobré,na tu druhou si myslím,že ne...a narážím tím na ty velké rozdíly mezi časy"u jezdců,o kterých píšeš...
Přijde mi,že dřív se to jezdilo srdcem a jezdily to fakt lidi který strašně chtěli...a překonali i ty překážky který byli dřív(nedostupnost dílů,vůbec aut asi,vše bylo určitě mnohem dražší a nikdo pořádně nevěděl jak to bude fungovat na autě,experimentovalo se,vůbec bylo to vše daleko dobrodružnější určitě:))...a horší technika se doháněla jistě rukama...a dnes??
...Můžeš mít špičkový áčko,třeba Clio R3,nebo S1600ku a jezdíš horší časy jak Vtička"....tak tohle není rallyjezdec,tohle je pojízdná reklama :( (a na tohle asi i narážíš...
Prostě chápu,že dřív to opravdu byla snad u všech otázka toho,že ten sport měli strašně rádi...ale dnes tam najdeš velký rozdíly" a mnohdy je to jen sport,který dělaj lidi jen proto,že na tom maj prachy...A proto se vytratila asi i ta přátelská atmosféra trošku....A týká se to všeho i kopců...nejhorší je,že tam ty lidi nemůžou být ani moc na co namyšlený a přesto mnohdy sou...Tohle škoda a nechápu to.
Proto si vážím třeba Vaška,úplně z něj cejtím to,jak žije starou školou,miluje ten šrumec okolo....je to fakt pacient,má to rád,klidně se hodí do monterek a vleze si pod auto a tak to má bejt...přímo to z něj čiší.
Myslím si,že ty rozestupy sou hlavně v N4kách...Tam dokáže a chce ject s Myší fakt vše"co má ruce:-))))
A proto se strašně těším vždy hlavně na dvoukolky...Třeba S1600 sou vyrovnané,ikdyž jich jede strašně málo a chápu to... a R-trojky taky slušný(ale,už je to poměrně drahý závodění stejně jak ta S1600,min.pořizovačka auta je z jinýho světa pro normál jedince,provoz už je lepší jak u té S1600)
...Osobně se mi asi nejvíc líbí R2(Ty Citroni se naháněj slušně a pěkně se na to kouká),pak klasika N3(tam mi přijde že s CTR chtěj ject jen dva zatím furt a někdy do toho promluví klíště:) a N2jky,ty Vti"... tam je to hodně vyrovnaný a už strašně dlouho a někdy sou vysoko i v absolut.pořadí...
Obecně,ty nižší třídy sou zajímavější pro mě,je to dostupný poměrně a je to pěkný závodění,uječený atmosféry:)
Sem rád,že jede spousta nových aut jak sem řekl..už to jeden čas vypadalo blbě,samej myšák,v nižších třídách skoro nic novýho...V tomhle ohledu je to ted lepší,tak snad se to časem vytříbí ještě k lepšímu,co se týče odvahy a charakteru některých jezdců:lol:
A otázka na závěr?kdy tě uvidím zas v soutěžním autě Dany,jako navigátora,máš velký zkušenosti...Potažmo tedy v CTR,neříkej,že tě to neláká??!
willy2.0
 

Re: Historie CTR7g v rallye u nás",aneb Dannyho premiéra:)

Příspěvekod dany v čtv 01. říj 2009 21:56:17

Jinak, CTR přišli do Hasíkovi dílny na konci roku 2001, ještě v době, kdy novináři u nás žádné neviděli :)
Všechny přesuny aut se dělali v noci, aby to novináři nevyštrachali a nebyl z toho průser, protože to byla hlavní podmínka Hondy, že se neobjeví žádná fotka auta dříve, než na oficiálním představení. Utajit to nebylo vůbec jednoduché :)
Stavěli se tři stejná auta a cena investice do jednoho poskládaného (dodělaného a doladěného) se koncem roku 2002 pohybovala přes 1.5mil. Kč :)

Letos pojedu jen Bohemku za 14dnů, třeba mi to Karel i na chvíli půjčí :lol:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Historie CTR7g v rallye u nás",aneb Dannyho premiéra:)

