Spolehlivost dílů aut

Co se jinam nehodí, nebo případně nevejde

Re: P: BREMBO Grand turismo Kit pro CTR EP3/FN2, Civic 8G FK1-3

Příspěvekod dany v sob 26. zář 2009 13:13:53

Jinak jediné, co mě nějaký pán na autofun vytknul, musím říci, že má pravdu, je používání názvu, stejně jako používáš špatně ty, "samosvorný diferenciál". Má pravdu, že tyto diferenciály nejsou samosvorné a ke svornosti potřebují nějaký moment vyvolaný rozdílem rychlostí poloos, takže dle jeho doporučení, používám již několik měsíců názvu "svorný", nikoli samosvorný...

Jako automechanik bys měl vědět, že rozdíl v těch diferenciálem není na obalu, všechny vypadají téměř stejně, který můžu nafotit, ale uvnitř v konstrukci a kvůli focení jsem ho opravdu nerozebíral. Detailní informace jsou v článku přímo k tomu diferáku...

Další nepřesnosti a nejasnosti v diferenciálech si nejsem vědom, pouč mě a ukaž, kde se mýlím...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: P: BREMBO Grand turismo Kit pro CTR EP3/FN2, Civic 8G FK1-3

Příspěvekod dany v sob 26. zář 2009 13:57:44

willy2.0 píše:
dany píše:Lozisko v CTR ma daleko vetsi sirku a prumer nez v renaultu (alespon Cliu) takze vydrzi o hodne dele, na to nemusim byt automechanik...


Tohle je jen domněnka nemáš pravdu...Víš jaká je to páka na tý nápravě,je úplně jedno jestli ložisko má větší průměr o něco...To ložisko,se vyrábí na nějaký spočítaný namáhání...axiální,radiální a kdovíjaký ještě,už si to nepamatuju,ale dohledám to v učebnicích co ještě mám:)))...a tím že to pozměníš,podložkou...to zazdíš stejně pořád,je to mnohem víc namáhaný.
Sou prostě věci,který sou pro mě důležitější a chci,aby měli správnou funkci a vydrželi a nebudu je měnit,ale zkoušet se má vše..takže at si každej dělá co chce,je to jen můj názor.
Jinak rozměry ložiska na CTR vnějš.průměr 84mm/vnitř.pr.45/šířka 40mm
ložisko Clia Sport 72mm/vnitř.pr.37/šířka 37mm
Máš pocit,že ložisko na CTR je předimenzovaný nějak?myslím,že ne.Centimetr na celým obvodu a o 3mm větší šířka,není nic většího,spíš vidíš,že sou skoro stejné a to Clio vozí jen 15ctky,resp.16kola...takže těch 72mm je pro mě pěknejch,nevěděl sem to dohledal sem si to ted v mým katalogu,nechci chytračit,jen aby sme zas věděli víc,prostě ty podložky nemusím...Radši kolo jiný,dle mě menší zlo.


Ano, jsem trochu nepřesný. Pro páku na ložisko je nejdůležitější zatížení kolem. Takže jsem k tomu měl dodat, že díky tomu, že má CTR širší nápravu než Clio, které pak dohání šířku ET disku (to už neplatí u posledního modelu), což negativně působí a zvyšuje tak páku na ještě menší ložisko, to ložisko v CTR vydrží určitě déle. Omlouvám se za nepřesnost...

Dále má na páku (a tím i životnost) vliv i menší vnitřní průměr ložiska a to také není zanedbatelné... Souhlasím, že to je složitější a obecně to tak říct nejde, vyzkoušené je, že to ložisko u CTR podložku 15mm u nese...

Pokud to vezmu obecně, Honda nikdy, narozdíl od rencků, s životností ložisek problém neměla a je možné, že se jim to už daří vyřešit. Jak vydrželi ložiska na starých závodních Clio Sport vím, ale nehodlám se pořád hádat o nesmyslech.
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: P: BREMBO Grand turismo Kit pro CTR EP3/FN2, Civic 8G FK1-3

