Jak levně docílit lepšího brzdného účinku CTR8G (CTR7G)
Napsal: úte 16. pro 2008 0:52:52
Už si nějakých 10 měsíců jezdím CTR 8G, které mě po náhodném seznámení naprosto uchvátilo jak motorově tak svým osobitým designem a stejně jako řada z vás přemýšlím co vylepšit k ještě lepším parametrům. Následovalo seznámení s Danym, který mě po několika dlouhých diskuzích zasvětil do možností úprav.
Přejdu k věci...
první věc která mě napadla byly brzdy, sériové hodně slušné, avšak zrovna dobrý pocit jsem z nich v některých situacích neměl. Díky váze auta dokázali vadnout a brzdný účinek při vyšších rychlostech nebo větším zatížení nebyl podle mých představ. Po nekonečných diskusích s Danym jsme se rozhodli pro levnější variantu s použitím sériových brzdových třmenů spolu s upravenými brzdovými kotouči o větším průměru 325mm EBC TurboGroove. Jako brzdný materiál jsme teď pro zimní období použili žluté desky EBC.
Pominu-li skutečnost, že CTR-ko vypadá nyní daleko agresivněji díky vzhledu velkých předvrtávaných a drážkovaných kotoučům, brzdný účinek za vzhledem moc nezaostal... Brzdy začali opravdu tvrdě pracovat, až překvapivě dobře se dávkují ( jezdím převážně Prahu ), delší zatěžování není najednou znát a ani při opakovaném extrémním brzdění z rychlosti přes 220km/hod nevadnou, mám z nich opravdu dobrý „silný“ pocit. Pro lepší komunikaci s brzdovým pedálem jsme navíc použili brzdovou kapalinu EBC s vysokým bodem varu, která pomáhá eliminovat „propadávání“ brzdového pedálu. Při ranních studených výjezdech sice brzdy působí trochu jakoby unavené, ale stačí párkrát protočit s lehkým bržděním a káva je hned na čelním skle ). Je třeba pamatovat na to, že máme zimní období, které mi také bohužel díky použití měkkých zimních kol nedovolí přenést na vozovku 100% brzdné síly, ale o to více se těším na letní zahřáté pneu, nejraději semi-slick ), které mi v kombinaci s ještě agresivnějšími modrými destičkami EBC, jak pevně doufám, umožní daleko agresivnější jízdu a větší požitek s mým CTR.
Nejsem žádný rallyový jezdec, řekněme jen, že se rád pěkně svezu a můj skromný názor amatéra zní: „ Jsem sakra spokojený“… Při současném výkonu auta mi teď brzdný účinek naprosto vyhovuje.
Přejdu k věci...
první věc která mě napadla byly brzdy, sériové hodně slušné, avšak zrovna dobrý pocit jsem z nich v některých situacích neměl. Díky váze auta dokázali vadnout a brzdný účinek při vyšších rychlostech nebo větším zatížení nebyl podle mých představ. Po nekonečných diskusích s Danym jsme se rozhodli pro levnější variantu s použitím sériových brzdových třmenů spolu s upravenými brzdovými kotouči o větším průměru 325mm EBC TurboGroove. Jako brzdný materiál jsme teď pro zimní období použili žluté desky EBC.
Pominu-li skutečnost, že CTR-ko vypadá nyní daleko agresivněji díky vzhledu velkých předvrtávaných a drážkovaných kotoučům, brzdný účinek za vzhledem moc nezaostal... Brzdy začali opravdu tvrdě pracovat, až překvapivě dobře se dávkují ( jezdím převážně Prahu ), delší zatěžování není najednou znát a ani při opakovaném extrémním brzdění z rychlosti přes 220km/hod nevadnou, mám z nich opravdu dobrý „silný“ pocit. Pro lepší komunikaci s brzdovým pedálem jsme navíc použili brzdovou kapalinu EBC s vysokým bodem varu, která pomáhá eliminovat „propadávání“ brzdového pedálu. Při ranních studených výjezdech sice brzdy působí trochu jakoby unavené, ale stačí párkrát protočit s lehkým bržděním a káva je hned na čelním skle ). Je třeba pamatovat na to, že máme zimní období, které mi také bohužel díky použití měkkých zimních kol nedovolí přenést na vozovku 100% brzdné síly, ale o to více se těším na letní zahřáté pneu, nejraději semi-slick ), které mi v kombinaci s ještě agresivnějšími modrými destičkami EBC, jak pevně doufám, umožní daleko agresivnější jízdu a větší požitek s mým CTR.
Nejsem žádný rallyový jezdec, řekněme jen, že se rád pěkně svezu a můj skromný názor amatéra zní: „ Jsem sakra spokojený“… Při současném výkonu auta mi teď brzdný účinek naprosto vyhovuje.