Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v čtv 27. srp 2009 14:54:48

Po pečlivém vybírání jsem se rozhodl, že do naší nabídky zařadím svorné diferenciály od renomované japonské firmy Cusco. Jde o plnohodnotné lamelové LSD se vším všudy. Obrovskou výhodou je daleko větší mechanická svornost, rychlejší reakce, ale také obousněrná funkce diferenciálu, jeho obrovská podobnost (chováním i konstrukcí) se závodním diferenciálem. Další nespornou výhodou je obrovské množství typů diferenciálů jak pro různé značky a modely aut, tak i pro jeden konkrétní typ auta máme možnost vybrat ze dvou až pěti typů dle požadavků zákazníka. Charakteristiku a funkci lamelového diferenciálu snad už ani vyzdvihovat nemusím... (Hlavně to znají na chování zadokolkaři, prostě nad lamelovou špéru není... :mrgreen: )

Jejich nespornou nevýhodou, je životnost. Údaje výrobce jsou okolo 100tis. km (u japonců bych tomu věřil), svorný diferenciál od Hondy neodejde ani po 300tis. :lol: , na druhou stranu Quaife, který má sice doživotní záruku, se dost často rozláme a story po internetu ve fórech, hlavně v Anglii, je více než bych očekával. Takže já osobně na údaje o životnosti tak nedám, podle mě lepší 100tis. se špičkou, než nadvakrát měněný Quaife v záruce :lol: . Samozřejmě Cusco, jako seriózní výrobce, nabízí repasovací sadu lamel (dokonce si zle i dokoupit tužší až s dvojnásobným počtem lamel a tím zvýšit svornost) za přijatelné ceny (asi 6000,- kč). U těchto lamelových diferenciálů většinou dochází pouze k opotřebení lamel a tím následně k menší svornosti. Pokud si ovšem uvědomíme, jak je vysoká, může se klidně stát, že po tří letech provozu a najetí 80tis. km, bude stále větší, než třeba Quaife a Honda LSD ;) .

První tyto diferenciály jsou namontované a zatím jsou ohlasy jen pozitivní, jeden má tčeba na své S2000 Street, další jsou na slovensku a jeden čeká již 2 měsíce na namontování do mé převodovky. Teď, co definitivně odešla, se konečně dočká, ačkoli původní zrepasuji a nechám si jí v záloze :) . Zatímco mi tak ležela doma v šuplíku, stala se nám na závodním CTR nemilá věc, odešla nám závodní "špéra", nová v nedohlednu a závody na krku. Došlo tedy k jedinému rozumnému řešení a tuto nezávodní "špéru" jsme namontovali do závodního auta s tím, že horší než bez svorného diferáku to nebude. Na druhou stranu naše očekávání nebyla nijak vysoká, neboť Karel ve svém tréningovém CTR má také LSD od Hondy a tato (stejně jako Quaife, který jsme testovali při výběru špéry, pro LSD od Hondy nakonec hovořila vyšší spolehlivost při srovnatelném účinku) nesnese samozřejmě srovnání se závodní "špérou", dokonce by to asi nikdo ani nečekal...


Oficiální stránky výrobce ... http://www.cusco.co.jp/en/index.html
Konstrukce a typy diferenciálů ... http://www.cusco.co.jp/en/img/pic-82.pdf http://www.cusco.co.jp/en/img/pic-83.pdf
Katalog typů, který nás zajímá ... http://www.cusco.co.jp/products/pdf/200 ... log209.pdf


Jak tedy nakonec Cusco dopadlo? Přikládám oficiální tiskovou zprávu teamu Karla Pohnera a jen se těším, až dám příští týden Cusco zpátky k sobě :lol:

Tisková zpráva:
Text: Michael Daněk
Foto: Matěj Skalník, Radek Vojtěchovský
Dne 17.8.2009 v Liberci


Skvělé rychlostní zkoušky a atmosféra na Rallye Železné Hory

Královéhradecká posádka Pohner a Husák startovala v rámci MČR na Rally Krkonoše. Kvůli roztrženému diferenciálů značky Spoon, skončila tato posádka v této soutěži hned po první RZ a pohárová ambice zůstala nenaplněna.

Již týden po Krkonoších se zkušená posádka přesunula na soutěž Rally Železné Hory v rámci Rallye Cupu (středoevropský pohár). V této soutěži byla pro jezdce s mezinárodní licencí vypsána třída VIP. Tyto posádky byly ve výsledcích, ale nesměly být klasifikovány. Ještě v den přejímky, byla převodovka černé hondy se startovním číslem 2 rozebrána a start byl možný jen díky obchodu TypeR.cz, který zapůjčil Karlovi Pohnerovi nový diferenciál.

„Do Pardubic jsme jeli otestovat auto, které nás poslední dobou trochu zlobilo a vyzkoušet diferenciál LSD Cusco RS 1.5Way. Vše nakonec fungovalo bezvadně, diferenciál od firmy Cusco byl takřka k nerozeznání od závodní „špéry“ a přitom zůstal jako nový. Soutěž překonala veškerá naše očekávání, rychlostní zkoušky byly doslova úžasné, přístup pořadatelů i atmosféra mezi jezdci velmi přátelská. Překvapila nás i vysoká úroveň jezdců a nadupaná a odlehčená auta, která nemusela respektovat přísné homologace,“ hodnotí soutěž Karel Pohner.

