Tein Super Street Damper - CTR7G

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod babo v úte 13. led 2009 22:32:35

no a co s podvozokom na CTR 8G potom!! :) tam volba nie skoro ziadna. Existuje KW V2 a ten je pre FN2 vraj relativne celkom podareny (na rozdiel od EP3, kde mal prilis tvrde pruziny, to mi povedalo vela ludi). A potom snad len HKS HIPERMAX III (neviem ci priamo ten, alebo HKS HIPERMAX III SPORT), mozn nieco robi spoon a tym to skoro snad hasne... :) Ale myslim, ze Dany na nieco pride a potom sa podeli... len som tym chcel povedat, ze budte radi na EP3 je moznost vyberat :)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod babo v pát 16. led 2009 0:17:00

2,7RS: a spat presnejsie k SS . Ako to 2.7RS "nosis" nastavene? Nejake doporucene nastvenie, alebo si si nasiel oblubenu poziciu? SS ma prestavitelnu tuhost tlmicov, takze snad po tej dnnej Prahe by to slo tiez troshu zmakkcit a zas na okreske trochu pritiahnut... Alebo je to proste nepraktice a cloveku sa casom nechce hrat z inbusakom? Treba vlastne v EP3 nejak rozoberat interier, aby sa clovek dostal k zadnym trlmicom? FN2 to ma vyriesene pomerne pekne, tam je to vyrisene myslim dobre

//edit: Aha, aj ked som sa na SS viackrat viezol, ak som spravne pochopil na weboch, prestavenie "tuhosti" tlmicov je dost pracne (to som nevedel) a neda sa to tak lahko ako trebas KW v2 na CV 8G (tym nechcem povedat, ze KW2 je lepsi, to ani omylom)

Marfi: Cez oficialneho dealera je cena Mono Flex cez 50 CZK s DPH (nie je to malo, ale ani strasne vela). SS (bez horneho ulozenia) je tak asi polovica. Mozno teraz zrovna pri klesnutej libre to ide zohnat za dobre ceny. Znamy si objednal SS na EP2 pred 2 mesiacmi z USA, teraz by ho to z GBR vyslo o par tisic lacnejsie, co uz :) (ja som zene tiez kupil CRV tesne pred tym, ako isla o 200k SKK dole a potom este dosla akcia zimne gumy, nosic a box zadarmo :) (ale aj tak bola za taku cenu, ze ma to az tak netrapi :) )
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod Well v ned 01. úno 2009 0:21:25

Já mám stejný podvozek na Mazdě MX-5 NB-FL. Po namontování dle doporučení výrobce jsem měl auto brutálně snížené http://www.tein.com/tech_info/img/km642-nb8c.jpg a nedalo se s ním po našich silnicích jezdit. Každý kanál a železniční přejezd se stal nepřekonatelnou překážkou. Překvapením byl ale slušný komfort tlumení nerovností. Podvozek jsem vyšrouboval výš, ale chování se změnilo k horšímu. Podvozek se dost pohupoval a jistota jízdy zmizela. Komfort byl výrazně lepší než u série, podvozek dokonale žehlil nerovnosti. Dalším krokem v úpravách podvozku bylo namontování stabilizátorů HR. Podvozek se hodně přitvrdil a mohl jsem ho vyšroubovat ještě výš. Nepříjemné pohupování zmizelo. Náklony jsou decentní a komfort se dá při nastavení na okrsky srovnat se sériovou MX-5, ale náklony jsou menší. Pokud se tlumiče dotáhnou, tak je podvozek připraven na okruhové řádění (zatím vyzkoušeno pouze na slalomu v Milovicích). Jediný nedostatek vidím v ceně kompletu a v kroucení karosérie po namontování silnějších stabilizátorů. Teinu bych se pro přílišnou tvrdost rozhodně nebál. Oproti levným sériovým tlumičům pracují daleko citlivěji i na nejmenší nerovnosti. Třeba takový Civic 8g. by mohl montáží Teinu na komfortu jedině získat.
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod dany v ned 01. úno 2009 3:18:06

Well píše:Podvozek jsem vyšrouboval výš, ale chování se změnilo k horšímu. Podvozek se dost pohupoval a jistota jízdy zmizela.

