Celkem se mi líbí sériové řešení vzduchového filtru v boxu (uzavřená konstrukce, velká plocha válcového filtru, s hondata modem i dostatečný objem boxu). Jediné, co je vyřešeno zvláštně, je místo odkud je do boxu nasáván vzduch - prostor mezi baterií a chladičem. Nasává se tak zřejmě teplejší vzduch, než je vhodné. Uvažoval jsem o nějakém řešení a evidentně jsem nebyl sám. Na netu jsem našel několik existujících variant:
* Coolrides - člen UK CTRO fora, momentálně vyvíjí "trubku", kterou nacpe do mezery mezi chladičem a chladičovou příčkou a napojí na čtvercovou OEM gumovou rouru k airboxu. Ačkoli se to z fotek nejeví, tak údajně nikde nemá trubka menší průřez než je vstup do gumové roury. Zatím má prototyp, předpokládaná cena hotového je okolo 45 GBP.
* FC Design - Belgičani, kteří mají v repertoáru spoustu karbon udělátek pro EP3. Mají podobné řešení, doplněné scoopem za maskou. Cenu nevím, zaslal jsem dotaz, tak uvidím.
* Mugen - spíše pro zajímavost. Trubka k jejich airboxu je opět zakončena velmi podobným trychtýřem, mířícím do mezery nad chladič
* T1R - ještě jsem našel trychtýřek určený pro DC5 a údajně i pro EP3. Jen se mi to podle fotky zdá krátké. Cena asi 130 USD.
Má to vůbec smysl řešit? Selský rozum mi říká, že ano, jeden uživatel UK CTRO fora zkoušel podobné řešení, jen použil neoprénovou hadici prostrčenou nad chladičem, a zaznamenal pokles teploty nasávaného vzduchu o nějakých 10°C (na cca +3-5°C oproti teplotě okolí). Má zde někdo s podobným řešením zkušenosti?