Stránka 12

Brzdové kotouče pro BBK

PříspěvekNapsal: ned 30. pro 2012 17:02:48
od dany
Jak již asi většina lidí ví, loni jsem se rozhodl navíc také udělat "svoje" kotouče podle zkušeností a ty jsem otestoval na svém "sériovém" autě 7G a závodním 7G, dále pak jednom civilním 8G a na podzim i na závodním 8G...

Teď se dle zkušeností dokončují finální podoby kotoučů a v podstatě mám teď k dispozici dvě specifikace, jedny jsou o malinko tvrdší než XYZ kotouče, které znáte a mají hodně podobné chování i vlastnosti, a druhé mají větší obsah uhlíku, jsou tedy ještě tvrdší a snesou větší teploty...

Jednoduše bych je charakterizoval následovně:
- závodní "standardní"
... dostatečná tvrdost pro běžné použití i občasné závody
... optimální pro použití se všemi destičkami v nabídce - viewtopic.php?f=9&t=293
... s destičkami DS3000 a ST39 jsou náchylnější na opotřebení, drobné prasklinky a zajetí - může se objevit lehké zvlnění kotouče cítitelné na volantu při brzdění, které po určité době většího zatížení - zahřátí zmizí a následně se již neobjeví

- závodní "plus"
... vyšší tvrdost, budete mít pocit jako by brzdy měly o malinko menší brzdný účinek, který Vás donutí o něco více tlačit na brzdový pedál (nicméně v brzdné dráze se to objektivně nijak neprojeví naopak na okruhu je brzdná dráha o něco kratší, pokud to přenesou pneu)
... tvrdší kotouče vyžadují agresivnější destičky, naprosto optimální jsou ST39, případně DS3000. Bez problémů i lze použít o něco měkčí destičky ST47, DS1.11 a DS UNO (s pocitem o malinko menšího účinku, ale zase se znatelnou delší výdrží kotoučů)


Ceny: (pro TypeR.cz komunitu)
- Závodní "plus" ... radiální žebrování, drážkované ... 303/28mm ... 14.000,- kč / pár
- Závodní "standardní" ... kolmé žebrování, drážkované ... 330/32mm ... 16.000,- kč / pár
- Závodní "plus" ... radiální žebrování, drážkované ... 330/32mm ... 19.000,- kč / pár
- Závodní "plus" ... radiální žebrování, drážkované ... 355/32mm ... 25.000,- kč / pár

Ceny bez DPH


A takto ty kotouče vypadají (v rozměru 330/32) ... Na poslední fotce je detail 3D modelování drážek. Drážky jsou pozvolné, aby v nich nedocházelo k nadměrnému praskání...

20130321_113831.jpg

20130321_103725.jpg

20130321_103746.jpg

Re: Brzdové kotouče pro BBK

PříspěvekNapsal: ned 30. pro 2012 17:03:39
od dany
Původně jsem chtěl dělat pouze hladké kotouče (ty jsem také na autech testoval, neboť na drážky to nebrzdí :lol: ), ale ohlas byl takový, že ty drážkované vypadají lépe a lidé si klidně připlatí. Dal jsem tedy do nabídky i drážkované, ty jsem testoval s novým designem drážek „proti srsti“ i na závodním 8G … http://danyctr.rajce.idnes.cz/2012-10-2 ... C_0324.jpg
Nicméně jsem dospěl k názoru, že ten velký počet drážek a jejich umístění není nejoptimálnější.

Vzal jsem si tedy do ruky jeté kotouče, prohlédl jejich opotřebení a podle toho navrhl vlastní design drážek optimální k namáhání kotouče, největší dle zkušeností u středu, kam jsem dal drážek méně a „proti srsti“, v místě kde se nejvíce „mažou“ destičky jsem dal čistících drážek více, ale aby to moc nebrousilo desky, tak jsem je nedal v kuse napříč, ale rozložil je v ploše.


Sám pro sebe jsem si udělal jasné zadání:
... je potřeba pošetřit vnitřek kotouče, kde se nejvíce opotřebovává (proto na vnitřek jsou jen čtyři drážky)
... je potřeba zamezit "mazání" destičky uprostřed kotouče (proto tam je těch drážek nejvíc)
... je žádoucí, aby se drážky měly možnost spíše čistit než zanášet (proto jsou drážky po směru a ne módně proti směru)
... je třeba co nejvíce chránit kotouč proti praskání, aby bylo možné ho sjet co nejvíce (proto nejsou drážky moc dlouhé, ale kratší dělené a spíše užší, tím také drážky při velkém zahřátí kotouče tolik "nevystupují" z plochy a "neřežou" tolik destičky)
... je potřeba odvést prach ven z kotouče (proto jsou zase čtyři drážky až na venkovní hranu)
... no a v neposlední řadě jsem chtěl, aby kotouče vypadali originálně a nebyla to žádná bezhlavá kopie nějakých jiných... Proto jsou prostě jiné... :twisted:


Šel jsem na to z několika různých pohledů a po eliminaci nepovedených (jak designově tak funkčně) jsem se dostal ke dvěma podobným výsledkům. Vy všichni jste mi svými připomínkami pomohli tedy vybrat druhou variantu, kterou tedy beru jako konečnou a děkuji za pomoc...

Kotouče.jpg

Re: Brzdové kotouče pro BBK

PříspěvekNapsal: ned 30. pro 2012 18:29:51
od Walker
Hladký jsou nuda, ale zase všeho moc škodí :) Já bych jich tam dál ještě o něco méně, ale z těch dvou variant je to pro mě jasný :)

Re: Brzdové kotouče pro BBK

PříspěvekNapsal: ned 30. pro 2012 18:33:25
od maxxi
Za mě taky varianta 2, méně je někdy více :geek:

Re: Brzdové kotouče pro BBK

PříspěvekNapsal: ned 30. pro 2012 18:45:11
od LK7R
Osobně jsem zastáncem celistvosti kotouče, tudíž klidně hladké. Pokud si mám vybrat z těchto dvou designů, tak bych volil variantu 2, aby to nebylo jak "od kolotočů". :twisted:

Jinak design kotoučů je u mě v pořadí:
1) hladké
2) "skoby" jako u AP racing
3) šikmé nezakřivené "čáry" jako to bylo doposud na XYZ
4) oblouky jako na závodním 8G
5) ostatní

Re: Brzdové kotouče pro BBK

PříspěvekNapsal: ned 30. pro 2012 21:14:21
od varuj
V jednoduchosti je krasa, takze za mna variant 2 ;)

Re: Brzdové kotouče pro BBK

PříspěvekNapsal: ned 30. pro 2012 21:22:35
od rotker
Za mě taky rozhodně varianta 2, nejsou tak těma drážkama přeplácané, jelikož mám taky raději hladší kotouče a díky bohu, že nejdou proti srsti, jako současné XYZ :D

Re: Brzdové kotouče pro BBK

PříspěvekNapsal: pon 31. pro 2012 0:04:45
od babo
variant2. aj ked kupovat teraz kotuc, idem tiez asi do hladkeho. ale variant 2 sa mi paci...

Re: Brzdové kotouče pro BBK

PříspěvekNapsal: pon 31. pro 2012 1:29:01
od hydrant
Osobne se mi vic vzhledove libi varianta 1, ale pro potreby auta bych z funkcniho hlediska radeji volil c2 ;-)
Rozpraskanych kotoucu jsem videl uz dost a je pravda, ze mene je nekdy vice ;-)

Re: Brzdové kotouče pro BBK

PříspěvekNapsal: stř 02. led 2013 7:17:56
od Marco20VT
varianta 2