Příspěvekod willy2.0 v sob 26. zář 2009 14:53:09

JJ máš pravdu že ložiska odcházeli na renaultech...nevím čím to je přesně,ale autem ne,ložisko pro automobilku vyrábí nějaká značka,třeba INA,SKF,Ruville apod...chyba bude u nich asi,bude to nějak poddimenzovaný maličko.Třeba u Clia když si chtěl vzadu vyměnit kotouč,musíš ho vyměnit i s ložiskem,musím říct,že napříč tomu,stejně ty ložiska vzadu na Renaultech odcházeli hodně...nejen Clio to má takhle blbě pro mě řešený,radši mám ložisko,který se nelisuje do kotouče přímo,ale prostě je na náboji.
Už jen kvůli tomu,že potřebuješ třeba vyměnit kotouč a musíš k tomu koupit i ložiska,ikdyž sou třeba ještě dobré,to je k nasrán..:shock:
Vpředu taky odcházeli ložiska na Lagunách,meganech...to je fakt,ale myslím si,nevím,může to být zrovna kvalitou přímo ložisek,ted nevím kdo dodával do prvovýroby renaultu...
Určitě budu spíš věřit asi tomu,že v CTR je opravdu kvalitní ložisko-kvalitní japonskej výrobce,kterýho si Honda taky ohlídala" a proto ty problémy takový nemaj.
Třeba se říká,že prostě některý automobilky na tohle nedbaj moc...Třeba co se týče zavěšení,ramen,tak Loemfeder"dodává BMW...a to samé koupíš i v druhovýrobě,ale každej ti řekne,že už je to jiná jakost,že pro BMW dodaj lepší kvalitu tak kde to doprdele sme:(
Obecně musím říct,že je pravda,že Renaulty sou v konstrukci někdy zbytečně složitý a je tam plno serepetiček navíc...kort třeba new Megan nebo Clio,který má převzatou jeho přední nápravu...a najdeš tam plno potenciálních problémů(těch kostiček,vůbec dalších vyfikundacích),ale Renault byl v tomhle vždy složitej a co si budem povídat,automobilku neživý jen prodeje,ale hlavně ND...a servisy :lol:
Ale třeba i na CTR sou takový detaily,který sou zdrojem poruch,třeba to uložení poloosy,myslím pravý na ložisku jakoby,který není ničím chráněný...to taky není good,všude najdeš něco.
Celkově si myslím,ale že jak CTR tak i přímo auta od RS,sou docela vychytaný a držej...
Co s týče šotků se špérou,už nevím Dany,hele já ti napsal,že sem si v tom taky musel udělat pořádek...
Obecně mě vždy zajímá hlavně to co mám,takže si naštuduju co potřebuju...je mi třeba jedno jakou špéru má ITR...kdybych byl mehanik,zdokonalím se v tom,ale zatím mě zajímá to co řeším.
Třeba mám,ale pocit,že občas napíšeš že Quaife je špatný,proti té JDM špéře...Já si myslím,zas,že sou na tom podobně a že skutečně dobrá špéra,když,už jí budeš chtít bude vždy jen lamelová,tak,aby to mělo grády a fakt pořádnou svornost.Tudíž třeba to Cusco",bude stát teprve za hřích a tohle můžem vědět zas jen díky tobě,takže díky za to 8-)
willy2.0
 

Re: P: BREMBO Grand turismo Kit pro CTR EP3/FN2, Civic 8G FK1-3

Příspěvekod dany v sob 26. zář 2009 15:59:54

Jenže já řeknu, ta špéra je PODLE MĚ horší (myslím Quaife oproti JDM) hned také řeknu a vysvětlím proč (hlavně chování) a dám i pžíklad, že přestože má Quaife celoživotní záruku, jsou s ní i v Anglii problémy. To je rozdíl mezi námi, ty řekneš svou doměnku, tu ale prezentuješ jako obecný fakt a argumenty či vysvětlení chybí. Nic víc mi nevadí...

Jinak i SKF třeba v Hondě funguje dobře a to že by odcházelo prodloužení poloosy taky nevím...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: P: BREMBO Grand turismo Kit pro CTR EP3/FN2, Civic 8G FK1-3

Příspěvekod willy2.0 v sob 26. zář 2009 16:53:48

dany píše:Jenže já řeknu, ta špéra je PODLE MĚ horší (myslím Quaife oproti JDM) hned také řeknu a vysvětlím proč (hlavně chování) a dám i pžíklad, že přestože má Quaife celoživotní záruku, jsou s ní i v Anglii problémy. To je rozdíl mezi námi, ty řekneš svou doměnku, tu ale prezentuješ jako obecný fakt a argumenty či vysvětlení chybí. Nic víc mi nevadí...

