dany píše:LSD jako označení pro každou špéru se používá jen v evropě, my jsme si to jaksi zjednodušili, že každá špéra omezuje jaksi prokluz...
Japonci původně používali název LSD pouze pro diferenciály, kde mělo technicky co prokluzovat, tudíž vnitřně, konstrukčně... Lamelová, Honda Helical a pod. Nikoli tedy třeba Torsen a její odnože...
JJ prostě je v tom bordel,snad,už teda není
alespon ne tady na foru:)!
Každopádně já si dřív třeba myslel,že LSD je jen lamelová špéra třeba,než sem se zase rozpoměl,študoval a rozšifroval to mezi výrobci po webech,který to taky uváděj zmateně jak si správně napsal...
)...ale prostě LSD sou tedy všechny špéry",je to jen anglická zkratka"pro vyjádření českého:diferenciál s omezenou svorností...a pak odlišujem,jejich konstrukce"dle toho název(Helical,Torsen..)
Osobně si myslím,že jak Torsen(šnek) použitý právě v ITR,tak Helical(planetový,neboli uvnitř satelity),je-jelikož je to obojí jakoby dáno převodem přes zuby(vlastně pozměněný normál difec),oboje s podobnou funkcí..účinností...-tedy celkově proti lamelové-maj menší schopnost fungovat" a je to jen takové polovičaté řešení,dobré,ale furt kompromis určitej což,už ale víme...A super je,že třeba vydrží o mnoho víc,což je asi hlavní požadavek...a proto se sériově montovali,montujou třeba do ITR,CTR,R26 apod.....
Kurna musím ted dohledat jak vypadá špéra na R26,Dan byl ted ve Frankfurtu" a tvrdí mi,že tam byl průřez špéry do new Megana a že je lamelová...tomu nevěřím.Dohledám to.Já jen vím,že v R26 by měla bejt špéra z Nissanu Maxima,tzn...bude to nějakej Torsen dle mě normálně,protože tam se dávala špéra,už v 90letech...upravená trochu,to sem odbočil ale..
Řekl,bych teda ještě že šnekový systém z hlediska konstrukce,bude jakoby malinko lepší-spíš agresivnější na začátku-nástupem...a bude tahat hodně za ruce...víc jak planetová-Helical si myslím,ale na úkor životnosti zas trošku,bude lepší,bude mít dle mě lepší svornost malinkoo,malinkoo....jak ta planetová"jen o malinko...ta ale bude mít hladší průběh zas celkově a hlavně náběh...Jen moje domněnka,dle toho co vím,z teorie..co sem zažil,když sem svezl s Honzou v jeho ITR.
Bylo by zajímavý,kdyby někdo z vás řídil pořádně ITR a napsal pocit z její špéry...
Myslím,že na konci řekne,že šnek je lepší jak Helical,ale bude to jen pocitový hlavně...bude to dost co se týče svornosti podobné nakonec...jen je Helical elegantnější prostě,o což šlo.
Myslím,si,že Planetková"-Helical je upgrade,má lepší plynulejší náběh což není od věci-zmizí tahání za volant(což je u závodáka jedno,ale u civil auta to chtěli prostě potlačit-s tímhle měl problém Focus RSmk1 normál lidi si tohle prostě nepřejou:),
a šnek-torsen tedy bude jakoby na začátku hodně tahat za volant si myslím...moje úvaha,třeba kecám...No bude to podobné,ale obě na to půjdou jinak a Helical,vydrží dle mě dýl...beru to i dle toho,že Honza musel se špérou už něco dělat na ITR....což se dá při těch km předpokládat a omluvit!má hodně přes 200tis,takže má na to ta špéra nárok.
A to znamená že lamela,je pak diametrálně naproti tomu,fakt úplně jiná liga co se týče svornosti a to víme
a když nad tím tak přemýšlím,strašně bych jí chtěl zkusit,ten Cusco"
a klidně ji za těch x 1000km,vyměním za novou,nebo seřídím,nebo prostě vyměním opotřebovaný lamely...taky jde štelovat svornost,tos tady psal,prostě je to ta správná kurna:)!