Williho pohled na Focus RS II, Renault, Hondu a další poučky

Co se jinam nehodí, nebo případně nevejde

Re: Focus RS II

Příspěvekod willy2.0 v pát 04. zář 2009 10:39:35

JJ to co si napsal,sedí...Až na doměnku,že FRS nebude fungovat na zakroucený okrsce,já bych spíš napsal,na zakroucený okrsce se ho budu s Cliem držet a na víc motorový pasáži prostě odjede,to je daný...proto sme se z Pinduli drželi a mnohdy i předjeli s Cliem,Megana...to je vyzkoušený krásně..
Já mám rád moc i teorii,povědomí o tom jak se bude auto chovat.A na to mi stačí znát výrobce,váha,výkon koncepce a už si dokážu předtsvit o čem to bude:)ale takhle uvažuje spousta lidí ne jen my,je fakt že je to vypiplaný mnoha zajímavejma autama,který sem měl tu čest řídit a vždy až poté...sem si zas mohl,přindat další zkušenost a náhled a formoval to..a proto sem dopředu odhad,i třeba to jak si povede New Focus a do všeho sem se trefil,i do Meganu sme se trefily...v tý době ještě nikdo nevěděl jak si povede,s teorií nemám problém,nejsi sám to je to nejmenší,teorii-povědomí o chování auta si vypipláš časem a právě díky tomu,si asi rozumím hodně s Háčkem..dal mi hodně...hodně věcí na začátku mi osvětlil,vyvrátil,proto budu tvrdit,že s Meganem nebo Focusem odjedu čtyřkole,lze to...máme to vyzkoušený,s těmahle dvouma předokolkama pokad se toho nebojíš jde ject moc,moc rychle.Ale osobně mám radši atmosféru,takže velebím klíšte".
Není to debata o lejně,neblázni,myslím že tady píšeme zajímavé věci...pro někoho ne,pro někoho,kdo to myslí s ježděním a láskou k autům vážně ano.
willy2.0
 

Re: Focus RS II

Příspěvekod dany v pát 04. zář 2009 10:59:07

Jasně, jenže to vždycky zazdíš. Meganem odjedeš Evu? Nebo Focusem odjedeš Evu? Neblázni a probuď se už z té své renaultové mánie :(
Navíc právě motor je jak u meganu tak toho focusu poměrně nevýraznej na turbo, takže v motorový pasáži, jak píše dle testování i Pepa, prostě CTR neodjedeš a Megan bude CTR stačit jen tak tak...
V zatáčkách bude mít FRS problém ten výkon vůbec na silnici přenést a Evo i Sti mu dají světelnej rok.
Ty sice všemu rozumíš (včetně teorie), všechno odhadneš, víš nejlíp a ještě k tomu dopředu, ale pak občas píšeš tedy minimálně nepřesně.
Tvé argumenty jsou slyšel jsem, viděl jsem zvítězil jsem :lol: ještě pak říkal to háček, to je pro mě osobně málo.
Možná bys tedy alespoň mohl jet s náma na ten polygon do Pachfurtu viewtopic.php?f=21&t=209 a všem nám tedy ukázat jak tu teorii v praxi ovládáš, sám se rád poučím a přesvědčím, že máš pravdu. Podle mě to je daleko složitější a ty z té teorie znáš ... Nevím, kolik lidí je na světě tak dobrých jako ty, že dokážou dle hmotnosti a auta pár dalších údajů říct, jak bude fungovat třeba podvozek, klobouk dolů a můj obdiv :mrgreen:
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

