Ferodo DS2500 vs. DS3000 vs. DS1.11
Napsal: čtv 09. črc 2009 23:39:36
Tak som sa akurat vratil z Brna a mal som cerstvo zajete dosticky Ferodo DS 1.11, co je relativne nova zmes. Tazko ju uplne definovat, niekde som cital, ze to ma byt casom nastupca DS 3000 Endurance, ale myslim, ze to nie je uplne pravda. To ma prinutilo nieco tu napisat o tychto dostickach
1. DS2500 . Velmi dobra dosticka aj na bezne jazdenie. Nie je badat takmer ziadny rozdiel ci je studena, brzdi celkom dobre (prve zoslaptnuie je malinko ine, ale ziaden velky problem). Da sa pozouzit celkom dobre na zavody do vrchu, brzdi dobre aj prvu zakrutu. Krok pedalu je relativne dlhy, treba nan viacej slapat. Da sa pouzit aj na okruhu, ale opatrne, po 2-3 kolach sa dost predlzi chod pedalu, aj ked potom je to pomerne konzistentne. Na nejaky den ale kde chce clovek dat 3-4 jazdy to moc nie je, hlavne na tazkom CTR 8G nie. Seriove kotuce pomerne zeru, chce to nieco lepsie.
2. DS3000. Masaker To brzdi fakt slusne a v podstate nevidim dovod, preco vlastne nie je urcena pre beznu premavku. Osobone by som ju tam nechcel len preto, ze to fakt dost piska. Ale brzdi za studena len o malo horsie ako 2500 (teda ona brzdi asi lepsie, len oproti svojemu najlepsiemu vykonu je to dost rozdiel). Podla mna aj na vrch by sa mohli dat, clovek na starte si necha odstup v rade, rozbehne sa viac, zaslapne a ono by to slo myslim.
Krok pedalu je velmi kratky. Na okruhu sa snad ako sa zacnu fakt Na okruhu sa mi nepredlzila draha pedalu snad ani po 3 a 1/2 jazdy v moste na slickoch!!! Ked za uplne zahreju fakt na vysoku teplotu, tak im snad koeficnet trenia este stupa, alebo co.
Nevyhody ale su, ze hodne zeru kotuce, EBC TG mi trochu nadrzavkoali uz tesne po zabehnuti, ked som si bol zatrenovat na Babu (a po ceste spat na prazdnej okreske). V moste nadrazkovali dost, podla mna by to chcelo najlepsie nejake uplne zavodne kotuce (cize BIG KIT), potom by to bol ideal. EBC TG sa s nimi prali dobre, ale odhadujem, ze preziju tak 3 dosticky fakt maximalne,
Vydrz dosticiek - Za 3 a 1/2 jazdy v Moste ale zmizli prakticky uplne (tazke auto, slicky). Zjavne som ich neprehrial, pouzivanie bolo OK, ta ochranna farba bola na oranzovo ( v nemeckom manuale som sa docital, ze ta zeleneo-cierna znamena, ze sa slabo zahrievaju a moc nefunguju, oranzova ze je to OK a cervana ze boli prehriate a chce to lepsie kotuce -> chladenie brzd)
3. DS 1.11 . Velmi prijemne prekvapenie. Ja predsa len by som chcel oblozenie, co mozno trochu horsie brzdi, ale co vydrzi a halvne pri spravnom zaobchadzani budu setrne ku kotucom.
Za studena su urcite horsie ako 2500 aj ako 3000. Tam treba v benzej premavke aj 2-3 preslapnutia, aby sa zahriali. Ale ako sa zahrekju na beznejsiu teplotu, tak snad brzdia este lepsie ako 3000, fakt masaker. Potom je to ale konstatne a uz sa to nezlepsuje, 3000 su pri vysokych teplotach fakt neuveritelne.
Chod pedalu tiez velmi kratky, prakticky rovnaky ako u 3000. Trochu sa predzil chod az na uplnom konci druhej jazdy v Brne (dnes) a to sme skoro celu prvu isli s Kingom spolu. Cize brzdenie na okruhu velmi slusne, ono v Brne som nemal slicky, tak to nie je uplne 100% porovnanie s 3000, ale aj tak sa da uz vela posudit.
A co je najlepsie, ocividne (videl som aj na Kolyho aute este kym sa stala ta nemila vec, videl som to asi po 2 jazdach) su setrnejsie ku kotucom. Koly nemal drazky prakticky ziadne a mne podla mna tiez nepribudli, po 3000kach vyzerali kotuce uplne inak (videl som aj Tomikusove aj Kaufiho).
No a zivotnost dosticiek vyzera slubne. Definitivne to poviem az ked si dosticku vyberiem z brzdica a pozriem, ale na hrubku vyzeraju perfektne, skoro si 2 jazdy po sebe v Brne ani nevsimli. Uvidime ale ako bude vyzerat mateiral, ci neboli prehriate atd.
Zaverom by som povedal, ze na bezne jazdenie a okresky su 2500 fakt dobra volba. Na okruh je to nieco za nieco. Ked chce niekto brutalne brzdit prakticky cely cas, tak 3000ky su dobra volba a su asi o 20% lacnejsie. Najvacsiu nevyhodu 3000 povazujem nesetrnost ku kotucom. 1.11 vyzera ako skoro az zazracny kompromis. Uvidime este dalsie porovnania, trebars 29.8 do Pietan by som isiel rad (slicky atd., tam sa vydrz 1.11 plne preukaze).