Jinak i SKF třeba v Hondě funguje dobře a to že by odcházelo prodloužení poloosy taky nevím...

SKF dělá prvovýrobu do Hondy??nevím,oka tedy..SKF je super značka,jen píšu,že někdy,si prostě automobilka nadiktuje co nejlevnější podmínky(menší kvalitu třeba,o tom se samozřejmě nemluví,tohle mám přímo od výrobců ND,ze školení z kterejch to vypáčit jen tak nejde,ale občas se rádi pochlubí a pak člověk žasne nad tímhle byznysem a s olejema je to taky pěkná džungle:)))
...a pak to tak vypadá někdy...a třeba padaj ložiska,ikdyž to třeba ta značka dokáže velmi dobře vyrobit a SKF je prostě špička...
JJ nemám s ní zkušenosti...(japonskou hlavně)jen si prostě myslím,i dle toho co sem si zažil na chvíly v mostě na jiné(Quaife),že i trošku oddělaná špéra závodn"-lamelová...co sem zažil v exPetákovo Vti,mi víc tahala za ruce,utahovala zatáčku citelně...jak ta v Lokovo autě a cejtil sem,že mě někde pomůže,docela dobře...akorát už pracovala nárazově:-))ale bylo prostě cítit,ikdyž byla mírně jetá,že je to to správný,nežli nějaký Quaife a jemu podobný kopromisy",tak sem to myslel...Zhruba mám obrázek o tom,ale ještě potřebuju testovat a když něco chci,nechci kompromis a proto píšu...že třeba Cusco"bude trošku někde jinde,už jen kvůli konstrukci správný"se to dá prostě odhadnout,musí to fungovat,musí a dobře...a těším se,až si to budu moct zkusit.
willy2.0
 

Re: P: BREMBO Grand turismo Kit pro CTR EP3/FN2, Civic 8G FK1-3

Příspěvekod dany v sob 26. zář 2009 17:09:14

Píšu "i" nikde neříkám, že to je prvovýroba, jen znám lidi, kteří je tam mají místo originálu a fungují.
Čti pořádně...
Bylo to reakce, že svádíš výdrž ložisek u rencka na SKF, nic víc...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Správný olej pro Civic Type-R

Příspěvekod willy2.0 v sob 26. zář 2009 17:17:14

dany píše:Píšu "i" nikde neříkám, že to je prvovýroba, jen znám lidi, kteří je tam mají místo originálu a fungují.
Čti pořádně...
Bylo to reakce, že svádíš výdrž ložisek u rencka na SKF, nic víc...

Jj chápu,kdyby někdo chtěl ložisko umím to objednat(ale asi to nebude potřeba:)Jinak to uložení tý poloosy,má to víc automobilek takhle řešený...ale je blbý že to není nějak chráněný,obalem lepším,nějakou jakoby prachovkou...a bude to stát raketu,chtělo by to aspon spodní dekl pod motorem,nebo lyžinu :lol: ..ochránit to...jdou na to všechny sračky zespod:(
willy2.0
 

Re: Spolehlivost dílů aut

Příspěvekod willy2.0 v sob 26. zář 2009 17:50:29

Jinak už sem tady někde napsal(k tématu špéra)
tohle:
Jinak LSD je prostě zkratka pro jakoukoliv špéru ne?Limited sleep diferencial??omezený prokluz..konstrukčně pak můžeš mít lamelovou,šnekovou(Torsen),Helical(planetky)?---alespon co se pamatuju ze školy..
a tak by to mělo být..LSD je obecně zkratka pro špéru,pozor na to...
Pak máš teprv druhy,neboli různý konstrukce...
Takže LSD není jen droga,ale taky označení pro jakoukoliv špéru"...
a pak máš LSD-Helicall(novější Hondice,EP3 myslím),LSD-Torsen(to má ITR myslím) a lamelovou(ta správná:)..
poslední větu střílím od boku,nejsem si jistej jaký špéry sou v JDM a vůbec Hondicích,ale myslím,že nekecám snad?
willy2.0
 

Re: Spolehlivost dílů aut

Příspěvekod dany v sob 26. zář 2009 18:03:47

LSD jako označení pro každou špéru se používá jen v evropě, my jsme si to jaksi zjednodušili, že každá špéra omezuje jaksi prokluz...
Japonci původně používali název LSD pouze pro diferenciály, kde mělo technicky co prokluzovat, tudíž vnitřně, konstrukčně... Lamelová, Honda Helical a pod. Nikoli tedy třeba Torsen a její odnože...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Úvaha nad svorností různých typů...LSD

Příspěvekod willy2.0 v sob 26. zář 2009 19:27:20

dany píše:LSD jako označení pro každou špéru se používá jen v evropě, my jsme si to jaksi zjednodušili, že každá špéra omezuje jaksi prokluz...
Japonci původně používali název LSD pouze pro diferenciály, kde mělo technicky co prokluzovat, tudíž vnitřně, konstrukčně... Lamelová, Honda Helical a pod. Nikoli tedy třeba Torsen a její odnože...