R26R

Příspěvekod willy2.0 v pát 04. zář 2009 11:16:45

Jenomže Renault a Ford holt asi umí udělat povozek měkký, který funguje komfortně při pomalých rychlostech a čím ho zatěžuješ víc, tím teda co? Víc měkne nebo naopak sám začne tuhnout, že funguje lépe a lépe, nějak mi tohle není Willy jasné...
....
Nemyslím si že podvozek je měkký,je tvrdý...ale ne tvrdý"jako tvrdý",když jedeš pomalu cejtíš že kafe si v klidu nevypiješ a vyliješ ho,ale jakoby čekáš náraz třeba od nerovnosti,že se auto otřese,,,ale místo toho cejtíš jen prvotní náraz do pneu a poté cejtíš jak se okamžitě celej závěs přizpůsobí a ideálně utlumí nerovnost,tak aby tě to nenakoplo do sedačky,ale věděl si o tom...to nejde popsat,sám sem to zažil jen v autech od RS...prostě tohle maj vychytaný moc,ikdyž není podvozek štelovatelný samozřejmě,je však naprosto perfketně nastavený na okrsku...neuvěřitelně vychytaně poddajnej...u Cup,ještě tak o 20procent tužší bych řekl,ale furt stejně dobře poddajnej...řekněme úplně ideál,úplně lepší to snad nemůže bejt!
O podvozkách z brandu"za 10-40 tisíc se bavit nebudu,o tom sem si vždy myslel svý...dobré na kopce to ano,na okrsku ne.
O tvém Teinu"nepochybuji,bude to mnohem lepší jak KW,HR za 30tis...hlavní výhoda je v tom,že si auto nastavíš-užiješ na okruhu a na okrsce,je repasovatelný dobře,i robustní asi...ale furt si myslím,že ten ideál na okrsce,nebude tak dobrej jako podvozek v RS,je to kompromis a kompromis není vždy nejlepší,prostě si myslím,že podvozek na okrsku...to abys dal tak 70tisíc a vejš-za podvozek na rally rovnou,spíš dáš víc...a pak si ještě musíš vychytat nastavení,ale to,už se bavíme o větší částce,pro normál jedince zbytečné,i pro mě zvbytečně drahé...Na začátku se bavím o tom,že na okrsku můžeš mít auto,které je naladěné už v sérii dost perfektně.
Hele co se týče R26...nechci ti brát iluze,ale máme ji zmáklou.Nemůžeš brát v potaz to co ti řekl Vašek,byt je to guru RS,vážím si ho..Vašek se nás,resp.Dana ptal(byl sem u toho)co je tam za převodovku apod...auto nikdy neviděl předtím,nezná ho,co mu řekli soudruzi pak v RS...bůhví ja to bylo...Víš a s tím souhlasím,že francouzi sou děsný bordeláři.
Na zličíně měli Danovo převodovku rozebranou a špéra tam byla je a bude!R26 má špéru,to by novináři a Alonso lhali,kdyby ne,to si asi nikdo na triko neveme,neblbni.
Myslím,že přestavujete normál Megan na Megan R26 ne?pleteš si to,co se týče podvozku R26R,vím moc dobře jaký tam je..moc dobře a mám to černé na bílém až se uvidíme,přinesu ti to.
Rozdíl v R26R,je v carbon kapotě,polykarbonátových zadních oknech,tenčích předních oknech,jiný výfuk,sedadla,pásy,klec,volant,chybí zadní sedačky...osekaná výbava..Prostě asi 125kg sundali,čistě tam šlo hlavně o váhu a dát tomu ultimativní vzhled,za což RS miluju,tohle udělá vždy jen Renault snad,proto ho mám rád,to samé je vlastně V6ka...ikdyž není použitelná,byli blázni a sem rád,že to udělali.
Co se týče podvozku,je převzat z R26,jen jinak vyladěný,dokonce na tom spolupracoval Steve Sutcliff z Autocaru,vše mám na fotkách,dohledám to,mám pocit že zadek se jen o 20procent udělal tužší a napředku se měnily pružiny a dali tužší tlumiče,to vím naprosto jistě:)!...prostě se udělal tužší a za příplatek se dali Toyo R888...
Proto a to se ví,zajel nej čas na nurburgringu po R26 překonal jí,ale mám pocit,že to bylo jen o pár sekund a jen kvůli těm pukům" na kolech,tzn.stačí dát lepší gumy na R26ku a auto pojedou skoro stejně vlastně,jen Rko na konci vypadá líp:)
Již tak dobrou R26 nemohli prostě vylepšit výrazněji,ty rozdíly nejsou velké a převodovka je úplně,úplně identická,nenech se mýlit....dohledám ten test,je tam vše perfektně nafocené a napsané..
videa:
http://www.youtube.com/watch?v=amiVC8FfIe4....detaily auta..R26 vs R26R
http://www.youtube.com/watch?v=dpTU20cokUg...Sutcliff na Nurburgringu
http://www.youtube.com/watch?v=iu3bjSVyOxM...a tohle je zajímavé FRS vs R26R,podívejte se jak auto zároveň zrychlují...
Jinak u nás je jediná R26R a hned sme to věděli,přivezl ji Pošík...Pokad si jí řídil,pošli fotky
willy2.0
 

Re: Focus RS II

Příspěvekod dany v pát 04. zář 2009 11:24:50

Ano my přestavujem obyč Megana a dáváme do něj věci z R26R, ale právě proto jsme teď musel poměrně složitě řešit problémy, protože každej, včetně tebe, si myslí, jak přesně ví, co je v R26 a pak se nakonec ukáže, že ví prd :) Já viděl oba podvozky na prospektech (jak R26 tak R26R dokonce Vašek na vlastní oči) a je to hodně velkej rozdíl, R26 je normální sériovej podvozek, R26R stavitelnej polozávodní, jako třeba tein monoflex (jen pro info stojí nějakých 50tis.). Převodovka je taky jiná, ale to nemá cenu s tebou rozebírat...

Podvozek ... úplně jinej
Převodovka ... jiná
Špéra ... jiná (proti téhle je v R26 vlastně nic, svornost nějakých 5% je spíš pro smích, ale to bys to musel znát do detailu)

A jinak ano, francouzi jsou bordeláři (podle toho taky vypadaj jejich auta :lol: ) a pořádně ani nikdo v RenaultSportu neměděl, co tam vlastně je (narozdíl od tebe s háčkem, vy to vždy víte přesně :mrgreen: ). Takže Vaškovi nezbylo nic jiného, než se na 2 dny do té Francie vydat, neboť nám na poprvé přišla převodovka špatná, z R26 bez špéry a špatnými převodovými poměry, ačkoli to všichni věděli spravně a přesně :D . Do R26 se totiž špéra dodala až dodatečně a dokonce až mimo RenaultSport, který s tím vůbec původně nepočítal, sami byli vlastně překvapení, jaktože to nesedí. Teď se ta z R26R dává na auto, tak ti pak řeknu, jak to dopadlo... Ale R26 a R26R není zdaleka jen o hmotnosti...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Focus RS II