Do soutěže bylo přihlášeno téměř devadesát posádek a soutěž dokončilo jen jednapadesát. Pokud by byla královéhradecká posádka Karel Pohner a Jan Husák klasifikována, vyhrála by svoji třídu A do dvou litrů objemu motoru a skončila by na sedmé pozici z padesáti dokončivších posádek v absolutním pořadí.

Redakce
akcesport.cz
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod babo v sob 29. srp 2009 21:15:01

no musim priznat, ze tak pred rokom som tie Cusco spery celkom sledoval. Dany mi dnes este vysvetloval veci, ktore som pred tym uplne nechapal a veru ta 1.5 cestna vyzera moc dobre. Keby som este nemal speru v aute,tak veru silne zvazujem, ci HONDA, alebo Cusco.. Asi by som sa bal zivotnosti (ale 100 tisic vyzera slusne) a ze bude predsa len viacej hucat aj ked ide auto len rovno (zavodne vtedy hucia a cvakaju dost, mal som tu cest sa viest na skoro novej, bola najprv namontovana v treningaci). Cusco ale prave vydrzi aj 100k lebo by sa nemalo tak namahat pri jazde rovno.
Rozhodne teraz nejdem nechat rozobrat auto a vymenit (nie som milionar, zial). Ale kto vie, keby som niekedy musel robit repas prevodovky (co trebars kludne moze byt aj uz nabuduci rok, aj ked dufam ze nie :) ) a nasiel sa niekto, kto chce moju... :D
KLudne by som veril tomu, ze aj tato Cusco vs. HONDA LSD alebo QUAIFE je vacsi rozdiel, ako HONDA LSD vs. seriovy diferak (a to je rozdiel dost velky)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v sob 29. srp 2009 22:43:41

Zatím to mám všechno zprostředkovaně, proto se k tomu nechci vyjadřovat a čekám na vlastní zkušenosti (přijdou brzy). Rozhodl jsem se pro Cusco, protože to je špička ve svém oboru a podle všech recenzí to je nejlepší lamelová špéra s dlouhou výdrží na trhu, tak uvidíme...
Zatím první test v závodním prostředí dopadl nečekaně dobře, tak uvidíme jak si bude stát v reálném sériovém provozu...
Největším přínosem by měla být jednoznačně právě ta 1.5way, tedy i 50% funkce diferenciálu při deceleraci, To mají jen závodní LSD, třeba Spoon...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod babo v ned 30. srp 2009 0:59:59

tesime sa na recenzie ;-)

pripadne ked sa nahodou podari zviest sa na sedacke spolujazdca, este lepsie (aj ked samozrejme od tial clovek rozdiely moc nespozna)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod Well v čtv 10. zář 2009 22:36:12

Dany, jak často se má měnit olej - dle výrobce??
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v čtv 10. zář 2009 23:04:22

záleží, v čem přesně myslíš :)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod Well v pát 11. zář 2009 8:46:03

Myslím v diferáku od Cusco :) . Určitě má výrobce předepsané výměny oleje.
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v pát 11. zář 2009 9:02:08

Představ si, že je mu to vlastně jedno, zjišťoval jsem to u něj a dostal jsem odpověď, že pokud používáš kvalitní olej, nemusíš ani používat jejich, přesto na Castrol se netvářili nijak nadšeně. Tak jsem napsal, že používám origo Hondu a měním cca jednou za dva roky cca 40tis km. Napsali, že olej je v pohodě a výměna dostatečná, víc jsem z nich nedostal... Takže asi tak...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod Well v pát 11. zář 2009 9:10:38

dany píše:Představ si, že je mu to vlastně jedno, zjišťoval jsem to u něj a dostal jsem odpověď, že pokud používáš kvalitní olej, nemusíš ani používat jejich, přesto na Castrol se netvářili nijak nadšeně. Tak jsem napsal, že používám origo Hondu a měním cca jednou za dva roky cca 40tis km. Napsali, že olej je v pohodě a výměna dostatečná, víc jsem z nich nedostal... Takže asi tak...

Já se totiž někde doslechl (z neověřeného zdroje), že se v podobných diferácích mění olej každých 3-5 tisíc km.
Což by nebylo zrovna dvakrát výhodné.
Mazda MX-5 1,6
Well
 
Příspěvky: 164
Registrován: ned 14. pro 2008 19:30:07
Bydliště: Plzeň

Re: Nová alternativa LSD od firmy Cusco

Příspěvekod dany v pát 11. zář 2009 9:18:07

Možná ho nakonec vyměním jednou ročně na sezónu, ale taky přesně ještě nevím. Logicky totiž nenacházím v té konstrukci nic, co by vyžadovalo tak častou výměnu. Jen snad kovové částečky v oleji, ale to řeším magnetickým šroubem... Uvidím po první výměně...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Další

Zpět na Převodovka

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 4 návštevníků

cron