Ak by som mal BIG KIT s vylozene zavodnymi kotucmi, tak tam by bolo rozhodovanie pre mna 1.11 vs. 3000 fakt tazke. So seriovymi brzdicmi a tuningovymi, ale nie uplne zavodnymi kotucmi by som sa ale prikolnil k 1.11.
1. DS2500 . Velmi dobra dosticka aj na bezne jazdenie. Nie je badat takmer ziadny rozdiel ci je studena, brzdi celkom dobre (prve zoslaptnuie je malinko ine, ale ziaden velky problem). Da sa pozouzit celkom dobre na zavody do vrchu, brzdi dobre aj prvu zakrutu. Krok pedalu je relativne dlhy, treba nan viacej slapat. Da sa pouzit aj na okruhu, ale opatrne, po 2-3 kolach sa dost predlzi chod pedalu, aj ked potom je to pomerne konzistentne. Na nejaky den ale kde chce clovek dat 3-4 jazdy to moc nie je, hlavne na tazkom CTR 8G nie. Seriove kotuce pomerne zeru, chce to nieco lepsie.
2. DS3000. Masaker To brzdi fakt slusne a v podstate nevidim dovod, preco vlastne nie je urcena pre beznu premavku. Osobone by som ju tam nechcel len preto, ze to fakt dost piska. Ale brzdi za studena len o malo horsie ako 2500 (teda ona brzdi asi lepsie, len oproti svojemu najlepsiemu vykonu je to dost rozdiel). Podla mna aj na vrch by sa mohli dat, clovek na starte si necha odstup v rade, rozbehne sa viac, zaslapne a ono by to slo myslim.
Krok pedalu je velmi kratky. Na okruhu sa snad ako sa zacnu fakt Na okruhu sa mi nepredlzila draha pedalu snad ani po 3 a 1/2 jazdy v moste na slickoch!!! Ked za uplne zahreju fakt na vysoku teplotu, tak im snad koeficnet trenia este stupa, alebo co.
Nevyhody ale su, ze hodne zeru kotuce, EBC TG mi trochu nadrzavkoali uz tesne po zabehnuti, ked som si bol zatrenovat na Babu (a po ceste spat na prazdnej okreske). V moste nadrazkovali dost, podla mna by to chcelo najlepsie nejake uplne zavodne kotuce (cize BIG KIT), potom by to bol ideal. EBC TG sa s nimi prali dobre, ale odhadujem, ze preziju tak 3 dosticky fakt maximalne,
Vydrz dosticiek - Za 3 a 1/2 jazdy v Moste ale zmizli prakticky uplne (tazke auto, slicky). Zjavne som ich neprehrial, pouzivanie bolo OK, ta ochranna farba bola na oranzovo ( v nemeckom manuale som sa docital, ze ta zeleneo-cierna znamena, ze sa slabo zahrievaju a moc nefunguju, oranzova ze je to OK a cervana ze boli prehriate a chce to lepsie kotuce -> chladenie brzd)
3. DS 1.11 . Velmi prijemne prekvapenie. Ja predsa len by som chcel oblozenie, co mozno trochu horsie brzdi, ale co vydrzi a halvne pri spravnom zaobchadzani budu setrne ku kotucom.
Za studena su urcite horsie ako 2500 aj ako 3000. Tam treba v benzej premavke aj 2-3 preslapnutia, aby sa zahriali. Ale ako sa zahrekju na beznejsiu teplotu, tak snad brzdia este lepsie ako 3000, fakt masaker. Potom je to ale konstatne a uz sa to nezlepsuje, 3000 su pri vysokych teplotach fakt neuveritelne.
Chod pedalu tiez velmi kratky, prakticky rovnaky ako u 3000. Trochu sa predzil chod az na uplnom konci druhej jazdy v Brne (dnes) a to sme skoro celu prvu isli s Kingom spolu. Cize brzdenie na okruhu velmi slusne, ono v Brne som nemal slicky, tak to nie je uplne 100% porovnanie s 3000, ale aj tak sa da uz vela posudit.
A co je najlepsie, ocividne (videl som aj na Kolyho aute este kym sa stala ta nemila vec, videl som to asi po 2 jazdach) su setrnejsie ku kotucom. Koly nemal drazky prakticky ziadne a mne podla mna tiez nepribudli, po 3000kach vyzerali kotuce uplne inak (videl som aj Tomikusove aj Kaufiho).
No a zivotnost dosticiek vyzera slubne. Definitivne to poviem az ked si dosticku vyberiem z brzdica a pozriem, ale na hrubku vyzeraju perfektne, skoro si 2 jazdy po sebe v Brne ani nevsimli. Uvidime ale ako bude vyzerat mateiral, ci neboli prehriate atd.
Zaverom by som povedal, ze na bezne jazdenie a okresky su 2500 fakt dobra volba. Na okruh je to nieco za nieco. Ked chce niekto brutalne brzdit prakticky cely cas, tak 3000ky su dobra volba a su asi o 20% lacnejsie. Najvacsiu nevyhodu 3000 povazujem nesetrnost ku kotucom. 1.11 vyzera ako skoro az zazracny kompromis. Uvidime este dalsie porovnania, trebars 29.8 do Pietan by som isiel rad (slicky atd., tam sa vydrz 1.11 plne preukaze).
Ak by som mal BIG KIT s vylozene zavodnymi kotucmi, tak tam by bolo rozhodovanie pre mna 1.11 vs. 3000 fakt tazke. So seriovymi brzdicmi a tuningovymi, ale nie uplne zavodnymi kotucmi by som sa ale prikolnil k 1.11.