No tak uz som to tu trochu raz riesil, ale v podstate sa to skor otocilo na riesenie, ake disky su idealne pre CTR.
Este by som sa chcel pobavit ale aky ma vplyv na jazdne vlastnosti rozsirenie napravy. Teda za okolnosti, ze menime tovarenske nastavenie uz len za cenu podloziek, alebo znizeneho ET (ci srisich diskov). Kamarat mi raz vysvetloval, ze bez zmeny geometrie je vyraznejsie rozsirenie pomerne nebezpecne.
Pozitiva: na pruziny zacne posobit vacsia paka, lepsie sa stalcaju, auto lepsie pruzi
Negatvia: Zmeni sa hodnota geometrie polomer riadenia . ten je u FWD vzdy negativny, stred dotykovej plochy penumatiky sa nachadza od osi riadenia smerom dovnutra . Zvacsenim rozchodu kol sa casto dostane az do kladnej hodnoty a to vraj nie je dobre, zmensi sa stabilita vozdila. A ked je polomer riadenia kladny, sily, co mali povodne posobit stabilizujuco, zacnu posobit naopak a zhorsuju smerovu stabilitu vozidla (tomuto uz ale nerozumiem dostatocne technicky, len reprodukujem) .
Zaver ale bol, ze rozsirenie len za cenu ET prilis nema, lebo ak sa to spravi decentne (5mm-10mm), tak nie je citit rozdiel ziaden, ale geomtria sa uz rozhodi. Pri vyraznejsom sa geometria zmeni vyrazne a to je nezelane, minimalne pre bezne jazdenie. Otazka je na kolko to je teoeria a co hovori prax
Su samozrejme vynimky, trebars postavenie CTR 7G "do obdlznika" pouzitim v zadu diskov s nizsim pneu - o tom som viackrat pocul od skusenych ludi (ano aj od Danyho), ze to vyrazne ukludni auto...