Příspěvekod willy2.0 v pát 04. zář 2009 11:37:04

Bavily sme se o teorii,tu poslední větu co si ted napsal,opakoval po mě...si vlastně řekl taky Dany ale...tak se nesměj:)je to tak,nějaké povědomí a odhad máme,dá se usoudit,co bude dobré a jak k tomu přistupovat...pak už jen porovnáš úvahu s praxí,to je celé,děláš si úsudek..
Co se týče EVA,STI...máme to vyzkoušené...R26 vs new STI.STI dostávalo na okrsce,jen ve výjezdech bylo vidět že je malinko lepší,ale nájezdy musel víc prodávat a to v předokole nemusíš(na užší silnici,na okruhu tipuju že vyhraje o něco málo 4kola)...1500kg neokecáš ani s pohonem všech kol a nezapomeň jak se to v letech 98 vejš,ukázalo i ve world rally,Panizzi a Bugal stačily na asfaltovejch soutěží továrním 4kolám,se svými Peugeoty a Xsarou...Prostě pokad máš dobrou předokolku,můžeš si na tu 4kolku min sáhnout,nemluvím z hladu máme to vyzkoušený i,několikrát:)!...Jinak mám perfektní test,kde R26 jela v zatáčkách víc,než Porshe GT2 a nemohli tomu uvěřit!!!zcela objektivní test,na rovině dostal hůl,ale nikdo nepochopil jak může předokolka takhle ject a já sem přesvědčenej o tom a mám to vyzkoušený,že s předokolkou lze být hodně rychlej prostě...
Proto v týhle koncepci rád vyhniju:)Clio sice nemá takové výjezdy a ani nemůže mít dík nepřeplnovanému slabšímu motoru a grip není úplně jak u Meganu a ani nemůže být,ikdyž je pořád lepší jak u zbytku aut...(velké 18ctky,245guma,rozvor,rozchod u R26 dělaj svý),ale cejtil sem že Megan je na mě zbytečně moc rychlej,rychlosti který v něm zažíváš v zatáčkách,to jak se s ním dá ject na okrsce rychle je na mě zbytečně už moc......je to výzva,která mě zatím neláká.Ikdyž bych ho rád měl a ukázal ti že je možné držet se 4kolky:)
Výhoda 4kolky,je v tom,že ve chvíly kdy ji nafoukneš o 50ps můžeš dát Meganu definitivně pápá,to ano,protože výkon Meganu není takový,ani by ho neměl čím přenést už...výkon je akorát a nemyslím,si že ikdyž Megan přifoukneš na třeba 260ps jako to měl jeden kluk,si nějak pomůžeš,ne sou to vyhozené peníze,alespon já se na to takhle koukám,je to naprosto zbytečné.....to auto je postavené na nějaký výkon a tak funguje...Možná ano ještě těch 250-260ps...ale 300ps je zbytečnost,bude jen pálit gumy v každé zatáčce...
willy2.0
 

Re: Focus RS II

Příspěvekod dany v pát 04. zář 2009 11:45:11

Nemá to cenu, máš všechno vyzkoušené, všechno znáš, všechno víš nejlíp ... měl by sis asi s hačkem založit věštírnu nebo alespoň testovací firmu ...
... já tohle vzdávám, škoda že takto dokonalých není více ... a škoda času ...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Focus RS II

Příspěvekod willy2.0 v pát 04. zář 2009 11:48:41

dany píše:Ano my přestavujem obyč Megana a dáváme do něj věci z R26R, ale právě proto jsme teď musel poměrně složitě řešit problémy, protože každej, včetně tebe, si myslí, jak přesně ví, co je v R26 a pak se nakonec ukáže, že ví prd :) Já viděl oba podvozky na prospektech (jak R26 tak R26R dokonce Vašek na vlastní oči) a je to hodně velkej rozdíl, R26 je normální sériovej podvozek, R26R stavitelnej polozávodní, jako třeba tein monoflex (jen pro info stojí nějakých 50tis.). Převodovka je taky jiná, ale to nemá cenu s tebou rozebírat...

Podvozek ... úplně jinej
Převodovka ... jiná
Špéra ... jiná (proti téhle je v R26 vlastně nic, svornost nějakých 5% je spíš pro smích, ale to bys to musel znát do detailu)

A jinak ano, francouzi jsou bordeláři (podle toho taky vypadaj jejich auta :lol: ) a pořádně ani nikdo v RenaultSportu neměděl, co tam vlastně je (narozdíl od tebe s háčkem, vy to vždy víte přesně :mrgreen: ). Takže Vaškovi nezbylo nic jiného, než se na 2 dny do té Francie vydat, neboť nám na poprvé přišla převodovka špatná, z R26 bez špéry a špatnými převodovými poměry, ačkoli to všichni věděli spravně a přesně :D . Do R26 se totiž špéra dodala až dodatečně a dokonce až mimo RenaultSport, který s tím vůbec původně nepočítal, sami byli vlastně překvapení, jaktože to nesedí. Teď se ta z R26R dává na auto, tak ti pak řeknu, jak to dopadlo... Ale R26 a R26R není zdaleka jen o hmotnosti...

...
Posláním toho auta dle mě bylo...že se chtěli tak trochu vysmát Fordu,taková zdravá soutěživost..
Věděli prostě,že když sundaj přes sto kilo a daj puky,že to auto bude stačit Focusu RS...a světe div se stačí:)o to šlo...To,že má jakoby klec,je hardcore je taky fajn to ano.
Francouzi sou bordeláři a dokavad neuvidím ten podvozek neuvěřím,vím naprosto jistě,že stavitelnej nebyl a není...Jediný auto,který mělo stavitelnej bylo Clio Trophy,Sachs s nádobkama(více na http://www.cliotrophy.ch..
Myslím,že,když zavoláš Pošovi"poví ti to,on jako jediný přivezl novou R26R do ČR..Škoda že Dan do ní nešel,měl ji objednávat a rozmyslel si to,je to škoda...namísto toho prodal R26,držet R26 a R27 byla síla to je fakt...kdo jinej vlastnil obě auta najednou asi nikdo u nás:))(a tu R26ku má ted Vašek doma za Ragnottiho s kterým jede Tomík za týden volnej pohár v rally...snad doveze Tomík v klidu Clio,jinak má po Meganu:)).....protože ceny čerstvích ojetin R26R se nepochopitelně pohybujou někde okolo ceny Focusu RS,zkrátka lidi na tom autě chtěj vydělat ...je fakt že jich je jen 230ks...a sběratelskou hodnotu má..ale chtít hned 30tisíc euro,když nový stálo...cca 25tisíc,plno lidí to zkoupilo za tímhle účelem..:roll: ...
willy2.0
 

Re: Focus RS II

Příspěvekod willy2.0 v pát 04. zář 2009 11:51:49

dany píše:Nemá to cenu, máš všechno vyzkoušené, všechno znáš, všechno víš nejlíp ... měl by sis asi s hačkem založit věštírnu nebo alespoň testovací firmu ...
... já tohle vzdávám, škoda že takto dokonalých není více ... a škoda času ...

Tak to není,kecám s tebou rád,si druhej člověk z kterýho sem rád sosal...a kecám s tebou rád,protože máš stejný hobby a to doslova,jen mi neodpustíš,že velebím RS...Hele já měl tu Hondici,rád,ber to tak...ale,že ty máš rád blondsky a já brunety zas :lol: ...prostě každej máme to svoje :lol:
willy2.0
 

Re: Focus RS II

Příspěvekod willy2.0 v pát 04. zář 2009 11:59:20

Jinak jak si psal o KTM...dočetl sem se na britskejch stránkách,že lidem nesedlo to co si ty třeba hezky popsal..špatná řiditelnost s přeplnovaným motorem..omezily dokonce výrobu a přemýšlí nad ukončením,hledají náhradní řešení,nebo spíš náhradní motor.. :lol: jj některý věci sou daný a proto tak vyniká Caterham,když máš dobrej podvozek,schopnosti,lehký auto,chce to vždy atmosféru a proto ji mám rád a modlím se k ní :D 8-)
willy2.0
 

Re: Focus RS II

Příspěvekod willy2.0 v pát 04. zář 2009 12:07:42

Příští týden,jede Tomas s tím Ragnottim,bude tam asi i Vašek určitě..přijed,pojed s náma..Dan bere R27 Clio,myslím,že když tě sveze pochopíš o čem ten podvozek je...a bude to dobrá zkušenost,přínos..určitě.
Nevím jak tebe,ale mě baví testovat vše... :D Fakt,je že co se týče předokolky,zatím mě jiná automobilka nežli RS tolik nepřesvědčila.
willy2.0
 

PředchozíDalší

Zpět na Volný pokec

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků