Ano, presne tak. Podstatne je, ze patri do te kategorie, kterou jsem od oleje pozadoval.dany píše:Jen chci ještě podotknout, že HTHS 3.5 musí splňovat i olej střední kategorie A2/B2, což jsou skoro všechny oleje. Oleje pro vyšší zatížení kategorie A3/B3, kam určitě spadá jak Motul, tak Castrol a spousta dnes již dalších olejů, musí mít HTHS také minimálně 3.5 mPa.s, takže 3.61 mPa.s není rozhodně super špička...
dany píše:Jediné, co jsem našel je, že pro BMW "M"-modely vyžadovali HTHS minimálně 3.8 mPa.s a jeden z mála, kdo to splňoval, byl právě Castrol 10W60, proto byl také doporučen koncernem BMW do modelů "M-power". Na etiketě Castrolu je přímo uvedeno doporučeno do M3, M5, Z4M a další... Může to však být samo zase jen marketingový tah...
M-kove motory patri mezi to nej co na zemekouli najdes, takze verim tomu, ze uplnej srac by nedoporucovali - to je jasny. Marketing v tom bude taky. Ale nechapu, proc udaj o HTHS nechteji zverejnit - duvod mi neni jasny.
dany píše:Jinak dle mě, jestli jsem to správně pohopil, je horní index, volně přeloženo, maximální teplota, kterou olej vydrží, aniž by začal měnit své vlastnosti, ať již konzistence, vizkozity či síly filmu... Tudíž těch 40st. rozdílu znát někde musí a to může být právě důvod, proč se na okruhu zvedne spotřeba oleje 5W40, on se vlastně vysokou teplotou začne "spalovat"
To je k zamysleni, na prvni pohled to tak vypada...