Takže mám konečně nějaké podrobné informace k jednotce FlashPro. Řeknu Vám rovnou, moje počáteční nadšení bylo po úspěšném vyzkoušení na sériovém CTR8G vystřídáno obrovským zklamáním z problémů které u toho vznikají, ale vezměme to po pořádku...
Není Reflash jako Reflash...
Podle všech dostupných zpráv, by volně šířitelná kalibrace pro FlashPro Reflash gruppe N a celá ECU Reflash Gruppe N měli být shodné, nicméně dle mých testů prostě nejsou. Jedno auto dvě jednotky, rozdíl byl jak v chování auta, tak i projevu a třeba zvuku... Na zvuku motoru a z výfuku je jednoznačně znát, že ECU Reflash Gruppe N má daleko agresivněji nastavené mapy benzínu a předstihu, víc to střílí do výfuku, auto je živější, lépe reaguje na plyn, proti tomu je ten Reflash udělaný na sériové ECU pomocí FlashPro tak trošku o ničem, jenže to není ten podstatný problém...
Začal jsem na sériovém autě a byl jsem spokojený, všechno fungovalo v pohodě. Později se sice ukázalo, že to není úplně stejné, jak jsem psal výše, ale v první chvíli jsem si myslel, že to je super... Pokud se však člověk zakouká "dovnitř" programu, docela ho překvapí, že jak americké tak i japonské tajpáry používají MAP kalibrace (podle benzínových map), kdežto my na FN2 máme základ MAF kalibraci (podle váhy vzduchu). Obojí má své nesporné výhody a nedostatky... Tím se samozřejmě vysvětlují první komplikace. Pokud změníte sání, tím většinou změníte polohu čidla váhy vzduchu a hlavně změníte průtok vzduchu (proč by jste to jinak dělali, že?) jenže tím kompletně zničíte kalibraci čidla váhy vzduchu a lepším případě Vám jednotka bude míchat směs třeba 10:1 (většinou), což vede k poškození lambda sondy (širokopásmové), neboť ty nemají rádi trvalejší směs pod 12:1 nebo naopak může být směs chudá, což může vést k poškození motoru...
Tohle by neměl být zas tak velký problém, člověk udělá během "pár hodin" novou kalibraci váhy vzduchu a je to, jenže si představte, že to za prvé to není tak jednoduché a za druhé to nefunguje !!! Oni jsou sice všechny údaje v normě, dokonce lambda hlásí, že se směs pohybnuje na optimální hranici, jenže člověk (šťoural jako já), zvyklý si to vždy ověřit ještě z nezávislého zdroje chvíli přemýšlí a pak po zvyku z MAP ladění CTR7G pro jistotu po zátěži prohlédne svíčky. Pokud se v tom alespoň trošku vyznáte, dá se totiž ze svíčky vyčíst úplně všechno včetně toho, jak případně upravit jednotlivé válce, aby směs byla ve všech rovnoměrná...
Vytáhnu tedy svíčky a zůstanu jak opařenej... Svíčka má úplně vypálený izolant
, zkouknu všechny data ještě jedno, abych se ujistil, že je vše správně a podle ECU ano, ale podle svíček evidentně naprosto chudá směs... teď přeskočím tři dny pokusů a testování ... Nakonec docházím k poznatku, že pokud se sáhne na sání, je třeba přejít na MAP kalibraci, protože se na MAF už prostě nedá spolehnout. Chová se naprosto nelogicky, hodnoty neodpovídajím dělá si to co chce, prostě hrůza... Přitom mám ověřené na Kaufiho autě, že přímo jednotce Reflash Gruppe N je to jedno a funguje v pořádku. Můžete tam mít libovolný výfuk, sání a prostě to funguje správně, jak to je tedy možné, pokud to je stejné? Ono to totiž asi nebude stejné, ale takové ekvivalentní, což ale může být dost velký rozdíl
Netestuji to sám, ale současně na tom spolupracuji s Honzou se stříbrným CTR8G, se kterým spolupracuji a měním si data a poznatky za což mu chci hodně poděkovat. Ze začátku mi sice moc nevěřil, ale myslím, že v současné chvíli je už víc na mé straně... Tyto poznatky jsou ověřené z více zdrojů, to byl také důvod, proč jsem tak dlouho čekal s jejich uveřejněním, než se to pořádně ověří... Jeden příklad za všechny... Honza se rozhodl, že si zkalibruje tachometr. ECU to dovoluje, tak proč ne. Jenže v MAF kalibraci po zapsání jedné hodnoty se to nějak zaseklo a když jste tu hodnotu změnili na cokoli, prostě tam něco zůstalo a na tachometru se neprojevilo
a v MAP kalibraci to funguje normálně...
Aby tedy nebylo ale všem problémům konec, poté, co jsem se celkem logicky rozhodl, že i přes daleko větší náročnost ladění, budu také CTR8G ladit MAP kalibrací (stejně jako CTR7G, tam to jinak nejde), obětoval další víkend na základní naladění, objevila úplně neskutečně nepochopitelná věc... Představte si, že při použití MAP kalibrací nefunguje ukazatel spotřeby okamžité a průměrné, což bych ještě mávnul rukou, ale on také nefunguje ukazatel paliva !!! Prostě jezdíte naslepo a čekáte, kdy Vám to dojde, nebo raději tankujete po 250km ujetých, prostě opruz, děs a hrůza
Teď to trošku přeskočím až na konec. MAP kalibrace funguje dobře, dá se na ní spolehnout, jen jsou zase problémy s "open loop", ale to vše se dá buď obejít nebo využít ku prospěchu. Je to sice hodně práce, ale vyplatí se to... Nicméně nevíte, kolik máte benzínu... Takže jsou to takové smíšené pocity
Docela pakárna, nemyslíte? Když si vezmete, že jsem zatím s jednotkou strávil takových příjemných 200hodin čistého času a Honza možná ještě víc, tak buď jsem úplně hloupej, nebo tam prostě něco není správné
Takže malé shrnutí mých poznatků a doporučení...
1) Pokud plánujete, že nebudete měnit setup auta, zůstane sériové sání a svody (na zbytku výfuku už nezáleží, opravdu jde jen o svody, to jsem také zkusil), pak je správným doporučením FlashPro, navíc si s tím pak můžete "hrát" a je to levnější...
2) Pokud chcete dát jiné sání, jiný výfuk včetně svodů. ale jste si jisti, že nebudete sahat do motoru (vačky, komprese a pod.) pak je pro Vás nejlepším řešením, sehnat si od někoho Reflash ECU origo a jako bonus dostanete opravdu to nejlepší z motoru, co ostatní pomocí FlashPro nedostanou. Pouze u této jednotky nefunguje elektronický ukazatel stavu oleje a musíte občas tedy olej kontrolovat ručně, což by jste měli tak jako tak...
3) Ve všech ostatních případech potřebujete FlashPro, nicméně doporučuji se poradit jak správně postupovat, probrat jestli tedy se pokusit naladit MAF kalibraci, nebo obětovat ukazatel stavu benzínu (což je opravdu pakárna), ale je to ta správná cesta...
Nicméně vzhledem k velké náročnosti ladění, doporučuji dělat úpravy najednou nebo alespoň ve velkých blocích, je to pro mě dost časově náročné (a toho mám stále méně a méně) a tím pádem pro Vás zase náročné finančně... Že to nakonec funguje a stojí to za to, se můžete přesvědčit tady:
http://www.typer.cz/porovnavani_graf.ph ... 3=2&id4=19... Referenční data je měření naprosto sériového CTR8G s 22tis najetých km.
... Ozzy, to je to samé CTR8G, kterému jsem dal doladěný program MAF kalibrace
http://www.typer.cz/projekty_view.php?id=28... Kaufi, to je správné sání, správný závodní výfuk a ECU Hondata Reflash Gruppe N (nikoli FlashPro)
http://www.typer.cz/projekty_view.php?id=2... Petr, to je upravené CTR8G ChW se sáním, výfukem, vačkama a MAP kalibrací (pomocí FlashPro)
http://www.typer.cz/projekty_view.php?id=19