ABS ano či ne?
Napsal: pon 01. lis 2010 21:08:47
Takže o ABS v praxi...
Jestli si někdo myslí, že vypnutím ABS se auto chová stejně, jako by to ABS tam nebylo, tak je na velkém omylu... Pokud vypnete ABS na autě, které s ním počítá, většinou tím docílíte dřívější blokování předních kol, což potom vyvolává mylný pocit, jak to najednou brzdí, místo toho dochází vzhledem k dřívější blokaci předních kol k poklesu účinku zadních brzd, neboť se k brzdění v podstatě nedostanou, výsledkem je vždy delší dráha, než s ABS, ať je to ABS sebevíc protivné...
ABS ano protože:
- vyrovnává brzdný účinek mezi přední a zadní nápravou. Auta dnes již nemají správně vyvážené brzdy mezi nápravami právě proto, že se počítá s ABS a EBD, proč by jinak u aut byli třeba stejné zadní brzdy a přední se lišili? (CTR7G x Civic 7G Sport, diesel a to samé 8G, Accord a další, přitom třeba zrovna diesely jsou na předek těžší...)
- na okruhu vám umožňuje eliminovat rozdílné povrchy a stopy na brzdných bodech, kdo si myslí, že na celém okruhu v Mostě (a nejen tam) to klouže stejně (a to jak za sucha tak za mokra), je na omylu a je vidět, že tam bez ABS nejel...
Jsou jen dvě správné cesty:
1) Nechat ABS:
... Pokud se blokuje ABS moc brzy (kope do pedálu) je to známka toho, že brzdný účinek je větší, než dokážou pneumatiky přenést, stačí tedy dát dobré UHP, či semislick a problém je vyřešen, naopak to bude ještě lépe brzdit
2) Odmontovat ABS úplně a vyvážit brdy mechanickým rozdělovačem brzdné síly:
... Pokud ovšem chci brzdové okruhy udělat správně dle homologace (tzn. LP x PZ a PP x LZ) potřebujeme dvojitý regulátor, takže se to celkem dost prodraží...
... Pokud to chci udělat levně můzu zapojit předek na jeden okruh a zadek na druhý, pak lze použít jednoduchý regulátor... Nicméně můžeme narazit na problém, že pro oba přední brzdiče nebude stačit brzdový válec...
Proč se tedy ABS odpojuje?
... Jde o to, že pokud ABS nemám a v zatáčce přijde krizovka, přetáčivý smyk, kompletním zablokováním všech kol bez ABS si můžu vybrat, kam auto pošlu, protože vždy půjde ze zatáčky po tečně, jenže pokud mám ABS, tak to při krizovce začne pracovat nepředvídatelně a většinou člověka pošle prudce do nějaké strany a to je loterie...
Jestli si někdo myslí, že vypnutím ABS se auto chová stejně, jako by to ABS tam nebylo, tak je na velkém omylu... Pokud vypnete ABS na autě, které s ním počítá, většinou tím docílíte dřívější blokování předních kol, což potom vyvolává mylný pocit, jak to najednou brzdí, místo toho dochází vzhledem k dřívější blokaci předních kol k poklesu účinku zadních brzd, neboť se k brzdění v podstatě nedostanou, výsledkem je vždy delší dráha, než s ABS, ať je to ABS sebevíc protivné...
ABS ano protože:
- vyrovnává brzdný účinek mezi přední a zadní nápravou. Auta dnes již nemají správně vyvážené brzdy mezi nápravami právě proto, že se počítá s ABS a EBD, proč by jinak u aut byli třeba stejné zadní brzdy a přední se lišili? (CTR7G x Civic 7G Sport, diesel a to samé 8G, Accord a další, přitom třeba zrovna diesely jsou na předek těžší...)
- na okruhu vám umožňuje eliminovat rozdílné povrchy a stopy na brzdných bodech, kdo si myslí, že na celém okruhu v Mostě (a nejen tam) to klouže stejně (a to jak za sucha tak za mokra), je na omylu a je vidět, že tam bez ABS nejel...
Jsou jen dvě správné cesty:
1) Nechat ABS:
... Pokud se blokuje ABS moc brzy (kope do pedálu) je to známka toho, že brzdný účinek je větší, než dokážou pneumatiky přenést, stačí tedy dát dobré UHP, či semislick a problém je vyřešen, naopak to bude ještě lépe brzdit
2) Odmontovat ABS úplně a vyvážit brdy mechanickým rozdělovačem brzdné síly:
... Pokud ovšem chci brzdové okruhy udělat správně dle homologace (tzn. LP x PZ a PP x LZ) potřebujeme dvojitý regulátor, takže se to celkem dost prodraží...
... Pokud to chci udělat levně můzu zapojit předek na jeden okruh a zadek na druhý, pak lze použít jednoduchý regulátor... Nicméně můžeme narazit na problém, že pro oba přední brzdiče nebude stačit brzdový válec...
Proč se tedy ABS odpojuje?
... Jde o to, že pokud ABS nemám a v zatáčce přijde krizovka, přetáčivý smyk, kompletním zablokováním všech kol bez ABS si můžu vybrat, kam auto pošlu, protože vždy půjde ze zatáčky po tečně, jenže pokud mám ABS, tak to při krizovce začne pracovat nepředvídatelně a většinou člověka pošle prudce do nějaké strany a to je loterie...