Ono to je asi jediná věc, která by se dala těmto tlumičům vytknout. (Ovšem objektvně jsou na tom lépe než konkurence :D )
Podvozek nejlépe funguje při nastavení uváděném výrobcem. V tomto nastavení je také daleko lépe možné ovlivňovat nastavení integrovanou regulací. I na CTR je ovšem standardní nastavení o 30mm snížené (F-320mm, R-320mm) oproti sérii (F-350mm, R-345mm). Na druhou stranu jsem si vyzkoušel, že u CTR7G je možné jít na nastavení vyšší (F-335mm az 340mm, R-335mm) a pořád to je celkem bez problémů.
Problém, který nastává u těchto tlumičů při změně výšky, se jmenuje předpětí pružin. Ona se sice vyšroubováním matice a zvednutím pružiny vysune i pístnice, takže by se nemělo nic dít, ale potom na více vysunutou pístnici působí jiné síly a dochází ke změně progrese tlumení a změně optimálního pracovního rozsahu. Monoflex to má řešeno tak, že změna výšky se prování na opačném závitu (tlumič do uchycení těhlice) a tudíž změna výšky auta nemá žádný vliv na vysunutí pístnice, toto je zásadní rozdíl.
Na obrázcích to je dobře vidět pojitná matice na MonoFlexech
SuperStreet.jpg
SuperStreet.jpg (41.95 KiB) Zobrazeno 8061 krát

MonoFlex.jpg
MonoFlex.jpg (21.89 KiB) Zobrazeno 8063 krát
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod Well v pon 02. úno 2009 21:41:48

dany píše:Ono to je asi jediná věc, která by se dala těmto tlumičům vytknout. (Ovšem objektvně jsou na tom lépe než konkurence :D )

Je pravda, že stejný problém má i kolega s podvozkem D2 Racing na stejném autě.
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod babo v úte 03. úno 2009 19:07:48

Hm, tato vlastnost monoflexu je zaujimava. A co ma este MonoFlex oproti SS, ze ma zmysel na neho pouzivat EDFC?

EDFC meni len charakteristiku tlmicov nie? Ako je zabezpecene, aby sa aj pruziny nejako prisposobili zmene charakteristiky tlmicov? To riesia vacsinou nelinearne pruziny, co vsak je draha zalezitost (napriklad ProTlum to ma, maju extremne rychly odskok aj stlacenie).
Proste ide o to, aby v meste ked anstavim MonoFlex na makko nedoslo k tomu, ze budem mat tvrdsie pruziny ako tlmcie a bude to hruza a ked zas budu tlmice tvrdsie ako pruziny, nebude to ani na okruhu boh vie co...
Viem ale, ze MonoFlex funguje velmi slusne, tak by ma zaujimalo, ci je za tym este nejaka technicka finesa. Napriklad ta matka pri nastavovani vysky je velmi zaujimava :)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod lulin v čtv 23. črc 2009 0:24:46

zdravím, marně hledám nějaká doporučení jak nejlépe nastavit Tein super street na itr,myslím především výšku snížení a i nastavení tuhosti...bohužel nevládnu moc anglicky abych si to vyhledal, nevíte někdo jaká jsou doporučení? podotýkám že mám 16 origo enkei ...díky za rady
lulin
 

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod Well v úte 27. dub 2010 10:22:50

Tak po dvou sezónách a skoro 30 tisících km odešel Tein SS do podvozkového nebe. Bylo to příjemné partnerství, podvozek se choval relativně dobře na okrskách i okruhu. Bohužel se stavem našich silnic a hlavně dálnic (D1) výrobce asi nepočítal. Uvidíme jak si povede jeho nástupce Bilstein B14 PSS, který by snad díky absenci štelování tvrdosti mohl vydržet déle. Zatím se zdá být hodně dobrý, ale mám trošku strach z jízd na okruhu.
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod dany v stř 28. dub 2010 2:12:43

Stačí repase, zajímavé je, že jsem uplynulou zimu repasoval dohromady tři podvozky :(

Dneska konečně dorazili, ale musím teď objektivně uznat, že pořadí je následující...

1) Tein MonoFlex
2) ... 4) pauza :D
5) XYZ TarmacRally
6) ... 7) pauza :D
8) - 9) Tein SuperStreet a XYZ SuperSport

Měl jsem teď přímé srovnání na svém autě Tein MonoFlex x XYZ TarmacRally, stejně jako před třemi lety Tein MonoFlex x Tein SuperStreet, takže to není úplně mimo, navíc dneska jsem na monoflexu hodně pochopil :) a uvědomil, to člověku při delším odstupu ani nedocvakne... Ano, já mám jasno...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Tein Super Street Damper - CTR7G

Příspěvekod Well v stř 28. dub 2010 9:13:31

Tak o XYZ Rally jsem taky uvažoval. Třeba zase někdy příště.
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

PředchozíDalší

Zpět na Podvozek

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron