Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod Ondras v čtv 03. zář 2009 21:16:59

To že na upraveném autě nebude fungovat je míněno tak, že nebude fungovat stejně jako nebude fungovat sériový airbox se sériovým přívodem "od baterky"? Nebo je sériový přívod vhodný i pro větší objemy vzduchu? zkus se, dany, prosím trošku rozepsat, odpovědi typu "jde úplně o něco jiného", "u sání se řeší jiné důležité věci", "nasáváni tam je z jiného důvodu" apod. mi ani ostatním, které to možná zajímá, nepomohou. Pokud je v tom ale tvé know-how, které nechceš pouštět zadarmo, tak to pochopím.
respect to the men in the fast bread vans
Uživatelský avatar
Ondras
 
Příspěvky: 92
Registrován: sob 02. kvě 2009 0:36:59
Bydliště: Ostrava

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod dany v čtv 03. zář 2009 21:44:27

Ano, je to Know-How :lol: , zkoušení na brzdě, testování a podobně...
... Zatím se nikdo neozval, že by ho to nějak hlouběji zajímalo, bylo to jen oznámení o tom, co je možné koupit a já k tomu jen podotkl, že záleží na tom, k jak upravenému autu to bude...
... Každopádně ten problém je daleko složitější a nelze ho jednoduše aplikovat obecně, vždy to vyžaduje originální jedinečný přístup, o který se snažím. Pokud mám něco řešit, musím znát přesně co v autě je, jinak je to věštění z koule a tomu se já osobně vyhýbám, navíc to je můj osobní názor, sice podpořený nějakými zkušenostmi, ale pořád jen subjektivní názor.

Pokud má auto zůstat na sériovém výkonu, případně výfuk bez svodů, pak je tato úprava možná. Výkon to sice asi moc nepřidá, ale určitě ho to nesníží. Důležité je si uvědomit (o tom jsem ale psal), že se do sání dostane daleko více nečistot a je třeba filtr měnit (případně čistit) častěji.
Dále jsem k tomuto podotkl již jednou, že je třeba začít od začátku a od podstaty. Pokud třeba chceš řešit teplotu nasávaného vzduchu, je účinější, případně vhodné, termostatické těsnění pod sání. Nikdo se toho nechytl, tak logicky uvažuji, že to nikoho nezajímá... To je vysvětlení k tomu "jde úplně o něco jiného", "u sání se řeší jiné důležité věci"
K tvé poznámce, že jsem nevysvětlil "nasáváni tam je z jiného důvodu", chci ještě dodat, že v mém minulém příspěvku to je myslím popsané dostatečně...
"Hlavní přínos, který ale vidím já, je více vzduchu v sání, tím rychlejší odezva při akceleraci. Díky náporu vzduchu se objeví v airboxu "přetlak", což je určitě více důležité, než ty 4st. teploty nasávaného vzduchu"
Zbytek je v příspěvku ... "od dany v úte 01. zář 2009 19:47:09"

Takže mě přijde, že se snažím dostatečně a pokud se někdo chytne a se zeptá konkrétně, vždy mu odpovím. Ale obecně rozebrat řešení sání je tak strašně složité a obsáhlé, že to je minimálně na jedno téma... :D
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod Ondras v čtv 03. zář 2009 22:05:09

Díky takhle mi to stačí. Když ty posty končily nějakou tajemnou douškou, tak to vyznělo, že jde ještě o něco, co nezaznělo. Šlo mi hlavně o ověření, že ten náporový nasavač u jinak sérioveho vozu (nepočítám vyřezaný airbox a KN filtr) ssebou nenese nějaký zásadní průšvih, který by mi unikal. S potřebou častěji čistit filtr se smířím.

Ad. teplota - určitě mě to zajímá, má kromě termotěsnění (např. Hondata) smyls odpojovat (přemostit) výhřev klapky? Nebo je to v porovnání s ohřevem sacích svodů od bloku marginální záležitost?
respect to the men in the fast bread vans
Uživatelský avatar
Ondras
 
Příspěvky: 92
Registrován: sob 02. kvě 2009 0:36:59
Bydliště: Ostrava

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod dany v čtv 03. zář 2009 22:30:44

Při úpravě auta je těch problémů pak opravdu ještě hodně, ale u sériového auta to nené důležité...
klapka má daleko méně materiálu než sání, slabší stěny a pod., takže to je opravdu druhořadé, ochladit tu klapku bude trvat opravdu kratší dobu...
add těsněni... Hondata se vymačkávají (deformují), je to nějaký druh umělé hmoty nebo teflonu, vhodnější jsou závodní...

Je pravda, že to bylo napsáno ve dvou příspěvcích, takže se to dalo přehlédnout, tak alespoň kvůli tomuto je ten sumář užitečný 8-)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod master88 v čtv 22. črc 2010 14:21:20

Mám dotaz k hondata modu. Tj. má to vůbec cenu? Ta stěna tam má pokud vím účel toho, že sání je výrazně tíšší oproti otevřenému CAI/hondata stock airboxu, kdy po 5,9 tis. ot. začíná řev. Mám tedy otázku zda u sériového vozu má cenu se do něčeho takového pouštět a dostat navíc 2-3 Hp a kdo ví jestli. :ugeek:
master88
 

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod dany v čtv 22. črc 2010 15:24:02

Uklidním tě, řev zní úplně jinak, zrovna na téhle vlně bych to neshazoval...

Výkon 2HP? Nevím, jestli to má cenu, nicméně při ceně cca 150tis za 40HP mi vychází cena jednoho koně navíc na 3.750,-kč, tudíž dva koně zdarma a ušetřil si 8tis. z tohoto pohledu to tak špatné není...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod master88 v čtv 22. črc 2010 15:47:04

dany píše:Uklidním tě, řev zní úplně jinak, zrovna na téhle vlně bych to neshazoval...

Výkon 2HP? Nevím, jestli to má cenu, nicméně při ceně cca 150tis za 40HP mi vychází cena jednoho koně navíc na 3.750,-kč, tudíž dva koně zdarma a ušetřil si 8tis. z tohoto pohledu to tak špatné není...


Otázka je zdali je tomu opravdu tak.
master88
 

Re: Modifikace přívodu vzduchu do sériového airboxu

Příspěvekod dany v čtv 22. črc 2010 16:09:19

Vzhledem k tomu, že dva koně na dvoustech CTR jsou zhruba v měřící povolené odchylce 1%, nelze toto jednoznačně ani potvrdit, ale ani vyvrátit...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Předchozí

Zpět na Motor, ECU

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 8 návštevníků

cron