Jak levně docílit lepšího brzdného účinku CTR8G (CTR7G)

Jak levně docílit lepšího brzdného účinku CTR8G (CTR7G)

Příspěvekod tomikuss v úte 16. pro 2008 0:52:52

Už si nějakých 10 měsíců jezdím CTR 8G, které mě po náhodném seznámení naprosto uchvátilo jak motorově tak svým osobitým designem a stejně jako řada z vás přemýšlím co vylepšit k ještě lepším parametrům. Následovalo seznámení s Danym, který mě po několika dlouhých diskuzích zasvětil do možností úprav.

Přejdu k věci...
první věc která mě napadla byly brzdy, sériové hodně slušné, avšak zrovna dobrý pocit jsem z nich v některých situacích neměl. Díky váze auta dokázali vadnout a brzdný účinek při vyšších rychlostech nebo větším zatížení nebyl podle mých představ. Po nekonečných diskusích s Danym jsme se rozhodli pro levnější variantu s použitím sériových brzdových třmenů spolu s upravenými brzdovými kotouči o větším průměru 325mm EBC TurboGroove. Jako brzdný materiál jsme teď pro zimní období použili žluté desky EBC.

Pominu-li skutečnost, že CTR-ko vypadá nyní daleko agresivněji díky vzhledu velkých předvrtávaných a drážkovaných kotoučům, brzdný účinek za vzhledem moc nezaostal... Brzdy začali opravdu tvrdě pracovat, až překvapivě dobře se dávkují ( jezdím převážně Prahu ), delší zatěžování není najednou znát a ani při opakovaném extrémním brzdění z rychlosti přes 220km/hod nevadnou, mám z nich opravdu dobrý „silný“ pocit. Pro lepší komunikaci s brzdovým pedálem jsme navíc použili brzdovou kapalinu EBC s vysokým bodem varu, která pomáhá eliminovat „propadávání“ brzdového pedálu. Při ranních studených výjezdech sice brzdy působí trochu jakoby unavené, ale stačí párkrát protočit s lehkým bržděním a káva je hned na čelním skle :o). Je třeba pamatovat na to, že máme zimní období, které mi také bohužel díky použití měkkých zimních kol nedovolí přenést na vozovku 100% brzdné síly, ale o to více se těším na letní zahřáté pneu, nejraději semi-slick :o), které mi v kombinaci s ještě agresivnějšími modrými destičkami EBC, jak pevně doufám, umožní daleko agresivnější jízdu a větší požitek s mým CTR.

Nejsem žádný rallyový jezdec, řekněme jen, že se rád pěkně svezu a můj skromný názor amatéra zní: „ Jsem sakra spokojený“… Při současném výkonu auta mi teď brzdný účinek naprosto vyhovuje.

DSE_4345.jpg
S modrými EBC to chci na léto ...
DSE_4345.jpg (94.18 KiB) Zobrazeno 9651 krát
tomikuss
 
Příspěvky: 2
Registrován: ned 14. pro 2008 18:57:57
Bydliště: Praha 8

Re: Jak levně docílit lepšího brzdného účinku CTR8G (CTR7G)

Příspěvekod pipka v úte 16. pro 2008 21:55:00

Já jsem je kdysi na CTR 7G měl, v sériovém rozměru s červenými destičkami, a brzdili dobře. Dlouho jsem si ale musel zvykat na otravný šustivý zvuk, který se poměrně hlasitě ozývat i když jsem nebrzdil a jel jsem třeba kolem svodidel nebo blízko zdí domů. Na nynější S2000 jsem raději už vsadil na kotouče od Rotory. Zajímalo by mě, jestli už druhá generace kotoučů od EBC problém řeší (mám totiž pocit, že EBC o problému vědělo).
Uživatelský avatar
pipka
 
Příspěvky: 81
Registrován: pon 15. pro 2008 14:15:13

Re: Jak levně docílit lepšího brzdného účinku CTR8G (CTR7G)

Příspěvekod dany v stř 17. pro 2008 2:37:00

Ten zvuk způsobuje právě navrtáváný kotouč, nikoli děrovaný jako u konkurence, neboť vrtání zkrz nazkrz má negativní vliv na životnost kotouče. Tudíž zvuk se neztratil, ale pokud člověk nebrzdí, tak ho tam slyšíš minimálně, pokud ale brzdíš tak je tam a dokonce podle použití brzdových destiček se mění.
Mě osobně ale vůbec nevadí, naopak to při brždění dává více závodní pocit :lol: , ale je pravda, že s tímto zvukem mají problém pouze tichá auta, stačí sání a výfuk a zvuk již není tak patrný ;)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Jak levně docílit lepšího brzdného účinku CTR8G (CTR7G)

Příspěvekod babo v pon 22. pro 2008 22:55:39

snad sa raz v Tvojom aute odveziem Dany. King vravel,ze bomba, ale ze ten Tvoj vyfuk rve fakt slusne a ze to by asi on neomohol na bezne jazdenie :)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Jak levně docílit lepšího brzdného účinku CTR8G (CTR7G)

Příspěvekod babo v úte 13. led 2009 20:58:14

jo a tomikuss, Ty budes kaufi z HC, vsak? :D Ja som doteraz bol v podstate na type r fore ako host, ale tu mozem povedat (nechodi sem az tolko ludi a vacsina, co poznam uz z inych diskusii moc fajn).. vyzera, ze tiez coskoro vymenim acco 2.4 za CTR 8G (mozno by som radsej predsa len 7G, ale uz sa zle zhanaju). A do brzd asi pojdem tiez casom

1. Tie TurboGroove su uz zavodne?
2. v zadu ste nechali OEM kotuc?
3. ake dosticky ste dali dozadu, EBC cervene?
4. To je skor na Danyho... Daju sa docasne pouzit na seriove kotuce proste zlte dorpedu a cerevene dzoadu? Spusta ludi hovori, ze ano, len zozeru rychlejsie predne kotuce (co ale az tak nevadi, ved potom sa mozu dat nejake tvrdsie kotuce)
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Jak levně docílit lepšího brzdného účinku CTR8G (CTR7G)

Příspěvekod dany v stř 14. led 2009 8:39:06

Tomikuss je Tomikuss a Kaufi je Kaufi. :D
Oba mají červené CTR8G a tím se to trošku komplikuje. Kaufi navíc i designově upravené alá JAS.
Oba mají vpředu teď EBC TurboGroove 325/25mm a vzadu EBC TurboGroove sériových rozměrů (memáme rádi polovičatost ;) )
Každý z nich očekává malinko jinou účinost a průběh brzd, tak u každého testuji jiné brzdové destičky a uvidíme. Kaufi má naježděno o něco více a tam máme vpředu dokonce modré EBC a osvěčili se (i teď v zimě)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Jak levně docílit lepšího brzdného účinku CTR8G (CTR7G)

Příspěvekod babo v stř 14. led 2009 15:29:41

aha, uz rozumiem... :) Ze su obe cervene, to ma definitivne zmiatlo :)

A je mozne na zaciatok dat zlte dorpedu a cervene dozadu a ked to zozere predne kotuce, tak vymenit kotuce?
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Jak levně docílit lepšího brzdného účinku CTR8G (CTR7G)

Příspěvekod dany v stř 14. led 2009 23:43:36

Neni to to spravne, ale docela to funguje. ;)
Uživatelský avatar
dany
Administrátor
 
Příspěvky: 2458
Registrován: sob 13. pro 2008 20:41:16
Bydliště: Kladno

Re: Jak levně docílit lepšího brzdného účinku CTR8G (CTR7G)

Příspěvekod babo v pát 29. kvě 2009 20:49:08

Ja mozem potvrdit, ze EBC TG kotuce 325mm a na to seriovy brzdic cez adapter je celkom slusne vymyslena kombinacia. Momentalne na okruhu jazdim EBC BlueStuff a som s nimi spokojny. V beznej premavke sa mi lepsie davkuju (tam clovek predsa len nepotrebuje pouzivat ABS pred kazdou zakrutou) ako Ferodo (teda lahsie, Ferodo su zavodnejsie). Do beznej premavky vsak zrejme budem prehadzovat Ferodo DS 2500. Nie ze by sa s modrymi vyslovene nedalo jazdit v ebznej premavke, to vobec nie. Ale rozdhodne par zabrzdeni nefunguju tak dobre, ako ked su zahriate. Trebars je studene su stale lepsie ako seria (tazko povedat), ale uz je to nekonzistentne spravanie. A skoro ma to minule rano vytrestalo, musim povedat. Taktiez raz na dialnici, ked krizovo vletelo auto a mal som pocit, ze to urcite ubrzdim a veru tesne tesne. Napriek tomu vsetkemu si myslim, ze sa daju pouzivat aj v beznej premavke, v lete urcite. Ja budem prehadzovat 2500 cisto z opatrnosti a snad aj budu trochu setrit kotuce viac.

Je trochu nestastie, ze ziaden BIG KIT sa nezmesti pod seriove disky s vynimkou Taroxu. A hlavne ked uz mam dve sady diskov, pod ktore by sa brzdy urcite nezmestili (seriove 18'' a 17'' na zimu, pod zacodne Team Dyamics by to asi slo). Podlozky osobne fakt nemusim. Take som rad za toto riesenie 325mm kotuce + vytrvalostne dosticky na okruh / nejake s ostrejsim nastupom do beznej premavky a dufam, ze moja spokojnost bude trvat dalej. Nie je vyslovene tajomstvo, ze som jeden par kotucov uz pokrutil, ale bolo to mojim nezmyslene dlhym brzdenim na kruhu (vo falosnom domneni setrienia brzd) - cize problem medzi sedackou a volantom :D :D

Uplne idealne pre mna by bolo, aby na volnych jazdach v Brne vydrzali oba stinty (preda len aj tam to mam 150km tam a 150 zas domov a kvoli jednej jazde je to trochu...). To ale skusat nemam zatial odvahu :) Jednu zaujimavyu vlastnost EBC modre maju a to, ze v zatazi sa predlzi krok brzdoveho pedalu, ale funguju prakticky stale rovnako dobre, len je to neprijemny pocit. Neviem si to presne vysvetlit, ale je to tak. Aj vcera po volnej jazde v dazi (a poriadnom) bol nakoniec krok pedalu dost dlhy, ale brzdilo to (preto by som to nenazval fadding). Bol som zachladit (asi 10min) a stale to bolo citit, az potom po dalsich 5-10km po dialnici domov sa krok opat skratil a dostalo sa vsetko do uplneho nromalu.
babo
 
Příspěvky: 566
Registrován: ned 14. pro 2008 21:45:36

Re: Jak levně docílit lepšího brzdného účinku CTR8G (CTR7G)

Příspěvekod Ondras v pát 29. kvě 2009 21:14:41

To prodloužení chodu a řekněme vyrovnaný brzdný účinek pozoruji po dvou stintech v Brně i u sebe - EP3, hladké EBC kotouče 300+260, žluté desky, brzdovka neznámého stavu a stáří (nyní už po výměně). Po asi 20 minutách už to bylo na normálu.
respect to the men in the fast bread vans
Uživatelský avatar
Ondras
 
Příspěvky: 92
Registrován: sob 02. kvě 2009 0:36:59
Bydliště: Ostrava

Další

Zpět na Brzdy

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků

cron