JJ prostě je v tom bordel,snad,už teda není :D alespon ne tady na foru:)!
Každopádně já si dřív třeba myslel,že LSD je jen lamelová špéra třeba,než sem se zase rozpoměl,študoval a rozšifroval to mezi výrobci po webech,který to taky uváděj zmateně jak si správně napsal...:-))...ale prostě LSD sou tedy všechny špéry",je to jen anglická zkratka"pro vyjádření českého:diferenciál s omezenou svorností...a pak odlišujem,jejich konstrukce"dle toho název(Helical,Torsen..)
Osobně si myslím,že jak Torsen(šnek) použitý právě v ITR,tak Helical(planetový,neboli uvnitř satelity),je-jelikož je to obojí jakoby dáno převodem přes zuby(vlastně pozměněný normál difec),oboje s podobnou funkcí..účinností...-tedy celkově proti lamelové-maj menší schopnost fungovat" a je to jen takové polovičaté řešení,dobré,ale furt kompromis určitej což,už ale víme...A super je,že třeba vydrží o mnoho víc,což je asi hlavní požadavek...a proto se sériově montovali,montujou třeba do ITR,CTR,R26 apod.....
Kurna musím ted dohledat jak vypadá špéra na R26,Dan byl ted ve Frankfurtu" a tvrdí mi,že tam byl průřez špéry do new Megana a že je lamelová...tomu nevěřím.Dohledám to.Já jen vím,že v R26 by měla bejt špéra z Nissanu Maxima,tzn...bude to nějakej Torsen dle mě normálně,protože tam se dávala špéra,už v 90letech...upravená trochu,to sem odbočil ale..
Řekl,bych teda ještě že šnekový systém z hlediska konstrukce,bude jakoby malinko lepší-spíš agresivnější na začátku-nástupem...a bude tahat hodně za ruce...víc jak planetová-Helical si myslím,ale na úkor životnosti zas trošku,bude lepší,bude mít dle mě lepší svornost malinkoo,malinkoo....jak ta planetová"jen o malinko...ta ale bude mít hladší průběh zas celkově a hlavně náběh...Jen moje domněnka,dle toho co vím,z teorie..co sem zažil,když sem svezl s Honzou v jeho ITR.
Bylo by zajímavý,kdyby někdo z vás řídil pořádně ITR a napsal pocit z její špéry...
Myslím,že na konci řekne,že šnek je lepší jak Helical,ale bude to jen pocitový hlavně...bude to dost co se týče svornosti podobné nakonec...jen je Helical elegantnější prostě,o což šlo.
Myslím,si,že Planetková"-Helical je upgrade,má lepší plynulejší náběh což není od věci-zmizí tahání za volant(což je u závodáka jedno,ale u civil auta to chtěli prostě potlačit-s tímhle měl problém Focus RSmk1 normál lidi si tohle prostě nepřejou:),
a šnek-torsen tedy bude jakoby na začátku hodně tahat za volant si myslím...moje úvaha,třeba kecám...No bude to podobné,ale obě na to půjdou jinak a Helical,vydrží dle mě dýl...beru to i dle toho,že Honza musel se špérou už něco dělat na ITR....což se dá při těch km předpokládat a omluvit!má hodně přes 200tis,takže má na to ta špéra nárok.
A to znamená že lamela,je pak diametrálně naproti tomu,fakt úplně jiná liga co se týče svornosti a to víme :D a když nad tím tak přemýšlím,strašně bych jí chtěl zkusit,ten Cusco" :D
a klidně ji za těch x 1000km,vyměním za novou,nebo seřídím,nebo prostě vyměním opotřebovaný lamely...taky jde štelovat svornost,tos tady psal,prostě je to ta správná kurna:)!
willy2.0
 

PředchozíDalší

Zpět na Volný pokec

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron