ABS ano či ne?

ABS ano či ne?

Příspěvekod dany v pon 01. lis 2010 21:08:47

Takže o ABS v praxi...

Jestli si někdo myslí, že vypnutím ABS se auto chová stejně, jako by to ABS tam nebylo, tak je na velkém omylu... Pokud vypnete ABS na autě, které s ním počítá, většinou tím docílíte dřívější blokování předních kol, což potom vyvolává mylný pocit, jak to najednou brzdí, místo toho dochází vzhledem k dřívější blokaci předních kol k poklesu účinku zadních brzd, neboť se k brzdění v podstatě nedostanou, výsledkem je vždy delší dráha, než s ABS, ať je to ABS sebevíc protivné...

ABS ano protože:
- vyrovnává brzdný účinek mezi přední a zadní nápravou. Auta dnes již nemají správně vyvážené brzdy mezi nápravami právě proto, že se počítá s ABS a EBD, proč by jinak u aut byli třeba stejné zadní brzdy a přední se lišili? (CTR7G x Civic 7G Sport, diesel a to samé 8G, Accord a další, přitom třeba zrovna diesely jsou na předek těžší...)
- na okruhu vám umožňuje eliminovat rozdílné povrchy a stopy na brzdných bodech, kdo si myslí, že na celém okruhu v Mostě (a nejen tam) to klouže stejně (a to jak za sucha tak za mokra), je na omylu a je vidět, že tam bez ABS nejel...

Jsou jen dvě správné cesty:
1) Nechat ABS:
... Pokud se blokuje ABS moc brzy (kope do pedálu) je to známka toho, že brzdný účinek je větší, než dokážou pneumatiky přenést, stačí tedy dát dobré UHP, či semislick a problém je vyřešen, naopak to bude ještě lépe brzdit
2) Odmontovat ABS úplně a vyvážit brdy mechanickým rozdělovačem brzdné síly:
... Pokud ovšem chci brzdové okruhy udělat správně dle homologace (tzn. LP x PZ a PP x LZ) potřebujeme dvojitý regulátor, takže se to celkem dost prodraží...
... Pokud to chci udělat levně můzu zapojit předek na jeden okruh a zadek na druhý, pak lze použít jednoduchý regulátor... Nicméně můžeme narazit na problém, že pro oba přední brzdiče nebude stačit brzdový válec...

Proč se tedy ABS odpojuje?
... Jde o to, že pokud ABS nemám a v zatáčce přijde krizovka, přetáčivý smyk, kompletním zablokováním všech kol bez ABS si můžu vybrat, kam auto pošlu, protože vždy půjde ze zatáčky po tečně, jenže pokud mám ABS, tak to při krizovce začne pracovat nepředvídatelně a většinou člověka pošle prudce do nějaké strany a to je loterie...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: ABS ano či ne?

Příspěvekod Henry69 v ned 16. bře 2014 2:59:54

Z toho co je tu uvedeno tedy vyplyva, ze pokud mam seriove brzdy a odstraneno ABS bez instalace a nastaveni jakehokoliv regulatoru (uz jsem auto tak koupil), doslo k prodlouzeni brzdne drahy, nebot predek se blokuje drive a zadek se tak k plnemu brzdeni nedostane. Mam udelany dva okruhy, predek zvlast a zadek zvlast. Je resenim jednoducha instalace regulatoru/omezovace brzdneho ucinku na predni okruh a naslednym nastavenim (omezenim tlaku na predek) vyladit pomer, aby optimalne brzdila vsechna 4 kola ?

Nebo je timto mysleno neco jineho ?
... Pokud to chci udělat levně můzu zapojit předek na jeden okruh a zadek na druhý, pak lze použít jednoduchý regulátor... Nicméně můžeme narazit na problém, že pro oba přední brzdiče nebude stačit brzdový válec...
BMW e36 325i coupe (r.v. 5/1992, bezVanos)
Henry69
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 25. led 2014 17:52:52

Re: ABS ano či ne?

Příspěvekod dany v ned 23. bře 2014 22:43:36

Je to udelane spatne pro seriovy provoz, protoze pokud praskne hadicka predniho okruhu, tak je auto nezastavitelne, ale takhle se to u zavodaku proste dela :)
Pokud to je na seriovy provoz, je to nebezpecne, pokud to je pouze na zavody je to spravne...