Příspěvekod willy2.0 v čtv 01. říj 2009 22:02:35

Kopce nejsou vůbec špatné,ale musí bejt soupeři...aspon dva jinak tě to musí rychle omrzet...osobně sem měl takovej pocit loni,sem si říkal co to je za opičárnu,když udělám takovejch chyb v jízdě,vůbec nejedu čistou stopu,všude jak komediant,ikdyž nasazení bylo.... a stejně pak za mnou přijde chlap co to jel předemnou dvakrát,má mnohem lepší auto a ptá se mě co v tom autě mám,že tak letím...koukal pod to(fakt nevím co tam hledal):)))
Pokad si furt jezdíš pro pohár nemůže tě to dlouho bavit...Mě to přijde morálně...jakoby uhozený strašně levný"(mluvím za sebe ne za tvoje výsledky),ikdyž nahánění i setiny to je fajn a chápu jak to myslíš...ale za mě a v tom mám,už jasno...radši budu dostávat na RC v rally"(kde startovný je okolo 4tis,tedy o litr dražší jen jak ZAV a přitom na tebe čeká mnohem víc")budu dostávat od MBéček(páč tam jedou všichni kudlu,i s horšímy auty)..a mnohdy nechápu co dokážou s nima,to myslím pozitivně :lol:
...A budu vědět,že si tam můžu občas taky skočit s autem trošku,nebo že mě čeká nějaká slušná krize klidně(jen to z tebe udělá lepšího řidiče dle mě)...a to mám rád,potřebuju ject rychle a všude,musí to mít grády,pak to je ono!
Vrchy sou fajn,ale popravdě,než porážet někoho furt...klido si natankuju a pojedu se svézt s kamaridy někam na okrsku,prostě tohle rychle prohlídnu"...a nechci bejt jako ti někteří mistři vrchů co se pak kasaj,jezděj to x let a myslej si,že sou Colin Mcrae...nechci.To mě přijde děsně směšný,styděl bych se za sebe...a děsně mě mrzí,že mezi takovejma je i jeden známej a nechápu ho,ještě pak vždy napíše,že děkuje a že mu to nedali zadarmo,že to bylo pěkný závodění a sám ví dopředu jak to dopadne,no to je děs.
Chci ject rally,to je pro mě maximum...ikdybych to měl rozstřelit,to má pro mě kouzlo strašně moc,radši bych jel třeba jeden,dva český oficiální rallysprinty v sezoně" s CTR a skončil klidně poslední vždy,nežli x závodů do vrchu za rok....to je moje úvaha,jen moje.Nákladově to vyjde nakonec stejně a přitom si na to šáhneš a zkusíš co je v tobě.
Uvidíš sám,jak dlouho tě to bude bavit.....Ale určitě je to příjemnej víkend proč ne,ale beru to jako tréning,jako to,že ztratíš po pár závodech nervozitu a pak můžeš ject víc hlavou,ale úplně jiný závody"...
Je tam velký nasazení na kopci,to mě baví...ale rovněž bych ho stejně tak chtěl rozdělit do víc rz",vác se prostě svézt a nečekat
Naposledy upravil willy2.0 dne čtv 01. říj 2009 22:24:40, celkově upraveno 1
willy2.0
 

Re: Historie CTR7g v rallye u nás",aneb Dannyho premiéra:)

Příspěvekod willy2.0 v čtv 01. říj 2009 22:19:42

dany píše:Jinak, CTR přišli do Hasíkovi dílny na konci roku 2001, ještě v době, kdy novináři u nás žádné neviděli :)
Všechny přesuny aut se dělali v noci, aby to novináři nevyštrachali a nebyl z toho průser, protože to byla hlavní podmínka Hondy, že se neobjeví žádná fotka auta dříve, než na oficiálním představení. Utajit to nebylo vůbec jednoduché :)
Stavěli se tři stejná auta a cena investice do jednoho poskládaného (dodělaného a doladěného) se koncem roku 2002 pohybovala přes 1.5mil. Kč :)

Letos pojedu jen Bohemku za 14dnů, třeba mi to Karel i na chvíli půjčí :lol:

V noci aby to nikdo neviděl,to je hustý:)
1,5 milionu je i dnes masakr za N3 :shock: :shock: Tak to je síla,je vidět,jak to dřív všechno bylo mín dostupný a mnohem dražší..
Já seděl poprvý v CTR na autosalonu v roce 02" na podzim,to mi paní povídala" jaká je to novinka a vy,už ste v tom drandily ná závodech(mě čekali ještě 2roky ve škole :lol:
Takže jedeš Bohemku,no koukám na to,kurna dneska sem zrovna na to koukal byla uzávěrka přihlášek jak sem tě mohl přehlídnout!!!! :o
Doprčic tak to je nářez to se těším a o důvod víc,abych sezonu zakončil Bohemkou,chci vás vidět v akci!!!
Budete asi svádět souboj hlavně s Trojanem a Tomkem...tak sem zvědavej.Mohli by ste je teoreticky i poject si myslím,každopádně tedy po dlouhé době usednutí opět do závodního CTR a ještě áčkový,masakr moc se těším :D !!no jak sem to mohl v tý přihlášce přehlídnout :lol: !!
kurnáááááááááá :D Nesháníte kuchařku nebo mechanika :oops: :lol: ?????
a máte 10tku,startujete před Tarabusem ooohh :oops:
willy2.0
 


Zpět na Volný pokec

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 6 návštevníků

cron