Ten omezovac zadku by ale mel byt linearni, ne skokovy, ten pouze "reze" spicky a v prvni chvili se stejne zadek blokuje, takze ty porad ubiras a ubiras a nakonec stejne je na zadku mene, nez by to sneslo...
Treba Tilton dela pouze ten s omezenim spicky a to neni optimalni...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: ABS ano či ne?

Příspěvekod Henry69 v pon 24. bře 2014 0:31:21

Vuz je urcen primarne na zavodni jezdeni..

Ale ja jsem teda predpokladal, ze je potreba ten jednoduchej regulator dat prave ze na predek, nebot po odstraneni abs je prebrzdenej prave predek (snad se tu i nekde psalo pomer 9:1, ale nevim). Takze o vyvazeni brzdne sily na vsech kolech se postaram tim, ze regulatorem uberu na predku, tim posilim brzdeni zadkem a pri optimalnim nastaveni pomeru dosahnu celkoveho lepsiho brzdeni, nez mam nyni. Jestli teda uvazuju spravne..prijde mi to logicky ale nevim, proto se ptam..K cemu bych pak mel regulator na zadnich kolech ? Vzdyt ten zakladni pomer je v jejich neprospech a ubiranim na zadku bych jeste vice ztracel na celkovym brzdeni, pac bych brzdil temer jen predkem.
BMW e36 325i coupe (r.v. 5/1992, bezVanos)
Henry69
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 25. led 2014 17:52:52

Re: ABS ano či ne?

Příspěvekod dany v pon 24. bře 2014 23:10:16

Jenze pri brzdeni mas na predku taky treba 90% hmotnosti, takze i kdyz zadek brzdi treba byt jen 20%, muze byt prebrzdeny... No a u predokoly pokud "ztracis" zadek, tak je neovladatelna... No a predek si prece regulujes sam silou, jakou pusobis na pedal... Tedy jen tak aby sis predni kola "netrhal"...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: ABS ano či ne?

Příspěvekod Henry69 v úte 25. bře 2014 2:22:33

Jako na vsechno v tvem poslednim prispevku nemuzu rict nic jineho nez ano, ale vychazim z teto vety, kterou uvadis na zacatku tematu:
Pokud vypnete ABS na autě, které s ním počítá, většinou tím docílíte dřívější blokování předních kol, což potom vyvolává mylný pocit, jak to najednou brzdí, místo toho dochází vzhledem k dřívější blokaci předních kol k poklesu účinku zadních brzd, neboť se k brzdění v podstatě nedostanou, výsledkem je vždy delší dráha, než s ABS, ať je to ABS sebevíc protivné...


A prave proto se domnivam, ze primerenym omezenim predku zajistim, aby se zadni brzdy dostaly taky ke slovu..tedy brzdili co nejvic, ale samozrejme za podminky, aby se neblokovaly driv nez predek. Nijak to nebude v rozporu s tim, ze na pedal budu porad tlacit jen tolik, abych si nezablokoval kola.

A nevim, jestli to na veci neco meni, ale ja mam zadohrab..narazim na toto:
No a u predokoly pokud "ztracis" zadek, tak je neovladatelna
BMW e36 325i coupe (r.v. 5/1992, bezVanos)
Henry69
 
Příspěvky: 3
Registrován: sob 25. led 2014 17:52:52

Re: ABS ano či ne?

Příspěvekod dany v úte 25. bře 2014 22:58:14

Ne to je jedno, jen upozornuji, ze u predohrabu to je jeste horsi...

Omezovat predek jsem jeste nevidel, ale muzes to zkusit...
Ta veta je myslena tak, ze pokud se zacnou blokovat kola drive diky tomu, ze vypnes pouze ABS, tak to vetsinou soucasne omezi brzdny tlak na zadek, protoze ABS vetsinou soucasne obsahuje i system EBD, tedy omezovac brzdne sily, na zadku je to proto, aby v pripade poruchy ABS nedoslo k pretacivemu chovani auta...
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno


Zpět na Brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron